Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
No cóż - może ktoś ma jakiś wykres mocy alternatora. Chat stwierdził, że przy silniku 150KM alternator będzie dawał ok. 1200W-1400W przy "normalnych" obrotach silnika czyli przy około 2000 (wg chata przełożenie to ok. 1:3 co oznacza obroty alternatora na poziomie 6000). Przy jałowym (800-900 obrotów) oszacował to na ok. 45% mocy czyli ok. 450-500W....
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
A jakie inne możliwości przychodziły ci do głowy? Skoro to prosty silnik to jedyne czym jest połączony z resztą układu to wał napędowy i tylko poprzez ten wał akumulator może wpłynąć na obroty silnika.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Dzień dobry, Potrzebuję wskazówki jak zamontować alternator do kosiarki stiga combi 48 sq. Chciałbym doposażyć ją w 2 silniki napędowe w kołach (w celach eksperymentalych). Łączna moc silników elektrycznych to około 300W. Moc silnika kosiarki to 2,2 kW przy 2900 obr/min. Serwisant Stiga twierdzi, że ta kosiarka ma automatyczny regulator obrotów, który...
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Może być łożysko, bo teraz inna siła naciągu. Rozumiem, że alternator stary? A obroty falują lub maleją przy dojeździe do skrzyżowania? Może też gaśnie na światłach? Najperw sprawdź ładowanie.
Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Alternator przy 12 V osiąga ponad 1kW (12V x 100A) przy 10 x mniejszym pakiecie blach stojana, a prądnica 10 x większa niż alternator przy 20-krotnie większym...
Precyzja o kroku 10 obr./min. wystarczy. Przy: Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. Czy obecnie przewidujesz inne obroty? 10 obr/min to 0,1% z 10000 obr/min ale już dla 100obr/min to jest 10% czyli regulator odśrodkowy da radę bez problemu. Dodatkow co ma napędzać ten silnik, że potrzebuje tak stabilnych obrotów? Jak napędzisz alternator...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Więc tak Kupiłem nowy akumulator quzwa 450zl bo ma start stop 🤬 i Wszystko wydawało się być w porządku ładowanie wróciło wracam z uśmiechem dojeżdżam do domu patrzę a tam znów 12 V Podczas pracy silnika Jakby tego było mało zauważyłem zwiększone obroty na biegu jałowym https://obrazki.elektroda.pl/8758362300_... Ale co jeszcze coś dziwnego...
Skoro ruszył po wypięciu tych kabelków co mówiłem to usterki szukałeś nie tam gdzie trzeba, musisz szukać usterki w silniku, czemu nie pozwala uruchomić klimy. Przyczyn może być kilka (alternator/ obciązenie silnika itd.). Kompresor ruszył pytanie czy można tak jeździć Zależy od nogi, jeżeli spokojnie jeździsz bez gwałtownych przyspieszeń, bez gwałtownego...
Moim zdaniem alternator nie ma nic wspólnego z obrotami. Tam jest regulator z komunikacją LIN do sterownika silnika i do licznika. Obroty silnika zliczane są z czujnika położenia wału.
Dokonałem pomiarów i wyszło tak: wolne obroty bez obciążenia: - plus między śrubą a słupkiem akumulatora 97,3-103,4mV -minus między obudową a słupkiem akumulatora 30,8mV wolne obroty z obciążeniem klimatyzacją, nawiew na maksa, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, podgrzewanie lusterek, podgrzewanie obu przednich foteli, ksenony ale bez drogowych:...
Ja wcześniej pisałem o Euro4 jakie jaja miałem z takimi gotowcami, teraz mamy Euro6 i nieraz kilka minut jazdy trzeba aby alternator dostał pozwolenie na zwiększenie prądu na takie luksusy jak nawiew czy ogrzewanie tylnej szyby . Wyłączenie zapłonu to też już archaizm i sztucznie utrzymane przy życiu pojęcie. Moim zdaniem na dzień dzisiejszy sensowne...
Witam! Zakupiłem alternator VALEO 8200054588 http://obrazki.elektroda.pl/1817634400_1... Zamontowałem go na szybko do silnika Andoria 2.4TD (silnik lublina) na kole o średnicy 78mm. Gdy odpalę silnik to kontrolka ładowania się świeci, muszę dodać delikatnie gazu i kontrolka gaśnie. Dlatego moje pytanie brzmi: 1. Jakie obroty ma mieć...
Witam. Intryguje mnie pytanie czy alternator samochodowy o łądowaniu 12v i 36A przy założonych obrotach zasili silnik elektryczny 12v oraz 19A. Z elektryki jestem zupełnie zielony:)
ten agregat jest z silnika piły eurotek gc500, alternator mitsubishi japan. pod podłączonym akumulatorze silnik gaśnie i nie jestem pewny czy alternator jest dobrze podłączony
Witam. Potrzebuje zbudować prosty układ na 12 V do samochodu, który po uruchomieniu silnika i pojawieniu się ładowania wygeneruje mi "plus po zapłonie", tzn. po pojawieniu się powiedzmy 13,3 V na zasilaniu wygeneruje napięcie na osobnym przewodzie. Proszę o pomysł.
Koledzy. Mam pytanie. Kupiłem silnik 1ca90 Andorii 10 km wyposażony w alternator A124F-14v-44/53A i nie wiem od czego ale przypuszczam, że jest oryginalny, bo silnik jest nówka z 1988r. nie używany i rozrusznik od malucha jeszcze na linkę. Widać, że wszystko jest nowe. Chciałbym podłączyć akumulator bo jak jest zimny to nie mogę go odpalić na korbę....
Witam, Buduję własny ciągnik na bazie silnika S231 (popularnie zwanym S12) i mam problem z alternatorem. Jako, że ciągnik posiada kabinę, maskę a miejsca jest jak na lekarstwo to udało mi się tam zmieścić alternator od 126p A115-34b. Problem tkwi w tym, że niskie obroty są zbyt małe na poprawne wzbudzenie i wydajność prądową. Przełożenie to około 1:1.30...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam, mam takie pytanie: Czy istnieją urządzenia, domowe sposoby na stworzenie czegoś takiego co mogłoby zmierzyć prędkość obrotową silnika na podstawie tętnienia napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu? Poszukuje właśnie takiego urządzania, które mogłoby dostarczyć powyższe informacje, które docelową mają się dać odczytać z poziomu komputera, Palmtopa,...
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Czy jest możliwość dorobienia do tego silnika obrotomierza?? Pozdrawiam!
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam kolegów! Potrzbuję zbudować alternator do ładowania akumulatora. Zastanawiam się żeby jako prądnice wykorzystać silnik 3-fazowy BL-480/3G(http://www.nesail.com/detail.p... Będzie pracowował w zakresie 1000-6000rpm. Poproszę doświadczonych kolegów o opinie w tej sprawie. Czy to dobry wybór? Czy nadaje się, da się na nim wytworzyć...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
Moje pytanie jest następujące co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica ) do budowy agregatu ,jak wygląda budowa takiego agregatu na (DC) i przekształceniem na (AC), i prądnicy (AC) .Jak wyglądają koszta budowy takiego agregatu ??? Jakie są plusy i minusy . Bądź co bądź taki agregat się przydaje jak...
Mam zewnętrzne źródło zasilania 15V 60A. Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Wydaje się, że wystarczy podpiąć to źródło pod akumulator i wtedy regulator alternatora odetnie zasilanie stojana "widząc, że nie ma zapotrzebowania na energię" i alternator będzie się kręcił niepobierając energii z silnika...
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Jaka jest rzeczywista prędkość wału w silniku spalinowym??? Czy prędkość podawana przez obrotomierz jest taka sama jak prędkość wału. Jeśli tak to nie rozumiem jednej sprawy a mianowicie predkości obrotowej alternatora. Koło pasowe napędzające alternator jest duże a to w alternatorze małe. W takim razie jesli koło napędzjące jest dwa razy wieksze od...
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Witam forumowiczów. Mnie niestety również dopadła usterka Antipollution Fault. Mam 307-kę z 2001 roku, 1.6 benzyna 16V. Opis sytuacji w której pojawia się błąd: Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, 140-150 kmh, obroty powyżej 4000, przy hamowaniu silnikiem zapala się kontrolka "check engine"m na wyświetlaczu pojawia się nieszczęsny komunikat...
Zgoda ale alternator to nie prądnica, spadek napięcie na wolnych obrotach jest niewielki. prosze cie nie powielaj tych wierutnych bzdur, tylko sobie wez i zobacz charatkerystyke pradu od obrotów dla jakiegos alternatora. Oraz przełożenie silnik alternator. Dodano po 1 Kiedyś maksymalna obroty alternatora to było 8-10tyś obr/min. Krótkotrwale dopuszczalne...
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Miałem na myśli prądnica 7,5kW potrzebuje moment obrotowy 90Nm. Z powodu pisałem o hamowni. Alternator 24V 60A podano pod przetwornice samochodowe 1000W 24V pod żarówkę 800W brało prądu 40A i wyło ten zestaw cały mój. Silnik dc 180V 1500W 2500obr.min i alternator celma. Spadały obroty do wycia silnika i alternatora. Stąd doświadczenia robiłem i wiem...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
alternator wolne obroty astra alternator obroty alternator wysokie obroty
subwoofer aktywny aucie uzwoić wirnik pomiar prawa półoś renault
suszarka samsung suszarka samsung
Jak podłączyć przekaźniki do modułu Peltiera? Przepływ paliwa przez świecę płomieniową w HSW 9.50