Witam ! Do zwarcia zwojowego już doszło . Naprawa tylko przez przezwojenie. Pozdrawiam.
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Witam .Z opisu wnioskuję zwarcie zwojowe wirnika> wirnik do wymiany.
Witam. Nie jest żadną moją tajemnicą sposób sprawdzania wirników silników szeregowych na zwarcie zwojowe. Jednak żeby był zrozumiały muszę wykonać i załaczyć rysunek wraz z opisem interpretacji wyników obserwacji. W związku z tym iż w tygodniu jestem zajęty, obiecuję zrobić to przez weekend. Proszę o cierpliwość. Marek
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Witam. Duży prąd rozruchu. W związku ,z tym termik wyrzuca. Zwarcie zwojowe silnika.Agregat do wymiany.
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Akurat większość urządzeń rozruchowych posiada jeszcze termik na wypadek przeciążenia lub zwarcia zwojowego w sprężarce. Możesz próbować na 555 tylko się nie zdziw jak zjarasz sprężarkę.
Jest tam kondensator, być może utracił pojemność. Można by go zmierzyć, albo z baraku takich możliwości, wymienić na takiej samej wartości. Może łożyska po latach pracy, do wymiany. Zwarcie zwojowe raczej wykluczam.
Takie rzeczy jak spalenie uzwojenia widzi się po kolorze, czasem mylące bo można cewki nawinąć drutem w różnej izolacji, ale niezawodny jest zapach, tylko wtedy w tym trzeba robić.Ze zdjęć wygląda na zwarcie zwojowe.
Miało to służyć znalezieniu ew. zwarcia między zwojowego czyli różnic pomiędzy obiema połówkami.
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Najprościej, polewać uzwojenie, ale metoda taka sobie. Przewody uzwojenia w części żłobkowej i na czołach muszą być, ogólnie ujmując, bardzo trwale w całej warstwie "sklejone", jeżeli tego nie uzyskasz masz szanse, iż "piorunem" pojawią się zwarcia zwojowe.
Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
Piszesz: Niedawno zaczęły się problemy z podświetleniem (prawdopodobnie) Jak zgaśnie podświetl latarką ekran matrycę jak bedzie obraz to 100% uszkodzone podświetlenie. Możliwości są dwie albo któraś świetlówka ccfl już się skonczyła i automatyka wyłącza podświetlenie, albo transformatorek dostał zwarcia zwojowego to z praktyki tak samo się działo w...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
niesymetryczny pobór prądu jałowego 1,1 0,65 0,5 A To wygląda jak uszkodzenie (zwarcie zwojowe) trafa. Czy podczas pomiaru odłączone były diody? Jeżeli były odłączone to sprawdź bez obciążenia napięcia na uzw. wtórnych i ew. porównaj rezystancję uzwojeń.
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
To jest bardzo mało prawdopodobne, że jest uszkodzony. On musiał być widocznie uszkodzony, okopcony, przegrzane folię czy uszkodzony rdzeń, zmierzony na przerwę/przebicie na uzwojeniu, czy zwarcie między zwojowe - podobno to nie diagnoza.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Między niebieskie kondensator 2µF. Tryb LOW - Pierwszy bieg: Faza na czerwony a zero/N na Biały Tryb HIGH - Drugi bieg : Faza na Czarny a zero/N bez zmian na Biały. Ale jak wyżej raczej uszkodzone uzwojenia (zwarcie miedzy-zwojowe).
Mogą być zwarcia między zwojowe a tego nie sprawdzisz induktorem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilanie z drugiego aototrafa i pomiar prądu
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Witam. Taki transformator to ciężko mierzyć, tylko izolacje pierwotne - wtórne. Zwarcie między zwojowe pomiarami indukcyjności pierwotne sekcji. Kołki na pewno tylko do mocowania. H.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
W ten sposób nie nawija się transformatorów. Po chwili pracy będą zwarcia zwojowe. Robicie doktoraty z nawijania transformatorka gdy to już dawno zostało opracowane. Poczytajcie jeszcze to: https://zabtr.ru/pl/items-and-equipment/... i zwróćcie szczególną...
Tylko pomiar indukcyjności, zwarcie zwojowe to koniec płyty.
Rezystor - przeważnie przerwa w obwodzie. Termistor - ? Kondensator - utrata pojemności, przerwa, czasem zwarcie. Fotodioda - ? Tyrystor - ? Cewka - Zwarcie między zwojowe, przerwa. Tranzystor - przeważnie zwarcie (jak wybuchnie, to przerwa). Transformator - przerwa, zwarcie. Potencjometr - przerwa. Co tu gadać, różne elementy można uszkodzić na różne...
Proszę wymienić oba tranzystory i koniecznie kondensator impulsowy stojacy między nimi. Do sprawdzenia trafa, na zwarcie między zwojowe. Pozdrawiam
Witam, ja też się z tym problemem męczę zainteresuj się polami grzewczymi. Nie sprawdziłem jeszcze ale mogą robić zwarcie między-zwojowe. Można je zamienić ze strony sprawnej i zobaczyć. Pozdrawiam
Najczęściej bezpiecznik termiczny zabezpiecza uzwojenie pierwotne ,jako to mniej odporne na przeciążenie,włączone będąc szeregowo z nim. Objaw przepalenia bezpiecznika termicznego to"rozwarte uzwojenie pierwotne" R=do nieskończoności,natomiast przepalenie i zwarcie między zwojowe objawia się zwarciem uzwojenia pierwotnego z rezystancją bliską zeru....
Jest zwarcie zwojowe na wirniku co nawet omomierz pokazał, przewinięcie lub wymiana.
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Witaj! Jeżeli grzeje R569-4R7 to dławik 16mH korekcji E-W ma zwarcie między zwojowe bardzo częsty przypadek, można na próbę wstawić dławik o symbolu DRT-1 z TV Elektron 280 ,380 itp.
(at)ay56 Pytałem o pomiar zwarcia zwojowego. Wiesz jak się to objawia i jak to sprawdzić, bo piszesz coś, a później nie kończysz.
TL783 nie wytrzyma według dokumentacji max. wejściowe napięcie 125 V. Przy 150V powinno się uszkodzić. Jeżeli inne gałęzie są ok i dioda jest nowa lub zamieniona z innej gałęzi, to pozostaje transformator. Może się grzał i dostał zwarcia zwojowego, trzeba go wylutować, zmierzyć. A masz jeszcze gdzieś taki sam zasilacz? Podaj tabliczkę, oznaczenie, do...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Zwarcie między zwojowe lub po prostu zamieniony koniec z początkiem. Jeśli już "Kropelka" to po ściśnięciu. pozdrowienia
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
Był kiedyś taki silnik, miał zwarcie zwojowe i po osiągnięciu odpowiedniego zwarcia już nie dało się zmienić obrotów.
Jeśli to nie są pojedyncze iskierki, tylko mocne iskrzenie, to wskazuje na zwarcie zwojowe wirnika. Pomiary omomierzem ani stojana, ani wirnika nic nie dadzą tylko dobrze wyposażony warsztat, albo "dobre oko".
Najczęstsze przyczyny to zużyte szczotki, które nie dotykają całą powierzchnią , szczotki zacinające się w prowadnicach, wypalenie wycinka komutatora, zwarcie zwojowe uzwojenia. I może jeszcze kilka innych.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Najprościej <> generator sygnału prostokątnego np. 1KHz i oscyloskop . Oscyloskop może być najprostszy , najtańszy , byle działał . Wykrywa każde zwarcie między zwojowe .
Witam. Myśle , że powinieneś sprawdzić rozrusznik, ponieważ to prawdopodobnie to on jest temu winny. Możliwe, że ma zwarcie między zwojowe gdy dostanie trochę wilgoci lub automat rozrusznika jest uszkodzony i czasem się "wiesza". Ostatnia możliwością jest instalacja do rozrusznika. Pozdrawiam
Czytałem ten temat wcześniej i nie zdążyłem napisać, że cewka ma zwarcie zwojowe i to ona uszkodziła tranzystor i mamy dowód... Od niej były te strzały i jak się nagrzała to było ok https://www.agdtechnik.pl/manufacturer/a...
Z fotki wynika ze skończyły się szczotki w tym silniku i należy je wymienić. Kolegę chyba ponosi wyobraźnia ^^ Wirnik ma zwarcie między-zwojowe, zatem silnik nadaje się tylko do kosza xD (at)sebaso1908 https://obrazki.elektroda.pl/8501055100_... Jak chcesz mam nowy (HXGP2L.62) - 4 stówki.
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
Te pomiary niestety nie dadzą wyraźnej różnicy przy zwarciu zwojowym kilku zwojów.
Bez pomiarów powiedziałbym, że jest zwarcie zwojowe. Nie analizuję pomiarów, ale znając ogólnie sposób nawijania wirników, zakładam, że wszystkie przejścia(1-13, 2-14 3,15 itd). powinny mieć podobną, jeśli nie taką samą oporność.
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, lub zwarcie między wycinkami komutatora. Ten ślad, to tarcie zużytą szczotką (linką).
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Taka oporność jest możliwa. Niestety mierząc oporność omomierzem,nie wykryjesz zwarcia zwojowego.
Nie ma innej możliwości odnaleźć przyczynę, jak pomiary, podgląd oscyloskopem napięć. Elektromagnes jest zasilany stałym napięciem? więc może należy zabezpieczyć złącze E-K szybką diodą. Nawet taka prosta kontrola temp. ręką wiele powie, w czasie zmian wysterowania elektromagnesu- brak danych, kto wie jaki prąd jest znamionowy, czy nie ma zwarcia mndz....
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Nie będę szukał miejsca ewentualnego przebicia izolacji, czy zwarcia zwojowego, bo nie jest to możliwe na tych zdjęciach, aczkolwiek , jeśli miałoby to miejsce, to była by widoczna różnica w kolorze cewek.
Być może ma skrót międzyzwojowy i ciszej gra. Dokładnie - to że gra nie jest równoznaczne z tym, że ma prawidłową oporność. Przy przegrzaniu cewki może powstać zwarcie między zwojowe/warstwowe i głośnik grać będzie, ale - jak w Twoim wypadku- ze znacznie mniejszą głośnością. Zmierz oporność obu głośników wysokotonowych i porównaj.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
Daj jeszcze zdjęcia wirnika wychodzi że będzie tzw zwarcie zwojowe.
Gdyby już przytrafiła się sytuacja zwarcia między zwojowego, to po odlutowaniu jednego końca cewki tweeter powinien grać, ale uwaga - to jest czynność testowa i nie wolno tak zostawić do grania!! Po pierwsze rozwala to cha-kę filtru zaprojektowanego do danej kombinacji głośników, po drugie po zwiększeniu głośności prawdopodobieństwo spalenia tweetera...
Wirnik to skłądowy element silnika. Najczęściej on ulega uszkodzeniu i nie musi byc wyeksploatowany, by dostać zwarcie zwojowe. Może nawet mieć uszkodzenie, gdzie będzie pracował i nie bedzie iskrzył, ale będzie się właśnie grzać. Zdalnie nikt tego nie stwierdzi.
Uzwojenie silnika do sprawdzenia. Zwarcie do masy?, zwarcie zwojowe ?
Chyba cie zmartwię. Nadmierne iskrzenie, to zwarcie zwojowe uzwojeń wirnika. Jeśli szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach, co mogłoby bć powodem nadmiernego iskrzenia, to pozostaje wirnik do wymiany, a to bywa zbyt kosztowne w stosunku do ceny całego urządzenia.
Witam ponownie! Uzwojenie wirnika choć aluminiowe było dobre . Rezystancja mierzona na pierścieniach ślizgowych wynosiła 34 Ohm-y. Zwarcia zwojowego nie było , sprawdzałem na próbniku . Magnesy nie uszkodzone , stabilnie zamocowane. Pozdrawiam.
Pomiar oporności domowym miernikiem nic nie da, bo żeby wykryć zwarcie zwojowe, musiałbyś dokonać dokładnego pomiaru, specjalnym przyrządem. Dodatkowo, by mieć pewność, że faktycznie jest zwarcie zwojowe, trzeba by znać oporność silnika nowego (przed uszkodzeniem).
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Wobec tego, pewnie uszkodzenie, tylko jakie? iskrzenie na szczotkach duże? Zwarcie zwojowe w stojanie?
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
IC zostaw w spokoju masz prawdopodobnie zwarcie między zwojowe w jednym z TR. To że przy wyższym napięciu zasilania działa tylko się grzeje to w tym wypadku jest normalne bo w inwerterze aby działał jest mierzony tylko prąd płynący przez poszczególne świetlówki, jak podniesiesz nap. zasilania to jest już ten próg minimalnego prądu płynącego przez którąś...
znalazłem przepalony bezpiecznik, po wymianie i ponownej próbie uruchomienia przepalił się powtórnie, wymieniłem go i wymieniłem również LNK304GN dalej nie działa... Zatem należy sprawdzić miernikiem dławik L1 być może miał zwarcie miedzy zwojowe. Lub masz uszkodzoną diodę S1M. Zaznaczone elementy na foto, które zwykle są przyczyną tego zjawiska (mogłeś...
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
jak można szybko sprawdzic czy wirnik ze szlifierki kątowej jest uszkodzony (to znaczy jak określic czy ma przerwe czy zwarcie zwojowe? czy jest jakieś urządzenie którym można szybko i sprawnie to określic?
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
albo tacho dopiero po chwili przestają działać? Tak może przerywać czy np. stanowić po chwili zwarcie między zwojowe, ale czasami jest to trudne do ustalenia i zobacz na te rezystory bodaj na płycie PCB :D http://obrazki.elektroda.pl/3623297500_1...
Silnik się przegrzał zwarcie między zwojowe silnika raczej zlom, silnik w cenie uradzenia. Rozbierz dla ciekawości.
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Proszę o niedodawanie odpowiedzi w stylu nie opłaca się naprawiać chińczyka kup nową Przykro mi ale tak właśnie jest. Spalony wirnik, słychać to po pracy silnika i widać po objawach i wyglądzie szczotek. Ponadto objaw zwolnienia obrotów i iskrzenie jest tak charakterystyczny dla zwarcia między-zwojowego w wirniku, że dalsza zabawa nie ma sensu (chyba,...
Miałem kiedyś taki problem - okazał się uszkodzony silnik Miał zwarcie zwojowe , choć falownik i zwykły miernik tego nie wykrył. Najważniejsze , że problem rozwiązany . Powodzenia.
Em ja wiem że temat stary ale dla potomnych, gdy świeci dioda protect to można jeszcze odpiąć wtyczkę na górnej płytce, tj wtyczka od transformatorów i uruchomić spawarkę bez nich, jeśli dioda protect zgaśnie to wtedy po kolei wpinamy przewody z tej wtyczki transformatorów. Ja tak miałem, jeden z trafoczków miał zwarcie zwojowe i wykrywał to przekładniczek...
Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z komutatorem i zaczyna iskrzyć? Cały czas jest tu mowa o krótkim czasie pracy nowego wirnika. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy czas pracy to 10 min. Czy po tak krótkim czasie mogą wystąpić objawy podobne do zwarcia zwojowego uzwojenia?
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
zewrzeć zwojowy silnik zewrzeć między zwojowy przekładnia zwojowy
upload obrazek filtr corolla minimalna przewodność
Kierunkowskazy nie migają - diagnostyka i naprawa Lokalizacja kabla minusowego kierunkowskazów w skuterze Król 4T