Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
[url=https://www.google.pl/search?q=VW+P... Znajdź sobie pasującą to będziesz znał nazwę. Przyczyną hałasu raczej nie jest. Wszystko może być, łożyska alternatora, pompy wody.
Tyle, że bierzemy pod uwagę nie "średnice kół pasowych" ale "średnice podziałowe kół pasowych.
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Mam jeszcze pytanie czy napędzając tą pompę paskiem który napędza alternator i pompę wody nie będzie skutków ubocznych typu siądzie łożysko w alternatorze czy pompie wody? Ponieważ pompa wspomagania musi chyba mieć pasek naciągnięty dość mocno?
Ściągnij pasek wielorowkowy i jeżeli dźwięku nie będzie to masz winowajcę :alternator, rolki pompa wody.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Tyrczenie słychać. Alternator, pompa wody, napinacz do sprawdzenia. Uwaga - to się może brać z paska rozrządu...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
Mechanik stwierdził, że pasek wygląda zdrowo a miał go na oku bo termostat był wymieniany ostatnio. Auto ma nieduży przebieg 137 000 jak na swoje 21 lat. Czy jest jakaś obiektywna diagnostyka zużycia łozysk alternatora, pompy wody? Innych zużywających się części?
rolki alternator pompa wody pompa wspomagania klima jeśli są
Akurat skończyłem to robić, Tylko w 2,8 jtd z 2004 roku ale to chyba to samo. Nie jest to jedna z moich ulubionych robót ale nie wyciągałem silnika. Po odkręceniu wspornika alternatora i odsunięciu samego alternatora pompę należy sprytnie przekręcić i wychodzi dokładnie przez to miejsce gdzie siedzi alternator.
Nie ma rolki prowadzącej , pasek napędza pompę wody i alternator a pompa woda napędza pompę wspomagania.
Witam wszystkich i na wstępie jak zawsze: mam saba 900 2.0 16v 1994 przykładam się do założenia paska wielorowkowego, napędzającego, alternator, pompę wody, wspomagania i klimę. Wszystko jest na 1 pasku a kół pasowych jest ok 8 (poprzedni uległ zerwaniu) więc nie mogłem odtworzyć ułożenia. oże jakiś schemacik?
Z pasków zazwyczaj w autach jest, pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy wody? Bo w sumie paski jak obcierają to wydają dźwięki np. świadcząc że warto do nich zajrzeć A czy pompa wody i tym samym pasek od pompy wody pracują cały czas, czy dopiero jak auto się troszkę dogrzeje? Czy włączamy zimne auto i już pracuje pompa wody i pasek od niej?
człowieku, tak może wyć alternator, pompa wody, pompa wspomagania, sprzęło spręzarki klimatyzacji, rolki paska rozrządu i czort wie co jeszcze. Do jasnej Anielki, może przysłuchasz się gdzie wyje, i co wyje?
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
Rozwiązywałem podobny problem rozrywania paska alternatora, pompy wody i wspomagania w fordzie. Też miałem wyciek na wale silnika po stronie pasażera i okazały się wyrobione panewki na wale, koło pasowe wpadało w wibracje i rozrywało pasek. Myślę żeby autor sprawdził luzy na kołach pasowych i sprawdził czy rolki oraz alternator, pompa i inne łatwo się...
Zbieżność i geometria zawieszenia była ustawiana dwa miesiące temu po podłączeniu komputera nie można nic zdiagnozować i tu zaczyna się problem nie byłem w serwisie z tym jeszcze . W samochodzie nie był wymieniany pasek rozrządu (alternator , pompa wody itd ) czy możliwe jest to że poprzez nie poprawne działanie tego zespołu pojawiają sie skoki napięcia...
On ma napedzac alternator i pompę wody?
Zacierające się jakieś łożysko (rolka/pompa wody/alternator - ale tutaj jest z tyłu).
Witam. Oznaczenie silnika : 0263033750 3ME. 1.8 88KM 65KW. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał termostat w swoim samochodzie? Problem polega na tym że termostat jest w pompie wody a ta zaś jest zakryta pompą wspomagania. Posiadacie sposób na dostanie się bez demontażu alternatora, pompy wody itp. rzeczy? W tym temacie z odpowiednią pomocą zrobimy fotorelacje...
witam wszystkich, dzisiaj podczas jazdy pękł mi pasek od pompy wspomagania, wspomaganie natychmiast przestało działać i zapaliła się czerwona kontrolka ładowania akumulatora przejachałem jeszcze kilka kilometrów i wyłączyłem go. I teraz się zastanawiam czy próbować wrócić samodzielnie do domu (czas jazdy ok 40 minut) czy holować go. Czy pasek napędzający...
W takiej sytuacji falowanie obrotów jest normalne, bo działa ogranicznik. Sprawdź czy będą też falować na wysokich, ale poniżej maksymalnych. Jeśli nastąpi problem z rozruchem proponuję zdjąć pasek i sprawdzić czy nadal będą problemy. W ten sposób można ustalić gdzie tkwi przyczyna zwiększonego tarcia (alternator, pompa wody albo w samym silniku-panewki...
Raczej mi się zmieści przed chłodnica :) jutro przymierze . Tak jest tym samym paskiem napędzana oryginalnie co alternator i pompa wody :)
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Witam, auto z klimatyzacją wersja amerykańska coupe/sport czy coś takiego Wstyd się przyznać, ale nie mogę wymyślić układu taśmy, może ktoś poratuje schematem Wał, klimatyzacja, pompa "wody", wspomaganie, alternator i rolka Pompa wody i rolka gładkie reszta rowkowe
witam Od pewnego czasu mam pewien problem z hałasem podobnym do szeleszczenia po zapaleniu auta , gdy auto sie nagzeje około 90 stopnik ten szelest zamienia sie w delikatne gwizdanie wmomencie jak poleje wodą na pasek od alternatora to jak i na zimnym silnku i ciepłym wszsytkie odgłosy znikają , czy przyczyną jest tutaj pasek czy koła pasowe pewnie...
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
Mam w samochodzie instalację około 1.5kW - 1.6kW, przewody 2 x 35mm2 + poprawki samochodowej instalacji na 50mm2. Alternator który mam 90A niestety się nie nadaje absolutnie, także u kolegi - to niech sobie nie zawraca głowy czymś mniejszym niż 150A. Najprościej to dospawać do koła pasowego/alternatora/pompy wody drugie kółko, zrobić mocowanie do drugiego...
Ale sprawa wygląda tak, że pojazd jest bez paska alternatora, więc nie działa ładowanie i brak wspomagania to na 100%. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa z napędem pompy wody bo nie mogę obejrzeć naocznie pojazdu tylko sprawa mi wypadła że tak powiem "na telefon czy można nim jechać jak nie ma paska alternatora". Właśnie dlatego pytam czy pasek alternatora...
czytałem na innych forach ze przyczyna obrotomierza leży w prądniczce. każdy opisuje że ta prądniczka znajduje się z przodu między alternatorem a pompą wody. jednak w moim modelu zetora nie widać żadnej prądniczki. przewody elektryczne jakie są z przodu w okolicach pompy wody i alternatora to idą tylko do termostatu i do jakiegoś czujnika (nie wiem...
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
Wszelkie wężyki do pompki są drożne, nic się nie przytkało ani nie przedziurawiło, jedynie delikatnie się "pocą" podczas pracy alternatora, nic w nich nie wyje i nie stuka. Sam alternator też ładuje nie najgorzej (13,96 V). Podczas pracy silnika słychać szum którejś rolki (alternator, pompa wody lub wspomagania) ale to chyba w miarę normalne. W poszukiwaniu...
A kwestia spalenizny może być bardzo prozaiczna, po prostu pasek klinowy jest za luźny i się ślizga i przypala Nie prozaiczna.Jeżeli nie schładzany jest czynnik chłodniczy to ciśnienie w układzie jest za wysokie,a co za tym idzie sprężarka stawia duży opór a też nie zawsze czujnik ciśnienia rozłączy sprzęgło.W mk2 stosowane był pasek MICRO wiec jak...
Coś musi hamować, tak bez powodu to się nie dzieje. Mało prawdopodobne, aby łożysko na rolce lub pompie wody. Alternator ma sprzęgiełko, ale nawet uszkodzone nic nie zrobi. Zostaje pompa wspomagania i sprężarka klimatyzacji.
Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący. Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem. Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał...
Cześć kupiłem kiedyś meganke z 1997 roku - dla siostry a byl rok 2012 i na liczniku 33tys km(pani dojezdzala nią do pracy kilka km) - silnik jak z fabryki - w ciągu max 2 tysiecy km - wymieniłem 2 połoski, alternator, pompę wody oraz rozrząd, 2 amory ciekły i na końcu czerwona kontrolka oleju - w między czasie założony gaz. Ściągnąłem pokrywę zaworów...
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Wygląda na przyłącze węży do nagrzewnicy, zasilanie i powrót. Jednocześnie może on pełnić rolę wspornika alternatora. Jak ten element nazywają, nie wiem.
problem rozwiązany 1. koło pasowe alternatora wymienione 2. pompa wody także i po problemie zamykam temat
Dolot powietrza, trzeba wymienić, ponieważ jest nieszczelny (nie mam pojęcia kto zakładał instalację gazową, ale zrobił to strasznie amatorsko). A pasków od alternatora i pompy wody nie będę musiał zdejmować razem z osłoną paska rozrządu?
Gazownik też płaci kaucję, opłaty te są stosowane już z większością części, które podlegają regeneracji /zaciski hamulcowe, przekładnie kierownicze, alternatory, rozruszniki, pompy wody itd…/. Chcesz mieć taniej to oddaj. Są i wyższe kaucje.
Witam, wczoraj wieczorem wpadłem w poślizg i wpadłem prawym bokiem w zaspy ze śniegiem z dosyć duża prędkością. Odpadła mi dolna osłona silnika i zerwał się pasek przy alternatorze. Przestało mi działać wspomaganie, alternator i pompa wody. Czy pompa wody i pompa wspomagania ładowana jest tym samym paskiem czy to może coś jeszcze ucierpiało w tym zderzeniu?
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
Może być inne, mniejsze koło na alternatorze. A drugie może nie wkłądasz paska na swoje miejsce. A trzecie może być coś luźne. W gre wchodzi koło spręzarki i alternatora bo pompa wody jak by sie zluzowała to by poszła w dół i napinacz by nie tarł o nią.
Alternator do wymiany
Pompa jest taka sama (chyba masz starą do porównania) więc coś jest przekombinowane.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
z przodu chyba jest parę nakrętek ,a pod nimi takie szpilki >
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Dzięki wielkie Wam za odp :) pompa wody także tam jest? W Seicento 900 pompa wody jest na "zewnątrz silnika", pod alternatorem i napędzana tym samym paskiem klinowym co alternator.
Jeśli bez klimy to /teoretycznie/ 5 PK 950. Napędza Pompę wody, alternator, wspomaganie.
A po co dotykasz termostatu, skoro ogrzewanie tez słabiutkie? Pompę wody trzeba raczej zmienić. Czyli jadąc od góry wpierw alternator precz. Co do zegarów, to albo zimny lut kostki, albo standardowo odlutowany stabilizatorek , w górnym prawym rogu zegarów.
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem lekkie chrobotanie w silniku od strony rozrządu. Moje podejrzenie padało na pompę wody , ponieważ pół roku temu wymieniłem rozrząd bez pompy. Do wczoraj jeździłem tak aż się chrobotanie nasiliło i zaczęły się zgrzyty aż czułem na pedałach oraz zapaliły się lampki na desce, więc auto przyholowałem. Okazało się że ściął...
Cześć! Sharan 1.9tdi AFN (z klimatyzacją automatyczną) aktualny przebieg 215 tys. - dotychczasowe potwierdzone wymiany pasków: - pierwsza po 95 tys. - druga po 155 tys. Czy trzeba go już wymienić - plus dodatkowo rolkę napinającą i rolkę prowadzącą - oraz przy okazji pozostałe dwa (???) paski: - jeden od pompy wspomagania kierownicy - drugi od alternatora...
Witam, od pewnego czasu, mam problem z poziomem czujnika oleju. Cały czas wskazówka na monitorze, pokazuje minimum, nawet po wymianie czujnika na nowy i wymianie oleju. Sterownik ECU nie ma komunikacji z pompą wody i alternatorem oraz klemą IBS. AI: Jaki jest dokładny model i marka pojazdu, w którym występuje ten problem? BMW E60 523i 2009r AI: Czy...
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Pompa napedzana jest paskiem klinowym z walka rozrzadu. Pasek napinany jest oddzielnym napinaczem. Alternator napedzany jest drugim paskiem klinowym z pompy wody. Ten pasek napinany jest przez odchylanie alternatora. Oczywiscie, mowimy o R5. W Super5 pompa i alternator sa napedzane jednym paskiem, napinanym przez odchylanie alternatora. W obu przypadkach...
Witam. Kupiłem i przyciągnąłem escorta (1,6 ZETEC) z uszkodzoną elektroniką, ale ponieważ posiadałem model z tego samego roku (tylko mocniej skorodowany i bez klimy) więc przełożyłem komputer, immobilajzer i stacyjkę ... ruszył. Jednak mój stary ford miał o niebo lepsze przyspieszenie niż ten ... ten jest wołem. Przełożyłem dodatkowo przepływomierz...
Powiedź mi jakim cudem wkręcasz blokade do wałka ssącego skoro otwór do niej w głowicy jest zasłonięty przez alternator. Przy pompie wody wg. Ciebie także jest lajtowo i jej wymiana to żaden problem nawet wtedy kiedy nie da się wymienić samego wkładu (bo nie da sie odkręcić mocowania przewodu wychodzącego z tyłu pompy i odchylic go o kilka centymetrów...
Jeszcze chciałem zapytać, czy jest niezbędne zrzucanie łapy silnika przy wymianie pompy wody w tym silniku? W zasadzie patrząc na konstrukcję tego wszystkiego, to mógłbym zrzucić pasek z napinacza i alternatora, odkręcić koło pasowe z pompy wody a następnie wszystkie śruby mocujące pompę wody. Wyjdzie ona "bezkolizyjnie", ponieważ łapa silnika nie blokuje...
Miał ktoś problem z hałasującym alternatorem https://filmy.elektroda.pl/89_1748646750... ? Pasek nowy, alternator nowy, akumulator nowy, napinacz nowy, pompa wody nowa, sprężarka klimy 2 sprawna używka. Jedynie co mi głowy przychodzi, to że mam 52 Ah akusa, a ori był 55. Dźwięk jest podczas normalnej pracy na wolnych obrotach, zwiększa się po zapaleniu...
Wiem ile kosztuje holownik ale kolega jezdzi właśnie w takiej firmie krzak i co przyjeżdża na wekend to opowiada. Rozrusznik , alternator skrzynia pompa wody , zamarznięte powietrze. Nie było kursu żeby mu autko sie niezje...ło w trasie. Po drugie pracowałem na elektronice ciężarówek i co ci właściciele nie wymyślali żeby nie płacić za części i sami...
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Urywał się kabel od czujnika, czujnik jest poniżej alternatora, jak wychodzi wąż z pompy wody.
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
O rany boskie święte, misa zawsze będzie misą. Czujnik jest zaraz koło pompy wody, poniżej alternatora.
Pod świecą na silniku-powyzej wysokosci ramy Czyli jest między pompą wody a alternatorem?Gdzie oni to tam wcisnęli?🤣 Te Euro 6 to jakieś nieporozumienie 🤣
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
Hej, u mnie niestety problemem okazał się uszkodzony sterownik silnika MSD80, ten który inicjuje i obsługuje transmisję na magistrali BSD, ale z tego co udało mi się dowiedzieć z różnych, wiarygodnych źródeł, po prostu miałem pecha. Moja rada dla Ciebie, nie zniechęcaj się, tylko odpinaj po jednym elemencie z magistrali BSD i pewnie Ci się poszczęści...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Nie jest na widoku przecież, chyba pod osłoną. Są paski ale to od pompy wody raczej, albo alternator. A jeśli to są te paski na widoku to mechanik mnie oszukuje bo one nie były zerwane.
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
Do tego służą defektoskopy - wyć może wszystko, od zatartej pompy wody, do alternatora ( w sensie łożysk). Tak samo rolki napinające obydwu pasków.
Dzień dobry, wymieniłem w swojej A Klasie A150 W169 BlueEfficiency następujące części: alternator-rozrusznik, kompresor klimatyzacji i pompę wody. Wszystko było nowe i najwyższej możliwej jakości, produkowane przez firmy, które robiły na pierwszy montaż (Valeo i Denso). Niestety od tego czasu pojawił się dziwny świszczący dźwięk, słyszalny w szczególności...
okazało się że łożysko alternatora się posypało i blokowało silnik teraz działa wszystko ok. Tylko na gazie wszystko ok ale na benzynie na niskich obrotach ładnie sobie pyka, ale jak dodam gazu to zaczyna się dławić i gaśnie co to może być dodam że strasznie dymi silnik , ale na benzynie, na gazie biały dym i to dość spory ostatnio się to pojawiło już...
Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.
pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek. Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany...
Ale ten pasek napędza też pompę wody także bez obaw mogę go zrzucić?
Stetoskop jest bardzo przydatnym urządzeniem do wyłapywania zużytych łożysk napinaczy, pompy wody czy alternatora. Do stwierdzenia uszkodzenia panewki lub wybitego gniazda sworznia raczej nie potrzeba tego typu urządzeń, bo dźwięk jest trudny do pomylenia.
sprawa jest skomplikowana a zarazem bardzo prosta :-) teoretycznie mozna wszystko (nawet chlodnice klimy zalozyc z tylu z wiatrakiem elektrycznym :-) ) polozyc 15 metrow wezy itd itd. praktycznie skorka nie warta wyprawki, jest duzo drobnych problemow JESLI bedzie wogole pasowac mocowanie kompresora, JESLI po zalozeniu paska beda odpowiednie obroty...
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
no to w końcu jak jest pompa woda piszczy czy okolice alternatora lub napinacza? najlepiej zrób tak zdejmij pasek od alternatora odpal silnik i posłuchaj jak nie piszczy to masz odpowiedż, z reguły jak pompa wody poleci to cieknie hałasuje w końcu sie zablokuje i pasek strzeli,
w tym silniku jest łańcuszek który napędza dwa wałki rozrządu po kołach zębatych. Chyba że chodzi o pomocniczy pasek do pompy wody i alternatora był wymieniany 3 lata temu na GATES-a.
Tata sciągał pasek , mówił ze dalej wyje... Zrobie to dzisiaj jeszcze raz i napisze. Ew można takim autem bez paska zrobić test na drodze ? Bez napedu pompy wody oraz alternatora ? Powiedzmy do kilometra .
A w alternatorze dioda raczej nie ma jak piszczeć, jeżeli już to łożyska, ale to trzeba dokłądnie osłuchać. A z piszczących rzeczy może być jeszcze pompa wody.
Pasek napędza pompę wody i alternator, więc jak jechałeś bez niego to masz rozładowany aku. Przegrzać przez 1,5 km raczej nie powinien się. Trzeba sprawdzić : rozrząd, przy tym śrubę centralną koła wału rolkę i napinacz paska a przy tym luz ośki napinacza
Można ale trzeba zastosować koło pasowe pompy wody od 3512[dwa paski] i prze rzucić alternator na drugą stronę silnika
no właśnie dlatego pytam Was na forum. chodzi mi o krzywe dla optymalnej pracy silnika i w nim właśnie w tych okolicach się krzyżują. co do przekazania napędu na pompę to jednak chcę wykorzystać trzy bieżnie na raz, bo są jednakowej średnicy. jeden pasek napędza alternator, p-pę wody, pompę hydrauliczną oryginalną i dodatkową, którą napędzają kolejne...
Nie chce amperomierza ani nawet woltomierza kontrolka jest najlepsza ponieważ w przypadku kiedy mam zerwany pasek między wałem pompą wody i alternatorem od razu o tym wiem mama sygnalizację. A jak nie popatrzę na voltomierz co w czasie pracy jest oczywiste to będę jeździł do czasu aż mi się woda zagotuje. Kto ma jakiś pomysł ?
Ale wyjęcie całej pompy oznacza wyjęcie alternatora, pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji ? To już chyba łatwiej zwalić rozrząd.
Witam. Dzisiaj postrzępił mi się pasek wieloklinowy napędzający alternator i pompę wody. Sugerując się poprzednim paskiem kupiłem nowy 6 PK 1045. Kiedy zabrałem się do wymiany zobaczyłem, że na wale korbowym jest koło pasowe 6 PK (sześć rowków) a na alternatorze 5 PK (pięć rowków) i widoczne dlatego w starym pasku wystrzępił się jeden z klinów. Teraz...
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Tak, tak , wiem. Rysowałem to na badziewnym programie, pasowało by znaleść konkretny program do szkicowania. To tylko zarys konstrukcji, w realu wiem o co chodzi Dodano po 37 Dodano po 31 Z tego co wyliczyłem , to są dość duże koszty zrobienia na hydraulice. Zastanawiałem się nad inny rozwiązaniem, a jak by zrobić napęd głowicy przez paski klinowe....
U mnie przyczyną okazało się przeskoczenie paska rozrządu. Po prostu silnik był długo nie odpalany, a jak już poszedłem odpalić, to podczas kręcenia pompa wody, oleju, alternator itp. stawiały taki opór, że pasek przeskoczył o kilka ząbków ( ! ). Pompa wtryskowa została poluzowana, pasek ustawiony wg znaków na kołach rozrządu i samochód odpalił, oczywiście...
alternator pompa pompa wałek alternator pasek alternator pompa
sortowanie string klapka sterowania temperatura nawiewu livebox router bezprzewodowo
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 4x4 E350 skrzynia 722.6 – procedura krok po kroku Liebherr 316 – zamienione przewody hydrauliczne, brak drugiego biegu, diagnostyka usterki