Zegary są przykręcone na dwie śrubki na dole pod ramką . Wejdź na allegro wpisz zegar zobacz ilustrację zobaczysz w którym miejscu . Śruby to zapewne torxy t15 czy t20 .
Poczytaj o legalnej wymianie licznika w samochodzie. W zasadzie jest ona możliwa tylko w sytuacji uszkodzenia tego licznika. Wiążą się z tym określone obowiązki. Przykładowy link poniżej. O szczegóły możesz dopytać na stacji diagnostycznej. Przy legalnej zmianie licznika, prawdopodobnie odczytuje się wskazania wymienionego licznika i wprowadza je do...
Witam W pierwszej kolejności sprawdziłbym główny wyłącznik świateł ,z niego jest wyjście na prawą i lewą stronę pozycyjnych jak również na podświetlenie zegarów.
czarno-czerwony - pin 1 -> plus po stacyjce, brązowy - pin 2 -> masa, szaro-żółty - pin 3 -> zegary.
Nie świeci mi podświetlenie deski rozdzielczej, zegarów, climatronica, przycisków szyb elektrycznych i podświetlenie włączników nad radiem. Zapomniałem i zostawiłem otwartą szybę i padał deszcz, wleciało trochę wody do środka. Czasami podświetlenie deski świeci. Świeci wszystko. Czasami świeci samo podświetlenie zegarów. Jest włącznik z regulacją natężenia...
tego raczej ciężko wykorzystać, ale można to wykręcić i w to miejsce wkręcić normalny czujnik :) polecam od Skody 105 czujnik i wskaźnik - są bardzo dokładne i ładnie opisana skala https://www.olx.pl/d/oferta/liczniki-kon...
Pomarańczowa auto z kluczykiem to właśnie kontrolka od immo. Grupa VW wymyśliła sobie, że moduł immo będzie w zegarach. Wcześniej to był oddzielny moduł, tak do połowy lat 90. Sprawdź dokładnie bezpieczniki i puste miejsca , bo często klienci wyjmuja bezpiecznik sprawdzając i wkładają w miejsce obok. Drugi kluczyk nic nie da do momentu uruchomienia...
Spróbuj tym do kasowania kilometrów w lewo godziny a w prawo minuty.
Klakson Dodano po 46 Klakson albo zegary
Dość głośno hałasował mi prędkościomierz. Wymieniłem linkę prędkościomierza na nową, ale problem nie ustąpił. Po wymianie linki im szybciej jadę tym hałas jest większy. Coś jakby przeskakujące trybiki. Da się to jakoś naprawić? Jak rozmontować prędkościomierz? Czy wystarczy odkręcić 4 śrubki na jego tylnej obudowie?
Cześć, znam podobny przypadek. Spróbuj wyłączyć zasilanie licznika wyjmując odpowiedni bezpiecznik lub po prostu odłącz wtyczki od zegarów.
Skoro czujnik pokazuje 0 to zmierz zegarami jak jest faktycznie.
A można sprawdzić jakoś na sucho czy walnięty jest czujnik czy zegary?
Witam, ostatnio miałem bardzo powszechny problem z zegarami w skodzie Octavii 1U, a mianowicie chodziło o niedziałające wskazówki od prędkościomierza, obrotomierza, temperatury oraz paliwa. Znalazłem na internecie że może pomóc poprawienie zimnych lutów, lecz po poprawieniu ich auto zaczęło się zachowywać jakby odpalenie blokował immobiliser i dodatkowo...
Daj zdjęcie zegarów.
Wyciągnij przełącznik świateł głównych (ten okrągły) i zobaczy czy na kablu chyba szarym lub szaro-niebieskim masz prąd po pozycji. Mogę się mylić poszukaj schematu w internecie.
sprawdź kodowanie podłącz kompa mi ost program się wysypał w zegarach
"Cały licznik albo same zegary" ??? Przecież to jedno i to samo, kup drugi zegar z tymi samymi numerami lub podobny, daj do elektronika i zrobi co trzeba, immo w zegarach także ostrożnie. Pozdrawiam
Zastosowałem się do rozwiązania w poradniku w powyższym linku - bez problemu każdy laik sobie z tym poradzi. Należy jednak pamiętać, że po odłączeniu pod radiem poduszki trzeba będzie podłączyć autko do kompa i skasować błąd. Bez tego będzie się on wyświetlał z postaci ikonki poduszki na zegarach.
Miałem ten sam problem u mnie były przepalone zimne luty byle elektryk powinien to naprawić mnie kosztowało 50zł tylko sam wyjołem zegary.
Na 99% uszkodzony impulsator bądź wiązka od niego, miałem identyczny przypadek w Passacie B5 że przy uszkodzeniu impulsatora świrował wskaźnik poziomu paliwa, podobno te zegary tak mają. Po wymianie impulsatora i prowizorycznie położeniu nowej wiązki jego do zegarów problem się rozwiązał.
juz dzialaja nie dochodzil prad do procesora w zegarach
Nie jestem pewien ale tu chyba są dwa oddzielne czujniki temp. zewnętrznej - jeden dla ECU a drugi dla zegarów.
Raczej możesz kodować . Najwyżej bedzie dalej błąd. Po numeach wychodzi zegar bez CAN a tu 2004 rok. Dziwne te zegary.
Tak ma być Nie całkiem. Jak jeżdżę nimi dobre 20 lat, to jeszcze nie widziałem że by temperatura przekroczyła te 90 stopni na zegarach.
Koszt zegara to ok 200zł.
Test zrób zegarów, pewnie dioda pada.
takie same zegary i przelutuj pamiec. bedzie ok. nawet anglik. nie zakodujesz uzywanych zegarów.
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
[quote="ladamaniac"]Tak, ale sprawdzenie tego to 15 minut. Zostawiasz auto na noc, rano wpinasz, jak masz 12 stopni a czujnik widzi -30 albo +80, to chyba jasne. Odpalasz i patrzysz jak rośnie temperatura, porównujesz z czujnikiem zegarów, pirometrem cz co tam pozwalają warunki. Jak dobrze przyłożysz to wystarczy termopara K i miernik za 20 zł. Resztę...
Ktos juz sobie poradził z tym problemem? Czy to wina zegarów czy bordnetz modułu?
Jak wstawiłeś nowe zegary jeżdzone to musisz mieć login tych zegarów.
Dzięki za odpowiedzi, zostaje sprawa obrotomierza. Czy sygnał do niego idzie z cewki zapłonowej? Może ktoś wie gdzie znajde pinout zegarów?
Zasilania i komunikacje sprawdziłeś na pewno ECU sprawdziłeś i zegarów? Jak to na stół zegary.
Opisz co działa po przekręceniu stacyjki: kierunkowskazy, światła, klakson, jakie kontrolki świecą się na zegarach.
Prawdopodobnie miał zapchaną CAN informacją o wkładce. Sprawdź Vag-iem konfort i zegary.
Tam to działa tak, że czujnik ciśnienia oleju robi zwarcie powyżej 0,8 bar, jak silnik osiągnie 1200rpm i nie ma sygnału z czujnika do masy to włącza się alarm w zegarach
Problem jest w masowaniu deski rozdzielczej.Trzeba pociągnąć osobno masę na zegary. W tych havrankach tak się działo.
Chcesz to sam naprawiać czy doradzać serwisowi? Jak masz doradzać to odpuść, pojedz do polecanego warsztatu i opisz objawy. Jeśli sam to na początek zaopatrz się w tester diagnostyczny i manometry do klimy. Porównaj co pokazuje czujnik a co zegary.
Faktycznie montowany pewnie w serwisie. AMX1-AMX2 taki chyba model , AMERVOX producent. Pod kierownicą(pewnie trzeba będzie odkręcić osłonę nad pedałami) bliżej bezpieczników znajdziesz czarną centralkę. Będą z niej wychodzić 2 grube czarne przewody (oraz oczywiście wtyczka z kilkudziesięcioma przewodami) odłącz ( przetnij ) i złącz czarne ze sobą....
Miałem dwa przypadki w Fabiach, nieumiejętny demontaż/montaż gps'ów,powodował uszkodzenie przewodów. U mnie było to w wiązce zegarów
Jest 192256km.
potrafi się wyłożyć wiązka w okolicach podszybia . rozwala ją zimowy płyn do spryskiwaczy , ostatnio widziałem upalone przez to zegary
Szukaj przy podłużnicy nisko zielonego korka. Tak jak mało płynu może tak się dziać. Trzeba sprawdzić stan. Kontrolka się nie pali na zegarach?
niestety brak napięcia próbowałem multimetrem, i totalne ZERO Skoro nie masz zasilania na czujnik prędkości to co się czepiasz zegarów???
Pierwszy przekaźnik od lewej jest sprawny, jakby nie był sprawny do by w ogóle zegary nie wystartowały.
Sprawdziłem masy są ok (chyba że są w przewodzie zerwane przepalone). podejrzewam regulator, ale czy miałby wpływ na problemy ze wspomaganiem i zegarami?
Wskazówki do zdjęcia.
Masy sprawdzone, dodatkowo dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że ggaśnie i zapala się informacja radia na zegarach, a w pewnym momencie ginie dźwięk w radiu i brak już na stałe informacji o radiu na zegarach.
Witam, w jaki sposób jest możliwe wykonać test zegarów w Skoda Octavia 1 1.9 TDI 74kW AXR, rok 2007. Auto posiada jedynie krótkie kodowanie co uniemożliwia od tej strony ugryźć problem. Zastanawiam się nad innym rozwiązaniem, dopisanie kodu c++? Może kabelkologia? Może przerobił ktoś już temat i ma jakieś ciekawe pomysły na to?
Hej, Dzieki za sugestie. Koniec koncow znalazlem kogos w Toruniu. Przelutowane i naprawione tego samego dnia - 200zl. Pozdro Dodano po 1 Specjalista znaleziony lokalnie przelutowal uklad za 200zl. Zegary dzialaja.
Standardowy problem w Oktaviach - zimne luty deski rozdzielczej.Wystarczy rozebrać lutownica i naprzód :) Tylko prędkościomierz nie działa? a inne zegary?
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Do zrobienia zasilanie w zegarach. Reszta wskazówek też opada. Dla pewności podepnij opornik, pojeździj..
może wymiana zegarów coś da.
Odpalasz silnik na starych zegarach. Wypinasz stare, wpinasz nowe. Zegary działaja. Płacisz. Dajesz do przelutowania pamieci. Montujesz nowe zegary ze stara pamiecia. Mozesz w spokoju napic sie piwa.
Oddaj zegary do naprawy.
żadna tajemnica, to zimno...
Odnośnie sterownika kierownicy. Jeżeli masz obecnie sterowanie po CANie (ze starym radiem) a navigacja tego nie widzi, powinieneś podpiąć analogowe sterowanie REM i przekodować sterownik (nie musisz go wymieniać) hej, obecnie sterownik kierownicy jest zakodowany na 00118, ale ten kod chyba działa tylko z przekaźnikiem nr 451, kodowanie z przekaźnikiem...
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
A skąd masz informację że wiązkę trzeba podłączyć do "zegarów", co to znaczy komputer włączyłem ?
Odezwij się gg1567891
Ale to jest mentalność polskiej wsi. Musi być coś z VW tu tylko skoda ale dalej VAG bo go w niedzielę rówieśnicy przed mszą nie będą tolerowali. Na początku pisze że potrzeba proste i tanie auto a tu pod koniec bo go zegary fascynują. Widziałeś inne auta w środku poza VAGZami. Zobacz jakie mają ładne zegary. Fiat 125o miał ciekawe rozwiązanie zegarów....
Tak. W tych samochodach tak jest. Wyświetlany jest zegar, przebieg dzienny i całkowity. Pozdrawiam.
Odpinałeś wszystkie wtyczki od licznika?
padł zegar i nie będzie diagnozy bo idzie przez zegar , zegar do roboty
Jeszcze teraz zauważyłem że w tej kostce od tego światelka na jednym ze styków jest stały plus a na drugim jak zewrzesz z masą to widzi drzwi. Dodano po 4 Sprawdzałem nr 15 jest dobry i jak go wyjąłem to zegary zdechły.
Zakupiłem sobie zegary od Skody Favorit wersja LS a ja posiadam wersję zegarów bez obrotomierza i nie wiem własnie jak podłaczyć obrotomierz:( Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Tutaj masz dokładny opis :)
Witam Wygląda to na problem ze stałym plusem na zegar, radio, bcm itd. Na początek proponuje sprawdzić bezpieczniki oraz przy okazji każdy wyjąć i włożyć żeby poprawić styk
Witam, mam problem ze Skoda Felicia, otóż nie świecą się zegary, nie świeci się lewa tylnia pozycja i prawa przednia pozycja, samochód nie pika jeśli nie wyłączy się świateł po otwarciu drzwi, tylko włącznik świateł ogólny się świeci natomiast lampka od świateł mijania już nie. Wszystko jest podpięte więc nie mam pojęcia jak to się stało. Ma ktoś schemat...
Czyli Np w przypadku poziomu płynu nie wystarczy zamontować czujnika w zbiorniku i podłączyć go do zegarów ( zielona wtyczka )?
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
nic! chcę mieć obrotomierz zamiast zegara analogowego w mojej Feli.
Dzień dobry, od paru dni mam następujący problem - po otwarciu samochodu, czy włożeniu kluczyka do stacyjki, deska rozdzielcza działa jak trzeba (kontrolki, liczniki, podświetlenie, strzałki kierunkowskazów itp.). Po sekundzie od uruchomienia silnika wszytko na desce rozdzielczej gaśnie - ale samochód nadal działa poprawnie, kierunkowskazy, światła...
jest w zegarach,ale sprawdz najpierw wlaczni8k w zamku drzwi kier
Zegary do naprawy lub wymiany...
Czujnik jest podwójny, jeden daje informację do ecu, drugi do zegarów
Coś ty się ciśnień uczepił. Do matki fizyki masz pretensję, czy co ? Ciśnień "się uczepił" bo ciśnienia dla czynnika, to tu fundament w odróżnieniu od (np.) subiektywnych odczuć, czy komuś zimno, czy za ciepło. A że zegary pod ręką ma (domowy termometr też) to i od ciśnień diagnozę zaczął a na zalecenia skody przełożył. To wszystko. Dodano po 2 Na...
Ustaw pompe zegarem a nie vagiem!
Wiązka znajduje się z lewej strony w komorze silnika. Problem rozwiązany - niedociśnięta wtyczka w zegarach.
tak ale jak immo mruga to nie odpali a w tej skodzie jest na zegarach kontrolka od tego
Po pierwsze to skoda I czy II? Bo zupełnie inaczej są rozwiązane światła. Po pierwsze przełączniki wszystkie posprawdzałeś? (włącznik świateł i kierunkowskazów) Po drugie nic nie zostało rozłączone koło zegarów, bezpieczników itd?
Zegary lub pompka w baku do sprawdzenia?
Dodano po 56 Dochodzi do 110°, spada do 100 i tak w kółko Podejrzewam że wszystko jest ok. Możliwe że czujnik lub zegary przełamują trochę .
Przed zakupem i wymianą czujnika , sprawdź TERMOMETREM ciepłotę(temperaturę) silnika i porównaj ze wskaźnikiem.! Nie zawsze to co wskazuje na zegarach jest prawdą.
Tylko żebuśmy się zrozumieli. Ten czujnik ze skody współpracuje z zegarem ze skody. Jest okrągły więc łatwo będzie wyciąć otwór. Ja za komplet dałem 10 zł. A zestawy: okrągły wskaźnik temperatury oleju do 150*C i czujnik wkładany zamiast bagnetu, robiła (może jeszcze robi) firma VDO (i jukies inne też) z przeznaczeniem do vw garbusa.
Podpiąć pod komputer i sprawdzić temperaturę na czujniku i zrobić test zegarów może źle pokazują.
Sprawdź ściemniacz, w zegarach nie ma nawet żarówek, tylko ledy
95 tysiecy pokazuje zegar , taka jest rzeczywistość
Sprawdzenie mas i zasilań zegarów też odpoiwie na kilka pytań.
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Skoda Octavia 2011 rok, 1.6 tdi. Nie działa cyfrowy wskaźnik prędkości ( tylko on). Zegary działają poprawnie. Pozostałe funkcje czyli temperature, spalanie, dystans pokazuje normalnie. Gdzie szukać usterki?
No pewnie że z immo ale samo immo się nie psuje. To jest tylko pętla która odczytuje transponder. Problem leży w komunikacji pomiędzy zegarami a sterownikiem silnika.
Po lewej stronie kierownicy,tuż pod zegarami,o ile dobrze pamiętam.
A jak reszta wskażników, nie oszukuje , nie zaniża ?, czesto siada zasilanie zegarów. Który to rocznik?
Czy ten czujnik od szafy/zegarów?
wyswietlacz prawdopodobnie wszedl w tryb wyswietlania instrukcji nawigacyjnych na wyswietlaczy maxi-dot czyli na miedzy zegarami
skoda zegary schemat zegary skoda skoda fabia zegary
blokada drzwi pralka mastercook zmywarka bosch stabilizator naprawa sterownika turbiny
mediatek firmware philips 32phs5527
Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu Stihl FS 200 – regulacja gaźnika Zama C1Q, ustawienie śruby L, mieszanka i ochrona przed przegrzaniem