RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
Sprawdzono samemu test pokazuje CO2 Jedynie potwierdza wcześniejsze sugestie. głowica szczelna uszczelka nowa zamontowana To, że uszczelka jest nowa, wcale nie znaczy, że jest szczelna! Mankament jest nie że gotuje płyn Nikt nie wspomina o gotowaniu płynu. głowica szczelna Na obecnym etapie dociekań, nie można jednoznacznie tego stwierdzić.
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
Żadne turbo,ale jak ściągniesz głowice to musisz ją z planować uszczelke ja zakładam gates lub victor reinz kup nowe szpilki nie są drogie.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Jak dla mnie to normalna rzecz. Co prawda w mojej R-ce nie zwracałem uwagi na prędkość ale podczas przyspieszania-podrywa przód/ siada tył(komp poziomuje) i hamowania-siada przód/podrywa tył(komp poziomuje) potrzebne do tego jest powietrze, jak ciśnienie w zbiorniczku jest za niskie, załączy się kompresor, dobije ciśnienie w zbiorniku ciśnieniowym,...
Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
Jakie ma być w nim ciśnienie ? Dla zbiornika wyrównawczego bojlera CWU ciśnienie spoczynkowe naczynia powinno wynosić połowę maksymalnego ciśnienia instalacji czyli 3 bary. Zresztą na większości zbiorniczków powinna być umieszczona informacja o wartości ciśnienia wstępnego. W każdym razie jeśli chcesz wyregulować ciśnienie w naczyniu przeponowym musisz...
Witam mam taki problem z Masterem 3.0 dci Podczas jazdy robi się ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka Wszystko wskazywało na uszczelkę lub głowice - po wymianie uszczelki, sprawdzeniu i z planowaniu głowicy problem dalej występuje. Dodatkowo wymieniłem termostat, pompę wody i korek zbiorniczka. Ciśnienie robi się tylko...
Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
Bo ciśnienie w układzie powoduje że pompują się stare węże pod ciśnieniem. Jak odkręcisz zbiorniczek to ciśnienie spada i płyn z węży wraca do zbiorniczka.
Witam, Podbijam temat czy udało się komuś rozwiązać ten problem ponieważ ja też się z nim borykam i nie mogę go rozwiązać termostaty wymienione chyba wszystkie zbiorniczek i nadal na chłodnicy mam ciśnienie i czasem brak ogrzewania do tego przy dużych obrotach płyn wyrzuca przez zbiorniczek.
na bank to termostat, woda w silniku się gotuje a termostat nie wypuszcza jej na chłodnice i robi sie ciśnienie w zbiorniczku a chłodnica zimna. Wymieniaj termostat.
Witam. Proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę. Mam podobny problem. Kupiłem Scania r380 2005 rok. Poprzedni właściciel dzień przed sprzedażą zmienił chłodniczkę olejową bo zekomo poszła woda do oleju. Cały układ był jeszcze tłusty w oleju. Przy okazji niby była wymieniona pompa wody i termostat. No to przeprowadziłem do domu i zauważyłem że wyrzuca płyn....
Witam zakupiłem Forda C-Max 2013r. przy przebiegu 280tyś.km. po nocnym postoju okazało się że jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niemożna odkręcić korka wlewu do zbiorniczka po chwilowej pracy silnika ciśnienie zanika.
To rdza z kotła, grzejników, zbiorniczka wyrównującego ciśnienie. Wszystko jest ok.
Witam! Jeśli jest to naczynie rozszerzalne, to tak musi być. Za duże masz ciśnienie w układzie. Musisz upuścić płynu z układu i powinno być w porządku, nie powinno lecieć z zaworu bezpieczeństwa. Ciśnienie w układzie powinno być poniżej 3bar przy nagrzanym układzie. Pozdr.
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się. A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.
Ta kontrolka ma wiele znaczeń; poziom płynu w zbiorniczku, ciśnienie oleju, nieodpowiednie napięcie na wskaźnikach ( 12V zamiast 10V) i oczywiście czujnik temperatury silnika. Pozdrawiam.
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
ak podać ciśnienie do zbiorniczka bez odpowiedniego sprzętu? Potrzebowałbym nakrętkę do zbiorniczka z otworem na wężyk i tak podać ciśnienie np. sprężarką. Dokładnie tak wygląda mój "specjalistyczny przyrząd" do odpowietrzania. Korek ze szrotu za 5 zł, w nim dziura i szybkozłączka pneumatyczna, kawałek przewodu i reduktor - najdroższa część zestawu,...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem wzrośnie do powyżej 1,8 atm. to masz...
Zmieniałeś sam zbiorniczek czy razem z korkiem ?
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Witam Wszystkich serdecznie. Mam na imię Jarek.Posiadam VW T4 2,4D Multivan z klimatyzacja.Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym,muszę kilka razy w tygodniu dolewać płynu.Wymieniłem już chłodnice,zbiorniczek wyrównawczy.Szukam ciągle gdzie jest wyciek i nic.Jeden z węży na dole jest mokry ale gdzie to leci nie widać.Rano jak wstaje to zawsze...
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
W zbiorniczku jeżeli jest u góry pęknięcie to płyn się nie sączy ponieważ tam nie ma takiego ciśnienia...można powiedzieć ze gorący płyn się skrapla i dlatego trochę wydostaje się przez pęknięcie...spróbuj go odpowietrzyć przy dolewaniu płyny bo może zapowietrzony. Z tego co pamiętam u mojego cinkusia korek od zbiorniczka był szczelny i na gorącym jak...
Ale masz listę życzeń. :) Ciśnienie jeśli będzie to niewielkie ze zbiorniczka kompensacyjnego. Układ nie pracuje to i nie będzie wielkiego tam ciśnienia. Masz zdaje się WIS i EPC to sprawdź jaki olej, nie zdziwi mnie Pentozyna. :) O kalibracji czujnika nie słyszałem, nie zdarzyło mi się wymieniać w tych nowszych autach.
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego daj adapter do pistoletu i nabij ciśnienie kompresorem. Patrz czy schodzi, gdzie schodzi itd.
Jak płyn zamarznie może rozsadzić głowicę , i będzie już po niej . Poza tym wrzenie płynu może wskazywać na brak obiegu wody . Winna może być pompa wody ,lub zatkana chłodnica i uszkodzony termostat . I to by było tyle na początek
Nie spiesz się z wymianą uszczelki, tylko wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego. W układzie chłodzenia panuje zawsze ciśnienie regulowane zaworkiem na korku zbiorniczka wyrównawczego.
Witam, czy rozwiązałeś może swój problem, bo ja mam to samo. Normalna jazda, wszystko jest ok, tylko wysokie ciśnienie w zbiorniczku ale już przy 170 po 10 minutach jazdy komunikat brak płynu i też wywala że zbiorniczka Jak byś mógł to daj odpowiedź.
Katoo ,nie rozumie co znaczy odpowietrznik 1/2 cala .Gdzie masz taki ? Chodzi mi o odpowietrznik w sprężarce w samej pompie ,tam gdzie masz wał korbowy w tej aluminiowej części . Już ktoś kiedyś pytał dlaczego sprężarka staje przy niedużym ciśnieniu i był to brak odpowietrzenia . Dodano po 7 Teraz obejrzałem zdjęcia i masz to nie najlepiej rozwiązane...
A taki agregat od "wiertarki" dentystycznej pasował by do waszych celów? Sprężarka CHIRANA produkcji czeskiej, zbiorniczek powietrza 4 litry, ciśnienie 5,5Bar , smarowanie olejowe rozbryzgowe. Brak wyłącznika ciśnieniowego . Koleś chciał mi sprzedać ale dla mnie za mała wydajność. A , i bardzo cicho pracuje.
Kolego, od czego jest zbiorniczek wyrównawczy? Ciśnienie w układzie chłodzenia nie ma prawa się wytworzyć, bo ujdzie przez zbiorniczek. Najprawdopodobniej jest to zwykłe prawo fizyki, ciepłe się rozszerza, zimne zaś kurczy, w momencie kiedy termostat się otwiera, temperatura w wężu gwałtownie wzrasta.
Może nie mam takiego silnika ale też fiat i napisze że też odpowietrzałem wężykiem (nagrzewnicę) i do zbiorniczka wyrównawczego. Też na podwyższonych obrotach płyn leciał z odpowietrznika a na jałowym biegu skąpo. Powodem był odkręcony korek w zbiorniczku. Ciśnienie wytworzone przez pompę po prostu uciekało. Jakby była uszczelka pod głowicą to po rozgrzaniu...
Witam rozwiązałem problem, trochę to czasu trwało ale udało się a mianowicie; zbiorniczek wyrównawczy miał 3 male dziurki. Ogólnie to było nie istotne ponieważ utrzymywaliśmy poziom cieczy poniżej minimum i nic nie ciekło. Jak uzupełniłem poziom po zagotowaniu w czasie testów to okazało się ze w zbiorniczku z powodu tych otworków 3 jak szpilka, nie...
To jeszcze ciśnienie w układzie do sprawdzenia jeśli korek sprawdzony.
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Witam Ta obudowa ma dwa wloty, jeden zatykasz i już możesz mierzyć ciśnienie względne, oczywiście musi być szczelne by miało sens i może z jakimś małym zbiorniczkiem by przy zatykaniu nie zwiększyć ciśnienia na jednym wlocie. Piotr
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Zle napisalem. Tak podnosi się plyn. Ale czy to normalne na zimnym silniku?
zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
Witaj! Podaj ciśnienie do zbiorniczka od płynu i zacznij odpowietrzać od najdłuższej rurki. Pozdrawiam Miro.Nasz
Pedał jest twardy, bo rośnie ciśnienie w układzie, a nie dlatego, że się grzeją. Tu bym szukał przyczyny. Z drugiej strony płyn powinien wracać do zbiorniczka, więc ciśnienie nie powinno narastać. Pompa?
Zbiorniczek ma jedno wejście-wyjście na przewód i wlew z korkiem i przeciętą uszczelką . Wzrost ciśnienia wypycha płyn do zbiorniczka a jak ciśnienie spadnie to tym samym przewodem zassie sobie do układu.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
witam może miał ktoś taki problem : samochód do 70 km grzeje jak ta lala i jest wszystko ok, temp. płynu około 90 C , po przekroczeniu 100 km/h temp . płynu dalej ok ale samochód przestaje grzać ? Wymieniliśmy z kolega termostat , dalej jest tak samo , Uruchomiliśmy dogrzewasz bo nie działał i teraz on tez jest ok ale samochód dalej nie grzejne. Pompa...
Sprawdź drożność nagrzewnicy.
Ale to robi ci sie ciśnienie w zbiorniczku A płyn jest w nim zimny?
Są na rynku przyrządy, aby sprężonym powietrzem zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku. Ale odpowietrzyć czeba, obojętnie czy cylinderki hamulcowe albo sprzęgła spuszczając płyn do jakiegoś naczynia (przez odpowietrzniki).
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
I od chłodnicy też by się zbieralo ciśnienie i się gotowało i wywalało zbiorniczkiem wyrownawczym?
Zbiorniczek nadstanu? Od początku, w baku masz pompę która pompuje paliwo do zbiorniczka pośredniego pod samochodem przy baku, ciśnienie w nim to 0.3 bara, nadmiar wraca do baku. W zbiorniczku masz drugą pompę która pompuje do listwy, ciśnienie 3 bary, nadmiar wraca do pośredniego.
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
O podciśnieniu to ja napisałem. Po puszczeniu hamulca tłoczek w pompie cofa się aż odsłania połączenie ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy. Ciśnienie zmniejsza się od dużego które powoduje hamowanie aż do ciśnienia atmosferycznego. Być może tłoczek cofając się dalej wytwarza przez moment małe podciśnienie. Ale czy tak faktycznie jest nie wiem. Jak nie...
Witam, no kolego kolejny punkt dla ciebie, po spuszczeniu ciśnienia ze zbiorniczka ciśnienie jest cały czas stabilne ,dzięki wielkie,chciałem się jeszcze zapytać o temperaturę na piecu,mianowicie, przed montażem tej pompy kotłowej np temperaturę miałem ustawiona na piecu 70 piec się wyłączał i temperatura rosła do 77 albo 80 ,i włączał się piec po 25...
Myjka pobiera płyn z pojemnika tylko na małym ciśnieniu na lancy. Czyli trzeba założyć dyszę płasko strumieniową i ustawić na niej niskie ciśnienie woda wylatuje z niej wtedy na małą odległość ale pobiera na podciśnieniu płyn ze zbiorniczka.
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Witam, kilka razy wymienialismy silownik lub przewod w 2 osi skretnej i o dziwo odpowietrzyl sie sam ( 4 osiowy). W ostatniej osi skretnej przy uszkodzeniu silownika, wymiany przewodu lub przegubu kulowego oś po skręcie nie cofnie się do jazdy na wprost i pewnie jak zauważyłeś bardzo utrudnione jest cofanie w wielu wypadkach może być wręcz nie możliwe....
W tych zbiornikach nie ma żadnego przewodu wentylacyjnego. Co Ty masz za wynalazek z przewodem pod grilla? Tam są tylko dwie zaślepki pod które podłączasz przewód przelewowy przy odpowietrzaniu. Jak było niewłaściwe przełączenie zbiorniczka przy pierwszej operacji odpowietrzania i podałeś ciśnienie, to może być już po zbiorniczku. Przy podniesionej...
Korek nieszczelny? Może wystarczy zmienić korek i będzie dobrze. Zwróć uwagę czy nie jest uszkodzony sam zbiorniczek. W wyniku nagrzewania powstaje ciśnienie co może powodować wypływ przez nieszczelności. Napisz najlepiej z którego dokładnie miejsca masz wyciek.
witam wszystkich jak w opisie Daf105/460 2008r w zbiorniczku powstaje wysokie ciśnienie i płyn się pieni na korku osadza się :masło: uszczelka pod głowicą zmieniona
Można też zrobić test szczelności układu chłodzenia, wytworzyć ciśnienie w zbiorniczek wyrównawczy i obserwować spadek ciśnienia.
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Tak, powinno wystarczyć. Ewentualnie można pomóc podając niewielkie ciśnienie w zbiorniczek płynu, nie więcej niż 0,3-0,4 bar. Oczywiście przez nakrętkę a nie w sam zbiornik.
Witam wszystkich. Niedawno wpadłem na pomysł skonstruowania dystrybutora napojów. Coś podobnego jak w KFC. Działało by to podobnie jak pistolety na wodę z pompką. Pompując pompką tworzymy w zbiorniczku z cieczą ciśnienie które po naciśnięciu spustu wypycha ciecz rurkami ze zbiorniczka. U mnie byłyby to 2/3 zbiorniczki z różnymi napojami. Jednak coś...
Buduje cały czas. Zimny na tyle mało że wydaje się być ok. Gorący odpowietrza się głównie przez termostat do chłodnicya z tamtąd do zbiorniczka i jak ciśnienie wzrośnie na tyle żeby otworzył się zawór w korku to gazy wylecą sobie korkiem i też niby ok tylko że zawór w korku normalnie nie powinien się otwierać. Problem powstaje jak przestaniesz pałować...
No właśnie płynu nie ubywa i w zbiorniczku nie robi sie ciśnienie...
Klamka jest oryginalna? Ew. możliwe uszkodzenie pompki lub zapchanie przewodu hamulcowego, wątpię aby w zbiorniczku zebrało się ciśnienie.
W tym samochodzie mamy prosty układ ,olej ścieka do pompy wysokiego ciśnienia następnie idzie do kolumny kierownicy pod wysokim ciśnieniem i z tym samym wysokim ciśnieniem powraca do zbiorniczka.Jeżeli go wyrzuca to oznacza że robi to z pewnym ciśnieniem .Jedyne ciśnienie jakie znajduje się w zbiorniczku to ciśnienie powracającego płynu.Po prostu coś...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Pierwsze sprawdz czy się nie zapowietrza przez zbiorniczek do płynu albo żle dokręcone śrubunki.
Jeżeli ciśnienie oleju jest ok, i zbiorniczek płynu też nie puchnie, to po prostu te chłodniczka to badziew. Ja nie mam zaufania do zamienników i do samochodów użytkowych i ciężarowych montuje oryginalne części. Oszczędzisz nerwy i pieniądze
Możliwe że jak powstaje ciśnienie w zbiorniczku to wypycha powietrze na zewnątrz.
A czy po jeździe jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? I co z grzaniem w środku?
Witam kolegów pytanie mam jak się pojawia ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego w euro 6 to najczęściej powodem jest chłodnica ciśnienia doładowanego czy kompresor ? Przy chłodnicy zbiera się też maź w osuszaczu czy raczej nie powinna? Dziękuje
Pompujesz nogą czy maszyną która buduje ciśnienie w zbiorniczku? 200ml to wcale nie tak wiele.
Jak cieknie to wymień. Powinno wystarczyć tylko zmienić pompę, ale teraz możesz ją poluzować i zobaczyć czy bolec z serwa nie odpycha pompy. Pompa musi być nie napięta, nie wciśnięta, bo tłoczek może nie odsłaniać otworka do zbiorniczka, i płyn nie ma jak swobodnie powrócić do zbiorniczka upuszczając ciśnienie w zaciskach. https://obrazki.elektroda.pl/4847981300_...
usczelka do wymiany, u mnie było to samo
Witam serdecznie. Proszę o sugestie. Zbyt wysokie ciśnienie wody 3,5 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa. Ciśnienie rośnie samoczynnie nawet na wyłączonym piecu. Podejrzewałem plastikowy zawór od napełniania wody ze przepuszcza jednak dmuchałem w niego na zamkniętym i otwartym. Okazuje się sprawny. Profilaktycznie odkamienilem. Wyczyściłem plastikowy...
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Choć nic nie zastąpi metody odpowietrzania we dwóch. Zastąpi-wytwarza ciśnienie w zbiorniczku, jednocześnie podając do niego płyn, robiłem takim TRW, wygodne ustrojstwo ale stosunkowo drogie. https://obrazki.elektroda.pl/7305641900_...
Wentylator się załącza, termostat był wymieniany jakieś pół roku temu. z 3000km temu mechanik sprawdzał luzy zaworowe przy okazji wymienił rozrząd, tylko nie pamiętam czy pompę wody też wymienił jak nie wymieniał to pompa ma około 75,000km. Zauważyłem że jak po trasie odkręcę korek nie wyłączając silnika poziom płynu jest praktycznie taki sam. Gdy po...
A kolega sprawdził czy w układzie chłodzenia po wystygnięciu samochodu odkręcając korek zbiorniczka jest ciśnienie?Jeżeli jest to może to wskazywac na uszkodzoną uszczelkę głowicy,ciśnienie sprężania dostaje się do układu chłodzenia,druga rzecz to czy układ nagrzewa się równomiernie ?Jeżeli nie to musisz sprawdzić czy przypadkiem układ się nie zapowietrza.Reszta...
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
Pod korek nie powinieneś zalewać tylko maksymalnie do max na zbiorniczku wyrównawczym bo ciśnienie wybije w najsłabszym punkcie i nie koniecznie przy korku wlewu.
Fizyki nie oszukasz. Jak wpada to albo powietrze u układzie albo puszcza ciśnienie w zbiorniczek uszczelkami.
Tak , na włączonym odpalonym silniku odpowietrzamy pompując ciśnienie w zbiorniczek i przelewamy każdy obwód pedałując przy tym.
no to chyba niestety uszczelka...tak czy inaczej zrobić musisz...
Tak, łapi 90 stopni. Jak mam sprawdzić jakie jest ciśnienie w zbiorniczku i CO?
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Witam, mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006 r. Ogrzewanie działa w kratkę, jak się zagrzewa silnik, leci ciepłe, gdy osiągnie 90 stopni, dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Zaobserwowałem, że poziom płynu chłodzącego jest minimum, wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu,...
Pan mechanik rozebral auto kolejny raz, zalał blok płynem i przez kilka dni szukał przecieku i stwierdzil ze blok jest dobry ;-) Dał głowice do sprawdzenia, 3 raz :-D
To znaczy, że w kuchni posiadasz inny zawór, taki z kapilarą. To nie jest drut stalowy tylko rurka kapilarna a w tym pudełku jest zbiorniczek cieczy roboczej - ciśnienie i objętość zmienia się z temperaturą i działa na mieszek w tej gałce zaworu przy grzejniku. NIE, nie można tego demontować - jak złamiesz kapilarę lub ją przetniesz to możesz wyrzucić...
Tak wyjmij termostat no i sprawdz najpierw czy masz stan płynu wogóle i najważniejsze czy nie robi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
Ewentualnie sprawdź też czy wybija ciśnienie czynnik w zbiorniczku wyrównawczym i czy pod korkiem oleju nie wytwarza się dziwny nalot.
ciśnienie zbiorniczek ciśnienie zbiorniczek plynu renault ciśnienie zbiorniczek
rysunek rozrządu napęd głośna praca astra ciśnienie wtrysku
Siemens EQ300 – komunikat „brak wody” i przelewanie do tacki, zawór ceramiczny, przepływomierz Growatt SPF 6000 Off-grid – dobór paneli, różnice falowników niskonapięciowych i wysokonapięciowych