Problem tkwił w zaworze przy pompie paliwa No to klikaj "pomógł" ;)
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
No to jak kręci ,to może pompa wtryskowa zawór odcinający paliwo ,sprawdzałeś .
Gdybyś zakończył pierwszy post na tym, że nie pali zrozrusznika tylko z zaciągu to dostałbyś również informację o zaworach. Namieszałeś tym paliwem z pompy. Nieszczelny przelew nie ma tak dużego wpływu na odpalanie.
Ja tak myślę,że dobrze to kombinujesz. Ta pompa to pompa podająca paliwo i rzadko się psuje (siedzi w baku i jest "smarowana" benzyną, a ty masz wtrysk). Zawór tak jak myślałeś to dobry pomysł. realizacji praktycznych może być wieeele. Coś wybierz. Pozdrawiam Adam M.
Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule. Układ podciśnioeniowy centralnego zamka jest całkowicie oddzielony od układu podciśnienia silnika. Jedyna wspólna przyczyna wolnego zamykania i niedziałania rozrusznika to może być bardzo niskie napięcie na akumulatorze. zawór w pompie uruchamiany elektrycznie...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Albo oryginały albo wcale. Dobór musi być w komplecie, bo dawniej były inne króćce a obecnie są innej budowy. Nie możesz nowej końcówki łączyć ze starym króćcem i odwrotnie. Ograniczenie powrotu paliwa przez te podróby sprawi, że nie będzie się prawidłowo...
Pompy z tamtego okresu mają wbudowany zawór bezpieczeństwa, otwierający się przy 10 barach, u Ciebie wystąpił problem wydajnością pompy (nieszczelność) a nie z ciśnieniem (zimny start). Swoją pompę, możesz zastąpić pompą od W-126 5.0.
Kupiłem zawór zwrotny paliwa ten na końcu listwy i wszystko działa jak należy
Witam mam problem z ogrzewaniem postojowym w Mercedesie V230 ogrzewanie sie nie włącza zegar caly czas miga i nic sie nie da z nim zrobić pompka pod maską słychać ze chodzi non stop-oczywiście jak jest właczony zapłon. Co moze byc tego powodem i ewentualnie jakie moga byc koszty naprawy?????
Witam. Mam problem z pompa leci mi ropa w zaznaczonych na zdjeciu miejscach. Mozna to jakas zrobic bez demontazu pompy czy bez tego sie nie obejdzie. Pozdrawiam
Witam, potrzebuję schematu/opisu/wiadomości gdzie szukać przekaźnika pompy paliwa w w/w modelu Mercedesa. Chodzi o to że samochód przestał odpalać. Fura ma instalację LPG i na niej silnik się uruchamia ale na benzynie nie daje oznak życia. Tzn odpala jakby na ułamek sekundy po dłuższym postoju po czym już nawet nie zaskoczy. Dodam że od kilku dni w...
Witam, Gdzie znajduje się pompa centralnego zamka w Mercedesie A160? Nie odnalazłem przewodów sterujących zał.wył. dla centralki Ampio BP. Czy można się podpiąć w do silnika pompy (zmiana kierunku pracy- ssanie/tłoczenie)? Pozdrawiam
Witam. Pytanie dotyczy pompy paliwa Lukas Mercedes 2.2 diesel 1997r. ( krótki kabel). W przedniej części korpusu pompy od strony chłodnicy znajduje się mały otworek. I to własnie z niego tryska paliwo. Zaznaczę, że silnik daje się uruchomić i pracuje, wyciek jest intensywny. Moje pytanie brzmi , jaka jest przyczyna i jakie możliwości naprawy. Dziękuję...
Robię podgrzewanie garażu za pomocą webasto wymontowanego z mercedesa instalacje elektryczną mam wodną tak samo, webasto odpalam i mam taki problem z dawkowaniem ropy potrzebował bym jakąś pompkę o wydajności 0,5 l/h lub coś co będzie tak dawkowało
Witam. Problem pojawił się z dnia na dzień, auto praktycznie stało w garażu i kiedy chciałem go odpalić zobaczyłem że pompka w ogóle się nie uruchamia. Co może być przyczyną? Wcześniej też tak mi się kiedyś zrobiło ale tylko na chwilę i później załapała.Proszę o pomoc. Dodam Ze jest to układ KE-JETRONIK
Witam! Mam problem z Mercedesem 814 4,2l. Po zgaszeniu silnika ropa wraca z powrotu w przeciągu 30sek do baku i żeby ponownie go odpalić muszę pompować na ręcznej pompce. Zaczęło się tak dziać po wymianie uszczelki pod głowicą. Proszę o pomoc.
Jak stoi horyzontalnie to może paliwo cofać się przez nietrzymający zawór przy pompie.
Po podaniu napięcia na przewód za zintegrowanymi przekaźnikami(5szt) działa. Czerwono -zielony przewód. Odpala awaryjnie na gazie, po przełączeniu na benzynę niestety gaśnie. Raczej wycięty immo. Proszę o pomoc.
Witam Czy po przekręceniu kluczyka powinno być słychać pompę paliwa w mercedesie Vito 112 CDI z 98r ? Gdzie jest pompa niskiego ciśnienia? pozdrawiam
zakupiłem mercedesa A klasy ,od początku cos sie działo z pompą wspomagania raz działala raz nie ostatnie dni chodziła bez zarzutu dzisiaj zauwazylem ze ta pompa chodzi przy wyłączonym silniku musiałem zdjąc klemy aku -- Ludzie pomóżcie , czy ktos sie spotkał kiedys z takim czymś ??
Witam i proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny dziwnej pracy pompy paliwa w E 230, 96r. Praca pompy po uruchomieniu silnika jest normalna tzn. cicha, natomiast po kilku minutach pracy pompa zaczyna cyklicznie co kilka sekund głośno pracować i tak cały czas, wygląda to tak jakby co jakiś czas zasysała powietrze. Nie zauważyłem istotnych zmian w pracy silnika.Wymieniona...
Witam ostatnio prałem boczki w bagażniku i zauważyłem dziwną jak by pompkę całą czarna z czerwoną rączką wchodzą do niej dwa żółte przewody. A druga rzecz jest to jak by silnik w takiej piance zamknięty i trzyma się z prawej strony bagażnika ale to chyba centralny zamek?
Witam! Może ktoś opisać jak wpiąć ujęcie paliwa w mercedesie w 124 kombi 320benzyna? Problem polega na tym że zbiornik jest metalowy, pompa jest zewnętrzna pod autem, do pompy dochodzi bardzo gruby wąż ze zbiornika ok 18-20mmm od góry nie znalazłem dojścia do zbiornika, webasto thermo top C z własną pompką, w zestawie jest trójnik złodzejka ale na fi...
witam mam problem z mietkiem.otóż gdy wlaczam zapłon pompa paliwa nie wylacza sie tylko caly czas pompuje benzyne czy ma to cos wspolnego z tym czarnym przekaznikiem za akumulatorem?
Witam, borykam się od dłuższego czasu z mietkiem kolegi. Silnik gaśnie przy wskazaniu poziomu 1/4 zbiornika. Z początku obstawiałem że to wina któregoś z pływaków, po dobraniu się do obydwu komór okazało się że w tej gdzie jest pompa jest sucho, a w tej obok prawie full. Stwierdziłem że problem leży w przepompowywaniu, tzw. lewarowaniu. Przeczyściłem...
Witam, mam klienta który ma w/w samochod i chciałby odciac pompe paliwa a powiem szczerze nie wiem który to kabel. robil juz moze ktos takiego? Wilekie dzieki
Witam. Posiadam pompkę od centralnego zamka, dokładny symbol to : 210 800 02 48 Jest to model tylko z jednym wężykiem. Tak wygląda na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/4187684200_1... http://obrazki.elektroda.pl/9425338700_1... Jak podłączyć tą pompkę centralnego zamka, aby prawidłowo działała? Są 2 kostki, czarna...
Minimalne ciśnienie w pompie na wolnych obrotach musisz mieć powyżej 0,5 bara. Sam zawór przelewowy nie pomoże jeśli go wymieniałeś, on utrzymuje to minimalne ciśnienie. Masz zaworki zwrotne w pompie zasilającej. Odpływ paliwa to albo właśnie te zaworki albo nieszczelny układ. Kolega zwrócił mi uwagę, że dałem D z tym ciśnieniem. Oczywiście, że tak....
Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mama czym, ale zauważyłem że nowe uszczelki do zaworu są wyższe, a odnośnie wypływu paliwa to sprawdzałem na przelewie. Spróbuje wymienić uszczelki na zaworze.
Dzień dobry Mam problem z Meredesem C123 280CE z 1978 roku. Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku, trzeba 5 razy kręcić. Gdy silnik jest zimny, nie ma problemu. Przewody zapłonowe, świece, kaptur, przewody paliwowe, pompa paliwa są nowe, a zawory ustawione. Czekam jeszcze na wymianę akumulatora i sprawdzę ciśnienie paliwa. Co może być przyczyną?
Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam zawór na pompie wysokiego ciśnienia obstawiam ze to on przepuszcza paliwo do zbiornika zamiast utrzymać w układzie u mnie jeśli pompka przestaje pracować odpalam auto i działa ale dosyć długo pompuje... wiec obstawiam taka diagnozę u siebie Dodano po 57 Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam...
Pacjent Mercedes Vito 2010 rok 286 tyś km 2.2 cdi 150 km. Auto po przyjechaniu do domu i zgaszeniu silnika rano następnego dnia nie chciało zapalić . W zbiorniku było minimum paliwa. Pompka przy zbiorniku podaje paliwo do filtra z filtra do pompy wtryskowej ale już z pompy na listwę i wtryski już nie. Po podłaczeniu komputera nic nie pokazuje błędów....
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
Występowanie kontrolki EDC, powoduje zamrożenie ramki z konkretnym błędem lub błędami. Więc diagnostyka komputerowa musi wykazać elementy stanowiące problem, o ile była robiona. Problem, może leżeć po stronie: pompka wstępna ,pompa paliwa ,zawór Cvt, czujnik ciśnienia paliwa, wtryskiwacze, filtr paliwa.
Na pierwszy rzut wygląda to tak jakby mu paliwa brakowało - podstawa należałoby wymienić filtr paliwa i do sprawdzenia pompa paliwa, czy w ogóle chodzi (bezpieczniki). Jeżeli to będzie ok, to do sprawdzenia zawór regulacji ciśnienia paliwa a w najgorszym przypadku wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia. Przydała by się jakaś diagnoza komputerowa bo...
Sorry przepraszam was bardzo to ja źle napisałem. To był ten zaworek paliwa przed pompa. I jego ominol. I założył przy filarze zawór żeby paliwo się nie wycofało. Ale wymieniłem ten zaworek podpiolem kostkę i bez zmian
Witam, Posiadam Mercedesa w220 3.2 cdi z 2003r. Mam bardzo meczący mnie problem na wyświetlaczu mojej eski pojawia się błąd "el power kontrol EPC visit workshop. Błąd pojawia się tylko przy naciśnięciu pedału gazu i traci moc, wchodzi w tryb awaryjny i kręci tylko do 3 tyś. Wymieniłem juz pompę która znajduje się z tyłu samochodu przy lewym kole i zawór...
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Witam. Kupilem niedawno Mercedes SE 126; 420 1986 ROK. Ale mam problem z odpaleniem go. Powodem jest break napiecia na elektro zaworach rozdzielacza wtrysku. Pompa paliwa podaje paliwo do samego rozdzielacza ale zawor nie puszcza dalej. Odpala tylko po wlaniu paliwa do przepustnicy kolektora. Po wypaleniu paliwa gasnie. Po lewej i prawej stronie rozdzielacza...
Witam wszystkich, mam problem z ciężkim odpalaniem Mercedesa Sprintera 907, 2.0 CDI, rocznik 2021 OM654.920 . Silnik długo kręci zanim zapali. Po uruchomieniu pracuje równo, bez błędów w sterowniku i kontrolka „check engine” się nie świeci. Korekty wtryskiwaczy na xentry są bardzo dobre. Co zostało zrobione do tej pory: Wtryskiwacze zostały wyjęte i...
Wymieniony zawór na pompie wtryskowej od obwodu niskiego ciśnienia i dalej to samo.Ogolnie po zgaszeniu silnika ciśnienie niskiego obwodu za pompa wstępna spada do zera natychmiast.Na zapalonym jest 3,3 bara,przy kręceniu praktycznie 0 bar.
Pierwsze by trzeba sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jeżeli kiedykolwiek dostało sie do niej paliwo, to sie można z nią pożegnać. Druga sprawa - w pompie jest pneumatyczny zawór obejściowy. Po wyłączeniu zapłonu zawór wymusza wycofanie AdBlue do zbiornika. Ten zawór ma dosyć nieszczęśliwą konstrukcję i z czasem ulega zniszczeniu, co powoduje, że...
Nadal szukamy rozwiązania problemu. Z SD wynika, że napięcie na zaworze regulacyjnym dawkowania (Y94 znajduje on się na pompie paliwa) powinno wynosić 11-14 V podczas włączonego zapłonu po zmierzeniu wynosi 4 V. Po podłączeniu pinu 1 do plusa w aucie napięcie wynosi 9 V, a pinu 2 do masy napięcie wynosi 12 V. Kostka jest 2 pinowa, pin 1 jest sygnałowy....
Zawór na listwie wymieniony, i poprzedni, i ten, co jest sprawny. Pompa CR podmieniona, rozrusznik kręci w miarę szybko, nie czuć i nie słychać, by było to wolne. Odma widzę, że lekko popuszcza, ale nie leci nigdzie tam z tyłu olej. Na pewno wiem, że co jakiś czas widzę olej w dolocie, nie mocno, lekko jakby z odmy. Aku sprawny też.
Przy pompie paliwowej jest zawór odcinający paliwo zwany imobilajzerem , jest rozszczelniony albo uszkodzony. Sprawdz go i daj znac czy pomogło :) Ewent PW
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Prawdopodobnie twój problem jest spowodowany tym, że nie działa zawór zamykający dopływ paliwa do pompy wtryskowej, za ten stan rzeczy odpowiada (w moim rozumieniu) nieszczelny układ podciśnienia, który w większości mercedesów zamyka dopływ paliwa nie na zasadzie zaworu elektromagnetycznego tylko pneumatycznie. Przyjołem że tak, a więc zobacz, czy nie...
nie będzie mieć ciśnienia dobrego bo jak kolega ele5 napisał oringi są nieszczelne i pompa zasysa powietrze a nie paliwo, to jest częsty problem, ale czasem zawór regulacji ciśnienia się zacina. lepiej najpierw wymienić oringi, są tańsze.
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
Na rozgrzanym trzyma tak samo ciśnienie na jałowych. Na pełnych obrotach dobrze zamknęło 6barowy zegar (orientacyjnie ok 8 bar) Dodam, że po odpowietrzaniu cały dzień palił jak chciał, raz od kopa, raz kilka obrotów, raz kilka sekund kręcenia. No loteria poprostu... Dalsza walka w poniedziałek, a we wtorek prawdopodobnie zaczyna sezon... Magiczny układ...
Dzięki, nie wątpiłem że są tu jednak fachowcy. Oczywiśce Actros nie ma pompowtryskiwacza tylko układ PLD, ale sterowanie w pompie dawką paliwa przez elektrozawór odbywa się identycznie jak w pompowtryskiwaczach z zaworami elektromagnetycznymi. Sprawdzę jeszcze raz tą usterkę 4041 czy to napewno MR czy FR. Numer ramy też podam. Dostałem już uszczelki...
napisz konkretnie gdzie szukać przyczyny...pompa? filtr? przewody ,uszczelki? Na filtr paliwa wystarczy zerknąć aby stwierdzić czy pompa wysokiego ciśnienia jest w porządku ,oczywiście po wcześniejszym podłączeniu do kompa i braku jakichkolwiek wskazówek ze strony czujników na listwie. Jeżeli chodzi o przepływke to jednak sprzeczałbym sie,zdejmij wtyk...
hej podpowiem jak to zrobic fachowo. należy zrobić przerwę na przewodzie zasilającym zawór w pompie paliwa .oryginalnie to po przekreceniu stacyjki plynie prąd zasilający zawor elektromagnetyczny który to otwiera przeplyw paliwa do pompy paliwowej . jest tak we wszystkich pompach na całym świecie. i kradziej auta nie odpali. ale dodatkowy przelącznik...
Witam Pompa nie ma podciśnieniowego przyspieszacza konta wtrysku więc to nie on jest przyczyną problemu. Pompa ma wolne obroty regulowane gazem ręcznym (na lince). Auto po odstaniu 24 godz. nie może odpalić na własnych akumulatorach (akumulatory są w bardzo dobrym stanie) musi zostać ładowany i dopiero przy pomocy prostownika odpali. A np po 2 do 3...
Dzięki kolego. Zmierzyłem ciśnienie przed filtrem a potem za filtrem i wynosi ponad 4 bary. Może ktoś wie jak w mercedesie powinien się zachowywać zawór EGR? dla mnie wartości są raczej dziwne bo przed zapaleniem silnika pokazuje 5% a zaraz po zapaleniu na wolnych obrotach już 95%? kiedy dodam gazu to skoczy na chwilę na 60% potem znowu raptem 5% i...
Witam mercedes 3.0l z 1992r przywieziony z Japonii objaw nie można zapalić rozrusznik kręci pompa paliwa dostarcza paliwa do pompy wtryskowej stary typ /rzędowa/i dalej juz nie podaje paliwa, obok pompy jest układ pneumatyczny służący do gaszenia silnika obok niego jest "coś" właśnie co to jest ma 3 piny i po włączeniu zapłonu pojawia się tam 12v i...
Dwa zawory plus trójnik. Ja miałem tak u siebie. Paliwo z pompy było przekierowywane na powrót. Inaczej albo pompa chodzi cały czas pod ciśnieniem, albo na sucho. Jeszcze lepiej pozbyć się pompy mechanicznej a podłączyć elektryczną.
Cześć, jestem nowy na forum, ale już od jakiegoś czasu mam problem ze swoim Mercedesem GL X164 Bluetec. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach po odpaleniu ciśnienie paliwa utrzymuje się na ponad 300 bar, nieważne czy ciepłe, czy zimne, bo zawsze pokazuje podobne wartości. Wchodzi w tryb awaryjny i pokazuje błąd za wysokiego ciśnienia paliwa...
Przyczyną może być zła jakość paliwa lub zużycie elementów hydrauliki paliwowej. Dokładnie nie robiłem jaszcze tych silników ale podejrzewam że trzeba postępować podobnie jak w innych silnikach common rail. Wykonać należy testy sprawdzające system paliwowy zarówno niskiego cienienia (sprawdzenie ciśnienia na wolnych i wysokich obrotach wraz z wydajnością...
Zobacz czy przygasa lampka np wnętrza, jak uruchamiasz świece cięgnem. Dymienie może brać się ze zużytych lub źle wyregulowanych wtrysków. Spalanie masz ...za małe. Możliwe, że pompa źle ustawiona na cięgnach. Powypalasz zawory. Ropa z pompy spuszczona, nowy olej zalany? O tym trzeba pamiętać. Nie zaszkodzi co trzecie tankowanie wlać pół litra oleju...
Takie gdybanie dużo kosztuje pompa przetłaczająca jest mechaniczna i ssie paliwo ze zbiornika dość często z powietrzem co może być przyczyną awarji ale przewody paliwowe są tam przezroczystę i myśle że każdy by w nich zauważył powietrzę. A zepsutę mogą być wtryski,pompa CR ,pompa przetłaczająca zawór regulacji ciśninia itd itp.
WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM Z MERCEDESEM MAGO JEST TO BUS NA MERCEDESIE VARIO 814 , PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO NA TYLE ŻE W PRZECIĄGU DWÓCH MIESIĘCY ZOSTAŁY WYMIENIONE DWA ROZRUSZNIKI OCZYWIŚCIE NOWE . W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK +...
Ja mam zdjęty cały kolektor i auto odpala. P1622 to chyba uszkodzenie zaworu stopu, a bez niego nie poda paliwa na wtryski. Na pompie są 4 zawory (2 x po 2) odepnij wtyczkę od pompy i sprawdź rezystancję cewek. Jeśli wszystkie będą takie same to szukaj gdzieś przerwy w instalacji, może w jakiejś kostce.
zawora paliwo mercedes pompa paliwo zawora zawora pompa paliwo
ferroli zasobnik napęd faac740 suszarka edh97981w
pistolet lakierniczy pistolet lakierniczy
Hürlimann H5116T – kolejność zapłonu silnika SDF 1000.6 WT i 1000.5 WT Audi 80 B4 2.0 ABT – obecność obrotomierza, wersje liczników, retrofit, sygnał TD