Problem tkwił w zaworze przy pompie paliwa No to klikaj "pomógł" ;)
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
No to jak kręci ,to może pompa wtryskowa zawór odcinający paliwo ,sprawdzałeś .
Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule. Układ podciśnioeniowy centralnego zamka jest całkowicie oddzielony od układu podciśnienia silnika. Jedyna wspólna przyczyna wolnego zamykania i niedziałania rozrusznika to może być bardzo niskie napięcie na akumulatorze. zawór w pompie uruchamiany elektrycznie...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Albo oryginały albo wcale. Dobór musi być w komplecie, bo dawniej były inne króćce a obecnie są innej budowy. Nie możesz nowej końcówki łączyć ze starym króćcem i odwrotnie. Ograniczenie powrotu paliwa przez te podróby sprawi, że nie będzie się prawidłowo...
Pompy z tamtego okresu mają wbudowany zawór bezpieczeństwa, otwierający się przy 10 barach, u Ciebie wystąpił problem wydajnością pompy (nieszczelność) a nie z ciśnieniem (zimny start). Swoją pompę, możesz zastąpić pompą od W-126 5.0.
Kupiłem zawór zwrotny paliwa ten na końcu listwy i wszystko działa jak należy
Jak stoi horyzontalnie to może paliwo cofać się przez nietrzymający zawór przy pompie.
Minimalne ciśnienie w pompie na wolnych obrotach musisz mieć powyżej 0,5 bara. Sam zawór przelewowy nie pomoże jeśli go wymieniałeś, on utrzymuje to minimalne ciśnienie. Masz zaworki zwrotne w pompie zasilającej. Odpływ paliwa to albo właśnie te zaworki albo nieszczelny układ. Kolega zwrócił mi uwagę, że dałem D z tym ciśnieniem. Oczywiście, że tak....
Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mama czym, ale zauważyłem że nowe uszczelki do zaworu są wyższe, a odnośnie wypływu paliwa to sprawdzałem na przelewie. Spróbuje wymienić uszczelki na zaworze.
Dzień dobry Mam problem z Meredesem C123 280CE z 1978 roku. Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku, trzeba 5 razy kręcić. Gdy silnik jest zimny, nie ma problemu. Przewody zapłonowe, świece, kaptur, przewody paliwowe, pompa paliwa są nowe, a zawory ustawione. Czekam jeszcze na wymianę akumulatora i sprawdzę ciśnienie paliwa. Co może być przyczyną?
Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam zawór na pompie wysokiego ciśnienia obstawiam ze to on przepuszcza paliwo do zbiornika zamiast utrzymać w układzie u mnie jeśli pompka przestaje pracować odpalam auto i działa ale dosyć długo pompuje... wiec obstawiam taka diagnozę u siebie Dodano po 57 Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam...
Pacjent Mercedes Vito 2010 rok 286 tyś km 2.2 cdi 150 km. Auto po przyjechaniu do domu i zgaszeniu silnika rano następnego dnia nie chciało zapalić . W zbiorniku było minimum paliwa. Pompka przy zbiorniku podaje paliwo do filtra z filtra do pompy wtryskowej ale już z pompy na listwę i wtryski już nie. Po podłaczeniu komputera nic nie pokazuje błędów....
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
Występowanie kontrolki EDC, powoduje zamrożenie ramki z konkretnym błędem lub błędami. Więc diagnostyka komputerowa musi wykazać elementy stanowiące problem, o ile była robiona. Problem, może leżeć po stronie: pompka wstępna ,pompa paliwa ,zawór Cvt, czujnik ciśnienia paliwa, wtryskiwacze, filtr paliwa.
Na pierwszy rzut wygląda to tak jakby mu paliwa brakowało - podstawa należałoby wymienić filtr paliwa i do sprawdzenia pompa paliwa, czy w ogóle chodzi (bezpieczniki). Jeżeli to będzie ok, to do sprawdzenia zawór regulacji ciśnienia paliwa a w najgorszym przypadku wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia. Przydała by się jakaś diagnoza komputerowa bo...
Witam, Posiadam Mercedesa w220 3.2 cdi z 2003r. Mam bardzo meczący mnie problem na wyświetlaczu mojej eski pojawia się błąd "el power kontrol EPC visit workshop. Błąd pojawia się tylko przy naciśnięciu pedału gazu i traci moc, wchodzi w tryb awaryjny i kręci tylko do 3 tyś. Wymieniłem juz pompę która znajduje się z tyłu samochodu przy lewym kole i zawór...
Sorry przepraszam was bardzo to ja źle napisałem. To był ten zaworek paliwa przed pompa. I jego ominol. I założył przy filarze zawór żeby paliwo się nie wycofało. Ale wymieniłem ten zaworek podpiolem kostkę i bez zmian
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Gdybyś zakończył pierwszy post na tym, że nie pali zrozrusznika tylko z zaciągu to dostałbyś również informację o zaworach. Namieszałeś tym paliwem z pompy. Nieszczelny przelew nie ma tak dużego wpływu na odpalanie.
Witam. Kupilem niedawno Mercedes SE 126; 420 1986 ROK. Ale mam problem z odpaleniem go. Powodem jest break napiecia na elektro zaworach rozdzielacza wtrysku. Pompa paliwa podaje paliwo do samego rozdzielacza ale zawor nie puszcza dalej. Odpala tylko po wlaniu paliwa do przepustnicy kolektora. Po wypaleniu paliwa gasnie. Po lewej i prawej stronie rozdzielacza...
Wymieniony zawór na pompie wtryskowej od obwodu niskiego ciśnienia i dalej to samo.Ogolnie po zgaszeniu silnika ciśnienie niskiego obwodu za pompa wstępna spada do zera natychmiast.Na zapalonym jest 3,3 bara,przy kręceniu praktycznie 0 bar.
Witam wszystkich, mam problem z ciężkim odpalaniem Mercedesa Sprintera 907, 2.0 CDI, rocznik 2021 OM654.920 . Silnik długo kręci zanim zapali. Po uruchomieniu pracuje równo, bez błędów w sterowniku i kontrolka „check engine” się nie świeci. Korekty wtryskiwaczy na xentry są bardzo dobre. Co zostało zrobione do tej pory: Wtryskiwacze zostały wyjęte i...
Pierwsze by trzeba sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jeżeli kiedykolwiek dostało sie do niej paliwo, to sie można z nią pożegnać. Druga sprawa - w pompie jest pneumatyczny zawór obejściowy. Po wyłączeniu zapłonu zawór wymusza wycofanie AdBlue do zbiornika. Ten zawór ma dosyć nieszczęśliwą konstrukcję i z czasem ulega zniszczeniu, co powoduje, że...
Wykręć czujnik temperatury z bloku silnika, od góry przy pierwszym cylindrze. Na wolnych obrotach powinno być minimum 4,5 bara do ok 6,5 na wysokich. Przy 3-4 cylindrze masz zawór przelewowy 4,6 bara, nie zamyka się na 100%, ale to ciśnienie w bloku musi utrzymać. Problemy z utrzymaniem ciśnienia mogą być przy nieszczelnościach na wtryskach, podkładki...
Nadal szukamy rozwiązania problemu. Z SD wynika, że napięcie na zaworze regulacyjnym dawkowania (Y94 znajduje on się na pompie paliwa) powinno wynosić 11-14 V podczas włączonego zapłonu po zmierzeniu wynosi 4 V. Po podłączeniu pinu 1 do plusa w aucie napięcie wynosi 9 V, a pinu 2 do masy napięcie wynosi 12 V. Kostka jest 2 pinowa, pin 1 jest sygnałowy....
Zawór na listwie wymieniony, i poprzedni, i ten, co jest sprawny. Pompa CR podmieniona, rozrusznik kręci w miarę szybko, nie czuć i nie słychać, by było to wolne. Odma widzę, że lekko popuszcza, ale nie leci nigdzie tam z tyłu olej. Na pewno wiem, że co jakiś czas widzę olej w dolocie, nie mocno, lekko jakby z odmy. Aku sprawny też.
Przy pompie paliwowej jest zawór odcinający paliwo zwany imobilajzerem , jest rozszczelniony albo uszkodzony. Sprawdz go i daj znac czy pomogło :) Ewent PW
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Ja tak myślę,że dobrze to kombinujesz. Ta pompa to pompa podająca paliwo i rzadko się psuje (siedzi w baku i jest "smarowana" benzyną, a ty masz wtrysk). Zawór tak jak myślałeś to dobry pomysł. realizacji praktycznych może być wieeele. Coś wybierz. Pozdrawiam Adam M.
Prawdopodobnie twój problem jest spowodowany tym, że nie działa zawór zamykający dopływ paliwa do pompy wtryskowej, za ten stan rzeczy odpowiada (w moim rozumieniu) nieszczelny układ podciśnienia, który w większości mercedesów zamyka dopływ paliwa nie na zasadzie zaworu elektromagnetycznego tylko pneumatycznie. Przyjołem że tak, a więc zobacz, czy nie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
nie będzie mieć ciśnienia dobrego bo jak kolega ele5 napisał oringi są nieszczelne i pompa zasysa powietrze a nie paliwo, to jest częsty problem, ale czasem zawór regulacji ciśnienia się zacina. lepiej najpierw wymienić oringi, są tańsze.
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
Na rozgrzanym trzyma tak samo ciśnienie na jałowych. Na pełnych obrotach dobrze zamknęło 6barowy zegar (orientacyjnie ok 8 bar) Dodam, że po odpowietrzaniu cały dzień palił jak chciał, raz od kopa, raz kilka obrotów, raz kilka sekund kręcenia. No loteria poprostu... Dalsza walka w poniedziałek, a we wtorek prawdopodobnie zaczyna sezon... Magiczny układ...
Dzięki, nie wątpiłem że są tu jednak fachowcy. Oczywiśce Actros nie ma pompowtryskiwacza tylko układ PLD, ale sterowanie w pompie dawką paliwa przez elektrozawór odbywa się identycznie jak w pompowtryskiwaczach z zaworami elektromagnetycznymi. Sprawdzę jeszcze raz tą usterkę 4041 czy to napewno MR czy FR. Numer ramy też podam. Dostałem już uszczelki...
napisz konkretnie gdzie szukać przyczyny...pompa? filtr? przewody ,uszczelki? Na filtr paliwa wystarczy zerknąć aby stwierdzić czy pompa wysokiego ciśnienia jest w porządku ,oczywiście po wcześniejszym podłączeniu do kompa i braku jakichkolwiek wskazówek ze strony czujników na listwie. Jeżeli chodzi o przepływke to jednak sprzeczałbym sie,zdejmij wtyk...
hej podpowiem jak to zrobic fachowo. należy zrobić przerwę na przewodzie zasilającym zawór w pompie paliwa .oryginalnie to po przekreceniu stacyjki plynie prąd zasilający zawor elektromagnetyczny który to otwiera przeplyw paliwa do pompy paliwowej . jest tak we wszystkich pompach na całym świecie. i kradziej auta nie odpali. ale dodatkowy przelącznik...
Witam Pompa nie ma podciśnieniowego przyspieszacza konta wtrysku więc to nie on jest przyczyną problemu. Pompa ma wolne obroty regulowane gazem ręcznym (na lince). Auto po odstaniu 24 godz. nie może odpalić na własnych akumulatorach (akumulatory są w bardzo dobrym stanie) musi zostać ładowany i dopiero przy pomocy prostownika odpali. A np po 2 do 3...
Dzięki kolego. Zmierzyłem ciśnienie przed filtrem a potem za filtrem i wynosi ponad 4 bary. Może ktoś wie jak w mercedesie powinien się zachowywać zawór EGR? dla mnie wartości są raczej dziwne bo przed zapaleniem silnika pokazuje 5% a zaraz po zapaleniu na wolnych obrotach już 95%? kiedy dodam gazu to skoczy na chwilę na 60% potem znowu raptem 5% i...
Witam mercedes 3.0l z 1992r przywieziony z Japonii objaw nie można zapalić rozrusznik kręci pompa paliwa dostarcza paliwa do pompy wtryskowej stary typ /rzędowa/i dalej juz nie podaje paliwa, obok pompy jest układ pneumatyczny służący do gaszenia silnika obok niego jest "coś" właśnie co to jest ma 3 piny i po włączeniu zapłonu pojawia się tam 12v i...
Dwa zawory plus trójnik. Ja miałem tak u siebie. Paliwo z pompy było przekierowywane na powrót. Inaczej albo pompa chodzi cały czas pod ciśnieniem, albo na sucho. Jeszcze lepiej pozbyć się pompy mechanicznej a podłączyć elektryczną.
Cześć, jestem nowy na forum, ale już od jakiegoś czasu mam problem ze swoim Mercedesem GL X164 Bluetec. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach po odpaleniu ciśnienie paliwa utrzymuje się na ponad 300 bar, nieważne czy ciepłe, czy zimne, bo zawsze pokazuje podobne wartości. Wchodzi w tryb awaryjny i pokazuje błąd za wysokiego ciśnienia paliwa...
Przyczyną może być zła jakość paliwa lub zużycie elementów hydrauliki paliwowej. Dokładnie nie robiłem jaszcze tych silników ale podejrzewam że trzeba postępować podobnie jak w innych silnikach common rail. Wykonać należy testy sprawdzające system paliwowy zarówno niskiego cienienia (sprawdzenie ciśnienia na wolnych i wysokich obrotach wraz z wydajnością...
Zobacz czy przygasa lampka np wnętrza, jak uruchamiasz świece cięgnem. Dymienie może brać się ze zużytych lub źle wyregulowanych wtrysków. Spalanie masz ...za małe. Możliwe, że pompa źle ustawiona na cięgnach. Powypalasz zawory. Ropa z pompy spuszczona, nowy olej zalany? O tym trzeba pamiętać. Nie zaszkodzi co trzecie tankowanie wlać pół litra oleju...
Takie gdybanie dużo kosztuje pompa przetłaczająca jest mechaniczna i ssie paliwo ze zbiornika dość często z powietrzem co może być przyczyną awarji ale przewody paliwowe są tam przezroczystę i myśle że każdy by w nich zauważył powietrzę. A zepsutę mogą być wtryski,pompa CR ,pompa przetłaczająca zawór regulacji ciśninia itd itp.
Witam Posiadam problem z Mercedesem w211 3.2 r6 om648 204km. Auto gasnie podczas ruszania (automat) najczęściej po myjni po czym odpala normalnie. Wyskakuje check engine a błąd mówi "Za niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej" Wymienione/podmienione zostało już prawie wszystko od wtrysków po podłączenie pompy paliwa na krótko do akumulatora....
WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM Z MERCEDESEM MAGO JEST TO BUS NA MERCEDESIE VARIO 814 , PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO NA TYLE ŻE W PRZECIĄGU DWÓCH MIESIĘCY ZOSTAŁY WYMIENIONE DWA ROZRUSZNIKI OCZYWIŚCIE NOWE . W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK +...
Ja mam zdjęty cały kolektor i auto odpala. P1622 to chyba uszkodzenie zaworu stopu, a bez niego nie poda paliwa na wtryski. Na pompie są 4 zawory (2 x po 2) odepnij wtyczkę od pompy i sprawdź rezystancję cewek. Jeśli wszystkie będą takie same to szukaj gdzieś przerwy w instalacji, może w jakiejś kostce.
W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm" Naprawdę myślisz, że inżyniery z Mercedesa wymyśliły coś tak prostego do obejścia? W zaworze jest układ elektroniczny i zawór jest zwalniany sygnałem kodowanym. Amatorsko tego nie obejdzie. Star Diagnoza też nie ma takiej możliwości. Po wykonaniu bezpośredniego podłączenia...
Kontrolka świec żarowych świeci ze względu na przepalenie jednej z nich Widzisz kolego - twoje informacje są nie do końca ścisłe. Owszem - kontrolka świec zapala się w przypadku przepalenia świecy, lecz nie na stałe. Zapala się już po uruchomieniu silnika i świeci przez ok. minutę-dwie a potem gaśnie. CIĄGŁE świecenie kontrolki może być spowodowane...
Witam serdecznie autko jak w temacie problem polega na tym że nie chce palić diagnostyka pokazała czujnik położenia wału ale ani jego zmiana ani sprawdzenie przewodów nie przyniosły skutku system jest zasilany paliwem przez pompy jedno sekcyjne podobnie jak w mercedesie nie ciekną zawór zwrotny wymieniony i paliwo jest utrzymywane w układzie dodam jeszcze...
Dziękuję za cierpliwość , zastanawiam się tylko skąd sterownik wie o uszkodzeniu Lucasa jeśli nawet nie chce dopuścić , żeby zawór dostarczający paliwo sie otworzył.Inna sytuacja była by jakby pompa miała paliwo próbowała zaskoczyć , ale ze względu na uszkodzenia sterownik po otrzymaniu informacji odcinał by paliwo.Zeby te informacje mógł otrzymać powinna...
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam MB Sprinter 313 CDI 2003 r. przebieg 187000 Mimo,że bardzo dużo postów już napisano o problemach z nie odpalaniem sprinterów to po przeczytaniu ich i wykonaniu wielu manewrów nie udało mi się uruchomić mojego Sprintera. Zaczęło się od tego, że zgasł w czasie jazdy i zapaliła się kontrolka EDC. Nie chciał...
Do mersedesa 313 włożyłem silnik 311 samochód odpalił tylko chodzi w trybie awaryjnym. Komputer odczytuje brak czujnika temperatury paliwa, eletryczne zawór odcinający i zawór wyłączenia sekcji pompy wysokiego ciśnienia. Po prostu tego nie ma przy temu silniku w jaki sposób wyeliminować te elementy żeby komputer ich nie odczytywał i nie wchodził w tryb...
gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo. Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj...
równolegle do pompy przepływowej trzeba wstawić zawór zwrotny, by paliwo mogło płynąć w miarę swobodnie, gdy pompa jest wyłączona, lub zostawić pompę cały czas załączoną; proponuję pompę z jakiegokolwiek BMW E46 CDI - umieszczona jest pod progiem od dołu, po stronie kierowcy (np PIERBURG 7.50051.60.0) - niezbyt droga i przystosowana do ciągłej pracy...
Obecnie mało zajmuje się Scanią, więcej MAN i Mercedes dlatego więcj pomysłów nie posiadam, może jeszcze zawór "czerwony" źle pracuje. Jeśli auto tuż po zgaszeniu odpala dobrze to można poszukiwać awarii w zaworze gaszenia. Jeśli sytuacja się powtarza to tylko pompa. Proponuję wymianę w serwisie Scanii ze względu na gwarancję. Pompa ma dużą wydajność...
ESI tronic mówi o ciśnieniu 6,2 do 6,4 bara OK - nie jestem w stanie potwierdzić mojej wersji. Niektóre silniki z KE rzeczywiście mają wyższe ciśnienie niż podałem. Korzystam jednak z nowej wersji programu warsztatowego WIS i wiele informacji dotyczących starszych silników zostało z programu wywalone. Znalazłem jednak informację, że silniki 117 mają...
A zawory? Mają luz? Rozdzielacz do regulacji/naprawy bo nierówno dawkuje. Zawory są regulowane hydraulicznie. Możliwe że trzeba będzie się zająć rozdzielaczem. Ale nierówno (minimalnie) podający rozdzielacz nie będzie powodował takiego muła i gaśnięcia auta po kilkuset metrach. Gaśnięcie dzieje się często ale tylko w czasie jazdy. Jak sobie chodzi...
Hmm no rozumiem będę musiał zmienić stacje paliw i zobaczyć. A słuchaj jakie były objawy jak Ci ta pompa się sypała silnik też Ci wskakiwał na tryb awaryjny ? czy tylko błąd pokazywał na komputerze ? Bo w sumie to nie wiem czy to może być pompa w tym przypadku bo auto dobrze jeździ z rana jak się go odpala z tym, że tak po 45 min jazdy robi focha wywala...
Taki Mercedes w paleniu, przypomina znany "majzel 28" Najtańszym rozwiązaniem jest zamontować świecę płomieniową, bez sterownika od ciągnika MF. Trzeba wkręcić ją w kolektor aluminiowy, (dolot) koszt ok 30 zł. Potrzeba tylko dostarczyć napięcie +12V, oraz paliwo (ON) z przewodu zasilającego pompę wtryskową. Ja zamontowałem taki zestaw w koparko ładowarce,...
Witam. W moim Sprinterze z 2013 roku z silnikiem 2.2 Cdi 130 km mam problem z błędami P0087 oraz P0089. Ten pierwszy sugeruje że ciśnienie paliwa jest poniżej wartości granicznej a drugi że zawor regulacji cisnienia. Wymieniony został czujnik na listwie oraz zawór na listwie i nadal jest problem. Dodam ze strasznie skacze ciśnienie - zadane ma 250 bar...
Zaworki padają dlatego że wykonują w tej generacji dodatkową funkcje. Upuszczają ciśnienie (np gdy zdejmiemy gwałtownie nogę z pedału przyspieszenia). Ponieważ brakuje w tej aplikacji na listwie zaworu upustowego. Można to usłyszeć kiedy wyłączamy silnik, takie charakterystyczne grzechotanie. Dlatego sam producent informuje że w tym przypadku ich życie...
Panie, jak masz tam sadzę to kominiarza trzeba. Pewnie to jakiś mechaniczny defekt, sprawdź zawory, pewnie to EGR (nie żebym się znał, albo wiedział co to takiego, ale w google znalazłem gościa z podobnymi problemami więc mogę udawać eksperta). Podobno warto sprawdzić paliwo (to już zrobiłeś więc git), bezpiecznik (podobno w serwisach lubią w komplecie...
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie.Wczoraj byłem u diagnosty , komputer nie wykazał żadnych błędów , ciśnienie paliwa na zaworze listwy 3,56 pompa MTM,już miałem odjechać gdy podszedł mechanik odpiął wtyk przepływomierza i ... silnik odpalił . obroty w porządku , moc chyba ok i przede wszystkim odpalił .Pytanie teraz tylko , jaki...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Ten pomysł z elektrozaworem w Merecu nie dokońca jest trafiony. Taki diesel do odjechania nie potrzebuje dużo ON. Na 0,5 l ON potrafi odjechać spory kawałek a tyle znajduje się w filtrze paliwa i pompie. Zeby go odpalić bez rozrusznika wystarczy go pchnąć. Więc radzę ci zastosuj zawór powietrzny firmy Fox a skutecznie zabezpieczysz Mesia. Ten model...
Diagnoza komputerowa była. Pompa miała dwa błędy jakieś czujniki teraz nie pamiętam muszę ją znaleźć. Lecz myślę że to wtryski. Dodano po 3 Byłem na diagnozie i się przeraziłem może ktoś mi powiedzieć na czym polegają błędy : 1.Zawór odcinający dopływ paliwa - nieprawidłowe działanie 2.Czujnik tłoczka rozdzielającego pompy wtryskowej - nieprawidłowy...
Witam. Mercedes Actros 2535 ciężko pali tzn. zapali za 2-3 razem tak jak by się zapowietrzał. Nastepnie przy gorącym silniku postoi 10-15- minut i znów ten problem występuje. Czasami jest tak że rano zapala od sztycha jak by nigdy nic. Spędziłem u mechanika już kilkanaście godzin i dalej problem występuje. Zakupiłem pompę wysokiego ciśnienia ponieważ...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . http://obrazki.elektroda.pl/2643131600_1... Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno...
No to dobra w Poniedziałek go odstawiam, niech grzebią i postawią diagnozę. Mam nadzieję, że będzie to naprawa w ramach gwarancji i bezpłatna, bo ciężko będzie znowu sięgnąć do kieszeni. Głęboko... Dam znać. Dodano po 1 Słuchajcie koledzy. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi co jeżdżą dieslami i mam parę pytań. Czy faktycznie wtryskiwacz może powodować jakieś...
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
A pompa paliwa od 2.0 powinna chyba dać rade. Zniszczysz sobie silnik, pod obciążeniem, nie da rady, będzie mieszanka za uboga i powypalasz zawory. pompa pasuje też od W124 2.6 i 3.0 benzyny, kup całość, dwie pompy i filtr, z koszem, przewodami itd... Zobacz w sieci jak to wygląda i jakie są różnice. 2.6 mogło już być na dwumasie Nie spotkałem się...
Mogę się podzielić moimi doświadczeniami : Dodałem LPG do dizla Mercedes 300D w prymitywny sposób dodając instalację I generacji i mogę powiedzieć tak wzrost mocy o 30% ilość gazu bardzo mała w udziale przy większej ilości silnik stuka, po prostu LPG poprawia spalanie ON z 75% do95% Przy dodaniu lpg po prostu listwa w pompie się nie otwera tak daleko...
witam mam problem z mb100d. po uruchomieniu silnika widać że w przewodzie paliwowym zasilającym idzie paliwo z powietrzem. na powrocie dzieje się tak samo co efekcie prowadzi d zapowietrzania się układu. co może byc przyczyną takiej sytuacji? pompa wtryskowa? czy jest tam jakiś zawór odpowiadający za zasysanie paliwa ze zbiornika ? Proszę poprawić pisownię...
Witam, z tym zjawiskiem walczę już jakiś czas wymieniłem czujniki na listwie,pompę wstępną, filtr dwa razy, wszystkie oringi zawory na filtrze sprawdzony cały układ paliwowy wyjęty zbiornik paliwa i zabawa trwa dalej. Zauważyłem różnice, że na pustym zbiorniku gaśnięcie jest o wiele rzadsze i występuje tylko przy dużych obrotach, przy pełnym baku gasł...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Witam. Od czego by tu zacząć.... Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciepły. Bardzo długo kręci. W ostatnich miesiącach zostały zregenerowane wtryski, pompka wstępna, oringi układu paliwowego, zawór regulacji ciśnienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, rozrusznik i nowy aku. Po podłączeniu...
Po pierwsze to sprintera 412 CDI nie ma jest 408 411 413 CDI silnik 0 pojemności 2.2 l i 416 CDI 2.7 l mówimy o sprinterze po liftingu 00-06r Sprinter 412 to stare TDI 2.9 l z pompą wtryskową . Jeśli masz CDI to sprawdź zawór sterujący sprężarką ,zapal silnik zrób podciśnienie na serwie , zgaś silnik i posłuchaj czy zawór nie bzyczy i nie przepuszcza...
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
Witam, Ale wdaliśmy się w dyskusję akademicką. Sprawdźmy fakty : 1. świece nowe, iskra przeskakuje - czyli od strony zapłonu OK (nie wnikajmy na razie w położenie wałka rozrządu / czy jest prawidłowe) 2. pompa paliwa podaje. zawór zwrotny sprawny 3. czujniki położenia wału i wałka sprawne, 4. rozrusznik kręci, 5. akumulator naładowany Zostaje rozrząd,...
IC już dobrałem, wywaliłem plastikowe wloty, teraz dospawać wygięte z aluminium. Potem dziura w masce i dorobić osłonę. :D Brabus tuningował w ten sposób, i mercedes dawał na to gwarancję. W terenie ma aż za nadto monentu obrotowego :D prawie nie muszę wbijać reduktora, ale jak zmienię koła na szosę 265/60 R18 to na czarnym mu trochę brakuje, więc liczę...
samochód jest bez turbiny. zwykły kalsyk. motor jest w supoer stanie . na wolych jak nowy i na wysokich jeszcze lepiej ......no torpeda....tylko te wchodzenie na obroty os 1500 do 2500 .....filtry czyste....zero zużycia oleju....naprawde super stan. co robić ? ktoś mi powiedział ze na pompie sa dwa zawory z tyłu czy czujniki ....patrzyłem i fakt coś...
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W...
Wypróbowałem metodę wyjęcia rozrusznika A140 od góry bez kanału i opuszczania silnika. Faktycznie jest to wykonalne ale pracochłonne. Mi zajęło to 3h wyciąganie i 2h zakładanie. Poniżej przebieg działań dla mniej doświadczonych mechaników amatorów: 1. Odłączyć klemę ujemną od akumulatora. 2. Spuścić płyn chłodniczy ( jest zawór na dole chłodnicy po...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Wbrew pozorom łatwiejszy w montażu będzie Dolphin chociaż różnice są minimalne. Po prostu w Dolphinie masz osobne kabelki na przednią klapę i bagażnik, a w Concerto musisz sobie te przewody dopiąć do przewodu drzwi (przez diody). Gotowy moduł zamków pneumatycznych to http://conda.pl/product.php?id=80&k=6&pk... Ty znalazłeś inwerter, a to nie do...
a gdy paliwo zapala sie od rozgrzanego powietrza to jakie jest spalanie?nie ma czola zaplonu wiec jak sie zapala? Jak paliwo zapala się od rozgrzanego powietrza to występuje samozapłon i nie ma on nic wspólnego ze spalaniem stukowym lub inaczej mówiąc detonacyjnym. Oczywiście, że jest czoło płomienia w silniku ZS. Ponieważ wtrysk realizowany jest w...
Witam ....z ¨¨SamoStart-tem ¨¨ tez probowalem ,nie bez rezultatu ....dymi tylko ..... czy moze byc np glowica uszkodzona ? ......regenerowali mi ja 2 razy ..za pierwszym po zlozeniu nie bylo kompresji bardzo lekko wal sie krecil bez zadnego oporu .....nie sprawdzili szczelnosci ..///....oddalem ponownie do regeneracji ,powymieniali zawory i podobno...
Witam temat następujący Auto Mercedes 124 2.0 K-Jet oczywiście zagazowany (wiem że temat rzeka i był wałkowany ,lecz problem dość dziwny. Mianowicie Auta nie można wyregulować na wolnych obrotach,układ pozornie szczelny wymyty nie jest po wielu wybuchach LPG ,klapa spiętrzająca prosta,srebrny przekaźnik sprawny + dodatkowo przylutowany na wszelki wypadek....
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
Witam, kupiłem Vito 110 CDI, 99 r. 90 tys. km w automacie. Problem: samochód palił na dotyk, jazda bez zarzutów aż do momentu gdy któregoś dnia zjechałem do domu i zaparkowałem. Na postoju silnik jeszcze chodził kilka minut i sam zgasł (tzn. bez kluczyka). Po próbie ponownego odpalenia silnik zaskakuje na jakieś 1-2 sekundy i gaśnie. Na desce kontrolka...
Do tego, co dodał dodali poprzednicy dodam. Ten przewód jest do zabudowy a ty chcesz go dać ot tak na wierzchu. Narażając go na mróz w zimie, który może u nas wynieść nawet i –40°C i latem na promieniowanie od rozgrzanego asfaltu, który może mieć więcej niż 60°C. Dodatkowo przewód będzie poddawany drgania i szkodliwemu wpływowi smarów i olejów...
zawora paliwo mercedes pompa paliwo zawora zawora pompa paliwo
symbol kłódki telewizor toshiba kolory arduino monitorowanie
Lokalizacja czujnika drzwi w Saeco Exprelia WELO 400: Zmiana kolejności zamykania skrzydeł