Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
A jakie inne możliwości przychodziły ci do głowy? Skoro to prosty silnik to jedyne czym jest połączony z resztą układu to wał napędowy i tylko poprzez ten wał akumulator może wpłynąć na obroty silnika.
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Dzień dobry, Potrzebuję wskazówki jak zamontować alternator do kosiarki stiga combi 48 sq. Chciałbym doposażyć ją w 2 silniki napędowe w kołach (w celach eksperymentalych). Łączna moc silników elektrycznych to około 300W. Moc silnika kosiarki to 2,2 kW przy 2900 obr/min. Serwisant Stiga twierdzi, że ta kosiarka ma automatyczny regulator obrotów, który...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Może być łożysko, bo teraz inna siła naciągu. Rozumiem, że alternator stary? A obroty falują lub maleją przy dojeździe do skrzyżowania? Może też gaśnie na światłach? Najperw sprawdź ładowanie.
Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Alternator przy 12 V osiąga ponad 1kW (12V x 100A) przy 10 x mniejszym pakiecie blach stojana, a prądnica 10 x większa niż alternator przy 20-krotnie większym...
Precyzja o kroku 10 obr./min. wystarczy. Przy: Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. Czy obecnie przewidujesz inne obroty? 10 obr/min to 0,1% z 10000 obr/min ale już dla 100obr/min to jest 10% czyli regulator odśrodkowy da radę bez problemu. Dodatkow co ma napędzać ten silnik, że potrzebuje tak stabilnych obrotów? Jak napędzisz alternator...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Więc tak Kupiłem nowy akumulator quzwa 450zl bo ma start stop 🤬 i Wszystko wydawało się być w porządku ładowanie wróciło wracam z uśmiechem dojeżdżam do domu patrzę a tam znów 12 V Podczas pracy silnika Jakby tego było mało zauważyłem zwiększone obroty na biegu jałowym https://obrazki.elektroda.pl/8758362300_... Ale co jeszcze coś dziwnego...
Skoro ruszył po wypięciu tych kabelków co mówiłem to usterki szukałeś nie tam gdzie trzeba, musisz szukać usterki w silniku, czemu nie pozwala uruchomić klimy. Przyczyn może być kilka (alternator/ obciązenie silnika itd.). Kompresor ruszył pytanie czy można tak jeździć Zależy od nogi, jeżeli spokojnie jeździsz bez gwałtownych przyspieszeń, bez gwałtownego...
Moim zdaniem alternator nie ma nic wspólnego z obrotami. Tam jest regulator z komunikacją LIN do sterownika silnika i do licznika. Obroty silnika zliczane są z czujnika położenia wału.
Dokonałem pomiarów i wyszło tak: wolne obroty bez obciążenia: - plus między śrubą a słupkiem akumulatora 97,3-103,4mV -minus między obudową a słupkiem akumulatora 30,8mV wolne obroty z obciążeniem klimatyzacją, nawiew na maksa, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, podgrzewanie lusterek, podgrzewanie obu przednich foteli, ksenony ale bez drogowych:...
Ja wcześniej pisałem o Euro4 jakie jaja miałem z takimi gotowcami, teraz mamy Euro6 i nieraz kilka minut jazdy trzeba aby alternator dostał pozwolenie na zwiększenie prądu na takie luksusy jak nawiew czy ogrzewanie tylnej szyby . Wyłączenie zapłonu to też już archaizm i sztucznie utrzymane przy życiu pojęcie. Moim zdaniem na dzień dzisiejszy sensowne...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Zgoda ale alternator to nie prądnica, spadek napięcie na wolnych obrotach jest niewielki. prosze cie nie powielaj tych wierutnych bzdur, tylko sobie wez i zobacz charatkerystyke pradu od obrotów dla jakiegos alternatora. Oraz przełożenie silnik alternator. Dodano po 1 Kiedyś maksymalna obroty alternatora to było 8-10tyś obr/min. Krótkotrwale dopuszczalne...
Witam forumowiczów. Mnie niestety również dopadła usterka Antipollution Fault. Mam 307-kę z 2001 roku, 1.6 benzyna 16V. Opis sytuacji w której pojawia się błąd: Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, 140-150 kmh, obroty powyżej 4000, przy hamowaniu silnikiem zapala się kontrolka "check engine"m na wyświetlaczu pojawia się nieszczęsny komunikat...
Miałem na myśli prądnica 7,5kW potrzebuje moment obrotowy 90Nm. Z powodu pisałem o hamowni. Alternator 24V 60A podano pod przetwornice samochodowe 1000W 24V pod żarówkę 800W brało prądu 40A i wyło ten zestaw cały mój. Silnik dc 180V 1500W 2500obr.min i alternator celma. Spadały obroty do wycia silnika i alternatora. Stąd doświadczenia robiłem i wiem...
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
instalacja raczej ok, ale stawiałem na alternator (dopóki nie zauważyłem że kompresor też się załącza przy wyłączonym przycisku AC) bo poprzednio zginęły mi obroty silnika na zegarze, co okazało się uszkodzonym alternatorem. żeby nie było że ktoś coś zepsuł, to sam wyciągnąłem alternator i zawiozłem do naprawy. dlatego początkowo myślałem że elektryk...
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Astra J 1.4t 140km 2012r. 173 tyś km Gaśnie Podczas jazdy. Witam serdecznie zakładam post ponieważ już mi ręce opadają. Mianowicie auto miało wstępnie problem na zimnym silniku na ssaniu jak by wypadał zapłon po wymianie świec ale jak auto zeszło z ssania pracowało już normalnie dodam że założone świece irydowe NGK. Po przejechaniu na świecach ok 10...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
W sumie chyba wezmę się za alternator. Gdyby napinacz paska robił problemy, to by też piszczał, ale na pewno by spadało napięcie, gdyż alternator wisi na tym samym pasku co klima. Narzie dziękuję i jak by ktoś jeszcze miał jakąć idęę, chętnie spróbuję ją.
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Pisze w akcie desperacji. Już ponad dwa miesiące walcze z zakłóceniami w moim CB. Zlokalizowalem zródło szumów - sieje alternator. Zakłócenia prznikają przez zestrojoną antene...po zdjęciu bata cisza. Zakłócenia generują sie w jednym z trzech przewodów ( o przekroju 1mm^2 )doporowadzonych do alternatora na którym napiecia pojawia sie dopiero po uruchomieniu...
Karaczan hejt nie był do twojego posu. 1 post wyżej kolega strażak napisał że widział jak takie cuda płoną. Twój wpis jest jak najbardziej po mojej myśli. Także jeśli źle odebrałeś to chyba już wyjaśnione. A mam opis tego ori. Sterownika "Witam. Postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami jeśli chodzi o elektryczny przepływowy podgrzewacz płynu...
Napięcie akumulatorów w staniue spoczynku 12.5 V gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia mam już alternator zakupionu i będe zakładał choć dziwi mnie to ze kontrolka sie nie zapalała nigdy gdy ciagnik pracował więc myślałem cały czas...
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Ok czuję bluesa ale jednak chciałbym coś takiego skonstruować dla siebie skoro i tak ćwiczę to mogę wykorzystać np. do oświetlenia pokoju żarówką LEDową 5 watową albo i dwiema przez parę godzin. Prawda? Jednak, że odstawmy na bok debatę o bułkach a skupmy się na tym co by było najlepsze: prądnica, alternator czy silnik. Nie rozumie jednak jak mam użyć...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Wymieniłem sprzęgło i auto szalało nie chciało działać jak przedtem okazało się że kostka miala zwarcie i chlodniczka sprzęgła nie działała teraz auto jak nowe Dodano po 5 2015 rok Actros czy alternator może powodować zwarcie ze akumulatory sa naladowane na 100% i jak odpalę to mrugają światła dzienne i skrzynia na wyświetlaczu i nie wybiera biegu bo...
A przy okazji chciałem też pokazać "mędrcom" m.in. tego forum, że coś takiego jest możliwe. Więc satysfakcja jakaś tam też jest Takie komentarze zachowaj kolego dla siebie, a nie upubliczniaj na forum. Przełożenie z silnika na alternator jest 1:1, więc obroty alternatora będą takie jak silnika. To jest nieprawidłowo, bo alternator z malucha maksymalne...
Czyli napięcie 12v z włącznika w kabinie wychodzi, ale masa z ecu (kabel brązowo-fioletowy) na pin 17 w sterowniku nie wychodzi. Obroty podnosi? Z kabiny wszystko OK oraz z tego co piszesz osprzęt też jest OK na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty) dot silnika X18XE1 u Ciebie pin 49 to...
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
Chcę alternator uruchomić na stole. tak aby działało Ale alternator musi mieć obroty podobne jak w samochodzie. Jeżeli to 900 obr/min to są obroty silnika to mierząc średnice koła pasowego silnika i alternatora obliczysz o ile szybciej kręci się alternator. Może się okazać, że jak silnik ma 900 obr/min to alternator ma 1500obr/min albo nawet 1800 obr/min...
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
To są dwa różne stwierdzenia dla dwóch innych przykładów. Dodano po 10 (at)jta Potrzebuję prądnice do max 5 (6)kw i potrzebuję wybrać silnik. Silnik spalinowy min obr to 800 średnia praca to w przedziale 1200-1500 obr - przy tej prędkości uzyskuje moc 55Nm a max to 2200 obr. Potrzebuję dobrać silnik el. 4-5 kw / 950 lub 1450 obr. Silniki niskoobrotowe...
Witam , mam problem po wymianie alternatora na nowy zaczęły mi falować obroty silnika na postoju na luzie wygląda to że z 1000 obrotów faluje na 2000 tys i spada spowrotem do 1000 . I tak sobie samoczynnie gazuje . Fakt jest takie że po wymianie alternatora zaczęło się tak robić plus do tego kiedy włączam światła w aucie to ciemnieje mi zegar wyświetlający...
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
Narazie test robiony tylko przez przetwornice i zarówke 100W i nie ma zadnego spadku napięcia na akumulatorze a silnik chodzi na 3biegu przy minmalnym ruchu przepustnicy. Tak jak piszecie z 10-15lat temu bylo by to dobre rozwiazanie a teraz w erze agregatow od 300zł jest kiepskie lecz nas kosztował praktycznie nic, wszystko bylo zgromadzone i wykorzystany...
(at)lukaszk Potrzebuję prądnice do max 5 (6)kw i potrzebuję wybrać silnik. Silnik spalinowy min obr to 800 średnia praca to w przedziale 1200-1500 obr - przy tej prędkości uzyskuje moc 55Nm a max to 2200 obr. Potrzebuję dobrać silnik 4-5 kw / 950 lub 1450 obr. Silniki niskoobrotowe to są duże silniki (50-62 kg) w stosunku do silnika 4 kw /2700obr. Praca...
Tak jak wspominałem wcześniej to napięcie sprawdzane przez obd skakało 13.4-14.1v. Dziś błąd wyskoczył bez załączenia klimy. Jak zgaszę auto i ponownie odpalę to obroty są już "normalne". Edit. Dziś odebrałem auto od mechanika. Zregenerowali alternator tj. nowy regulator, nowe koło. Problem niestety pozostał. Czy teraz pozostało wymieniać bordnetz?...
To zależy, cz ten alternator jest 6-cio diodowy cz y 9- cio diodowy . Przy dziewiątce siadają diody wzbudzenia , więc lepiej tak nie robić bo napięcie gwałtownie rośnie , Po za tym nie wiadomo jakie obroty by miał na wolnych obrotach silnika ?? :|
(at)pletwa moc silnika 6,5 HP moment obrotowy – 17 Nm obroty silnika ok 3.000 r/min Dodano po 1 (at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dodano po 5 (at)kkknc nie wiem gdzie taką przekładnie kupić ponieważ takie na allegro mają max obroty na 2500
Mówię !! Obroty silnika i przełożenie na kołach (pasowych) większe od 4. Daj max. obrotów na silniku, to nawet sam się wzbudzi.
Witajcie. Mam nietypowy problem. Na postoju zaczyna mi się coś tłuc w okolicach silnika, rozrządu. Sytuacja ta zaczęła się od momentu kiedy pojechałem nie do swojego mechanika na zmianę rozrządu (finalnie okazało się, że tylko został zmieniony sam pasek). Od tego momentu na postoju zaczęło się stukanie w okolicach 5-6 tys obrotów. Samowolnie zmieniłem...
Predkosc alternatora jest dwa lub trzy razy szybsza wiec jak czujnik pobieral impuls z walu silnika to liczyl rzeczywiste obroty silnika jesli podlaczysz pod alternator to bedzie liczyc obroty alternatora czyli jak silnik bedzie mial 1000 obr to Obrotomierz pokaze 2000 lub 3000 jesli juz to podlacz tez pod wal jak bylo w aucie w ktorym byl zamontowany...
Ja ma francuską wersję więc pewnie coś tam jest różnicy. Ale, generalnie, jak wymiana oleju go nie zabiła to i płukanka go nie zabije. Silnik zabije wymiana oleju tylko wtedy, kiedy w zasadzie to już trup a trzyma się na nagarze. Tak by było jakbyś nie wymieniał oleju przez nie wiem, kilka lat, jakieś 80 tys km, gdzie miałbyś węgiel, plastelinę i smołę...
Silnik to diesel. Natomiast silnik elektryczny prawdopodobnie wolnoobrotowy strzelam że 720/min. Żeby uzyskać prawidłową częstotliwość muszą być zachowane obroty + poślizg magnetyczny, powiedzmy 750/min. Kondensator w/g moich badań był potrzebny w zależności od obciążenia. Ogólnie 3 fazy po 1kW to będzie słaby agragat i może nawet nie pociągnąć lodówki...
Jeżeli mają to być badania uproszczone to niema potrzeby zajmować się charakterystyką przy obrotach od zera do obrotów jakie alternator osiągnie przed odpaleniem silnika ponieważ ta część charakterystyki niema dla tego typu badania znaczenia. Dopiero znaczenia nabiera ta część począwszy od obrotów biegu luzem silnika a tym samym i alternatora. Tylko...
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Witam mam seata ibize rok 98 z silnikiem1,4 problem mam taki że po rozgrzaniu silnika falują obroty została wymieniona przpustnica z silniczkiem krokowym nowa sonda kilka razy był na koputerze i nic nie wykazał, wszystkie kostki były czyszczone i dalej jest ten problem. Alternator łauje bo nie pali się żadna lampka ale po zdjęciu paska z alternatora...
Witam! Zakupiłem alternator VALEO 8200054588 http://obrazki.elektroda.pl/1817634400_1... Zamontowałem go na szybko do silnika Andoria 2.4TD (silnik lublina) na kole o średnicy 78mm. Gdy odpalę silnik to kontrolka ładowania się świeci, muszę dodać delikatnie gazu i kontrolka gaśnie. Dlatego moje pytanie brzmi: 1. Jakie obroty ma mieć...
Licznik to ACET czy obrotomierz wskazówkowy? Skrzynia Tractoshift czy mechaniczne sprzęgło? Nie spotkałem jeszcze wersji ze zwykłym licznikiem, ale przypuszczam że tak samo obroty silnika są pobierane z czujnika na kole zamachowym, podobnie jak prędkość ciągnika z przystawki na przedni napęd. , Tam jest zwykły licznik wskazówkowy a obroty są pobierane...
Witam chciałbym żeby ziemia się zatrzymała na poziomie 1 sierpnia. Obieg wokół słońca stanął w tym miejscu ale dalej kręcił się wokół osi własnej ziemi. A jak by miała stanąć też obroty ruch dzień noc to żeby Polska miała punk 12 godzina. I tak została. Da się nauczyć spać w dzień jako noc. Wystarczy tylko pilnować godziny drzemki. Temat do ruchu ziemi...
Alternator stawia duży moment przy dużym obciążeniu i niskich obrotach. Im wyższe obroty tym mniejszy moment jest stawiany (stała moc) Dla zainteresowanych filmy jak działa takie kółko ze sprzęgłem na stole do testowania wytrzymałości alternatorów mojej konstrukcji, widok w świetle stroboskopowym [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Dokładnie takie same efekty daje pompa wspomagania (elektryczna) w P407, zwłaszcza widoczne podczas manewrowania na parkingu, gdy obroty silnika są bliskie biegowi luzem. Po prostu alternator słabiej ładuje, a pompa dostaje największe obciążenie przy pełnym skręcie kierownicy. V.
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Czlowieku wróć do podstawowki, z caloksztaltem braku wiedzy. 1 grzejac reduktor swiecami bezposrednio ogrzewasz caly uklad chlodzenia prócz chlodnicy. 2. Obroty trzeba podniesc by alternator wydalał produkować prąd. 3. Podgrzewanie samego silnika do temp 75.C z 0 .C grzalka 3kw trwa 20 minut. 4. Przy temp ponizej 0C grzalka bedzie pracowac do otwarcia...
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Przyczyną okazal się alternator
alternator wolne obroty astra alternator obroty alternator wysokie obroty
oporność głośnik manual indesit konica minolta gruba papier
transformator gwiazda trojkat żarówka piekarnik bosch
Namagnesowanie koła impulsatora wału korbowego: czy jest konieczne? Czujniki wału korbowego i rozrządu w Fiat Ducato