Witam. Również mam problem z avensisem 2000 D4D. Jakis czas temu byl problem z odpalaniem.....wymieniony zostal wtryskiwacz...przez jakis czas (miesiac) wszystko bylo ok. Pozniej znowu zaczely sie problemy z odpalaniem. Az w koncu za krotyms razem zaswiecila sie kontrolka od silnika i chodzil on tak jak by wogole nie mial turbiny. Teraz caly czas jest...
Nie wiem jak organoleptycznie sprawdzisz filtr może na oko być ok a może być zapchany. Sprawdź wtryski jak pisałem wyżej. 11 MPa to za mało żeby odpalił. O tym też pisałem.
Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową. Wiarygodny stan izolacji silnika ocenić można przez pomiar rezystancji izolacji przy napięciu 500V. Napisz czy ciężki rozruch silnika był zawsze.Bo może...
Strzelam że będzie za cienki ten agregat bo to chińskie waty, poza tym moc agregatów podaje się w kVA. Dużo zależy od tego co napędza ten silnik, czy ma ciężki rozruch.
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Witam Tak jak wcześniej : dużo oleju spala + ciężki rozruch silnika (przy pierwszym rozruchu po rozgrzaniu-ok) + chmura dymu ( siwy) przy rozruchu (przy pierwszym rozruchu). Co może być przyczyną?
Kolego sprawa prosta podgrzej ręcznie swiece tak z 10 sekund i wtedy pal silnik.
Witam wszystkich zainteresowanych. Po wymianie kostki stacyjki problem ustąpił.
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
A co z baterią, nie uszkodzę jej przy zwarciu ? Czy jest możliwe zwarcie? Co ten silnik napędza? Ciężki rozruch silnika DC to jest praktycznie chwilowy stan zwarcia.
dziś było trochę lepiej niż zwykle. Być może jest zależność od ilości paliwa w baku dziś było poniżej połowy do tej pory prawie zawsze pełny lub więcej niż pół. Wtryski były oddane na komputerowe sprawdzanie ale jak się to odbyło to nie wiem ale na każdym znalazło się wytłoczenie z datą i jakimiś numerem na każdym jednakowe. Podkładki pod wtryski założone...
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Kolega ma chyba układ grzania sprawny a ciężki rozruch silnika w niższych temperaturach to inna bajka.
0.4 kW i 70kg? Coś się nie zgadza chyba. Masz podany prąd rozruchowy 3.3 razy większy niż nominalny. Czyli moc też powinna być o te 3.3 raza większa. Zależy też do czego ten silnik jest zapięty (rozruch ciężki/lekki).
Najpierw diagnostyka komputerem. Prawdopodobnie czujnik temperatury padł.
Nie, nie przeskoczył. Ale dobrze, że chcesz pomóc. A czy Twoim zdaniem może być winna sonda lambda?
A co zrobić jak mamy taki silnik i ma średnio ciężki rozruch ? Są sprzęgła mechaniczne lub hydrauliczne co powodują lżejszy rozruch . I jak kolega pisał poeksperymentować z czasem przełączenia G/T .
najlepiej wejsc tdi timming i na wykresje zobaczyc czy wartosc kata jest na lini wykresu ale której linii :cunning: są 3 :| jak już o tym piszesz to dodaj, że na niebieskiej
witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć
Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.
Witam Silnik gwiazda/trójkąt ma oznaczenie na tabliczce znamionowej silnika gwiazda 660V trójkąt 380V Przy podłączeniu w gwiazdę silnik pobiera mniejszy prąd ,dlatego jest uruchamiany początkowo w gwiazdę a następnie w tójkąt.Silniki takie mają moc 5.5 KW w zwyż .Taki 5.5Kw w warunkach domowych nie uruchomisz w trójkąt od razu ,gdyż na ogół bezpieczniki...
Czujniki występuja w obu modelach ale w jednym jest to czujnik indukcyjny na dwa piny i ma wtedy inne kółko a w drugim jest to czujnik halla i ma 3 piny . Często ścina się klin na tym kole i może to powodować klekotanie i ciężki rozruch silnika .
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
Przerabiam ten sam problem z RENAULT CLIO 1.5 . Tak od temperatury otoczenia poniżej pięciu stopni auto samodzielnie nie odpala.Dałem nową pompę a pomimo tego jest tak samo.Po dłuższych oględzinach doszedłem do tego,że wtryski nie trzymają ciśnienia .W podobnych przypadkach zawsze po pierwsze sprawdźcie sobie wtryski.To one najczęściej są odpowiedzialne...
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Co w przypadku ciężkiego rozruchu silnika? W wypadku bardzo ciężkich rozruchów najlepiej zastosować soft-start. Jesteście pewni że wyłącznik silnikowy posiada zabezpieczenie zwarciowe? Jeżeli chodzi o Eatona, Siemensa czy Mitsubishi to tak.
Pierwsze objawy to co jakiś czas wyskakuje błąd p1171, oraz świeci się kontrolka Lambda lecz kontrolka po jakimś czasie gaśnie. Do tego nieznacznie ubywa mi płyn chłodniczy, ale nie widać wycieków na zewnątrz silnika, oraz silnik ciężko się uruchamia.....(muszę długo kręcić rozrusznikiem). Przy okazji przeglądu serwisowego instalacji Lpg zrobiono mi...
Dzięki za odpowiedź. Moje 1,9 tdi 90 km w mieście paliło niecałe 6 l na trasie niecałe 5 l (ekonomiczna prędkość zawsze) a teraz pali ponad 7 l w mieście. Wiem że przy wymianie filtra paliwa zapowietrzył mi się układ i był odkręcany jeden wtrysk aby odpowietrzyć pompę. Brak błędów w silniku (czytane Vagiem 4.9 PL). Może już wtryski siadają w końcu ma...
Charakterystyka bezpiecznika topikowego jest zbliżona do charakterystyki bezpiecznika B. Z tym że bezpiecznik topikowy ma bardzo krótki zakres w stanie obciążenia (tzn. bardzo szybko przechodzi ze stanu obciążenia w stan zwarcia). Bezpiecznik o charakterystyce typu D ma zastosowanie dla typowo dużych obciążenia (np. ciężki rozruch silnika o dużej mocy)...
Jakie są konsekwencje długotrwałej pracy w gwieździe? Nie ma żadnych, po prostu silnik w gwieździe ma miejszą moc, dokładnie tak jak kolega napisał wyżej. Kolego wszystko zależy od obciążenia rozruchu, zabezpieczenie C 25, do takiego silnika musi być, potem możesz myśleć czy uzwojenia, są uszkodzone czy nie. Kompresor mógł mieć silnik o mniejszych...
Nie robić "tuningu" z 50 cm3 na 70 cm3. Niektóre części się różnią.
wiekszy kondensatoe nic nie da >>> może masz zatarte panewki silnika i stąd ten ciężki rozruch lub sam silnik jest uszkodzony
Jest jeszcze coś - urywające się wały korbowe - ekstremalnie zgotowany blok silnika traci osiowość podpór wału na skutek odkształceń termicznych. Innych metod niż organoleptyczne to nie ma - silnik nie ma żadnego "rejestratora parametrów eksploatacji". Zbytnie zadymienie, oddychanie przez odmę, ciężki rozruch, nierównomierna praca, głośne metaliczne...
Cześć posiadam traktorek MTD z silnikiem Tecumseh Enduro 12.5 XL/C. Kupiłego go jako uszkodzonego, jego głównym problemem był ciężki rozruch. Silnik się blokował podczas odpalania i rozrusznik nie miał siły zakręcić nim. Więc go rozebrałem i się okazało że ośka od dekompresatora na wałku rozrządu jest wyrobiona, więc ją wymieniłem i poskładałem silnik...
Chińczyk to nie jest. Czyli co? Napisz a nie rób tajemnicy typ ,może zdjęcia tabliczki. Rozruch twojego silnika jeśli nie jest ciężki to jakieś 50 A .
Potwierdzam - u mnie też brak jakichkolwiek luzów. Mam dwie pompy do WAN-AW --> jedną po kapitalce i drugą z uszkodzoną panewką i na żadnej nie ma luzów.
A co będzie napędzał ten silnik 3kW? Ciężki rozruch?
Używam 3RW4037-2BB14. Wg. mnie pomimo ciężkiego rozruchu powinien wytrzymać. Wg. dokumentacji zabezpieczeniem linii zasilającej ten softstart powinien być 3NA3 132-6. Porównaj z Twoim zabezpieczeniem, o którym pisałeś. Ten softstart cały czas monitoruje natężenie prądu silnika i nie pozwala, przy maksymalnych nastawach, by przekroczył pięciokrotność...
Czyżby jedynie zastosowanie falownika umożliwiło rozruch ? Ewentualnie mogę zastosować silniki trójfazowe ale czy połączenie trójkąt gwiazda umożliwi ciężki rozruch ?
Witam wszystkich. Problemem jest ciężki rozruch silnika niezależnie od jego temperatury i temperatury otoczenia musi długo kręcić zanim odpali. Układ paliwowy przejrzany, świece grzeją.kompresja dobra, wtryski zrobione bo lały, silnik regulacji wolnych obrotów działa prawidłowo. Myślę że to wina zbyt późnego zapłonu. Proszę o opis regulacji i jeśli...
Możesz mieć uszkodzoną sondę lambda. najlepiej jechać na diagnostykę komputerową auta w programie diagnostycznym powinno wykazać czy sonda walnięta czy co innego bo może być też czujnik temperatury silnika
Kosiarka traktorek silnik b&s 17.5 KM Ciężki rozruch najprawdopodobniej poszedł wałek rozrządu ale nie mogę znależć nr typu silnika. Brak tabliczki znamionowej. Jaki wałek rozrządu zamówić do tego silnika
Jeszcze tylko modele silnika napisz.
Olej po wymianie chlodniczki przestał się dostawac do płynu chłodniczego. Ponadto udało się naprawić ciężki rozruch po zagrzaniu silnika. Wcześniej odpalał na cyk na zimnym. Jak się zagrzał to ciężko palił. Jeden rozrusznik już trafiło. Problemem okazała się plecionka masy na łapie silnika . Po jej wymianie pali jak złoto.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Wszystko zależy od tego jak ciężki jest rozruch tego silnika, ale warto spróbować, ponieważ przełącznik raczej się nie nadaje,chyba że na stycznikach.Zakładam, że sprężarka pracować będzie w automacie.
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
Bardzo trudna usterka do wykrycia a rozruch silnika bardzo ciężki . Tędy również sie zapowietrza oprucz usczelniaczy i przelewów
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
yyy... Przepraszam. Może źle zapytałem. Tak jak mówiłem spotkałem się z twierdzeniem, że Ir może wynosić 5-7 In. A technikabasenowa mówi o 3-5 In. Czyli jest trochę rozbieżność. Krotność 3-5 to rozruch średni. 5-7 to już ciężki. I nikt nie będzie np. rozpinał sprzęgła, by uruchomić silnik na biegu jałowym. Trochę jest urządzeń napędzanych silnikami,...
sprawdź regulację zaworów
mam problem z doborem przewodu do silnika - moc silnika 250kW, start przez soft start "in line". Przy doborze ze względu na nagrzewanie prądem przeciążeniowym. Czy powinienem brać pod uwagę prąd znamionowy, czy jego 3.5 krotność (wynika z warunków rozruchu) rozruch wydaje mi się że ciężki (pompa wody).
Czyli podłączenie w gwiazde i rozróch na raz ? Tak, oczywiście. W tym przypadku rozruch bezpośredni. Nie wiem co chcesz napędzać tym silnikiem. Jeśli miałby to być ciężki rozruch, to możesz ewentualnie zastosować jakiś softstart.
Jak obliczyć najprościej i w przybliżeniu czas rozruchu silnika. Znalazłem, że rozruch lekki to t≈√Pn. Skąd to wynika? Co z innymi typami rozruchu np. ciężki?
Witam Proszę o poradę w sprawie Golfa 4 silnika ASZ. Samochód niema mocy tzn jedzie jak poczciwa 90 możne mniej. Po przekroczeniu ok 2,5tys obr czasami jest trochę lepiej ale w większości objawia się to trybem awaryjny i błąd 17964- Regulacja Ciśnienia Doładowania p1556- 35- 10 nie osiągnięta granica regulacji- sporadyczny Podmienione było: -przepływomierz...
Jeżeli silnik miał ciężki rozruch to prądy przekraczały 60A przez dość długi czas.Nic dziwnego ,że agregat nie wytrzymywał.
Takie maleństwo ? Czy to nie przerost formy nad treścią , czy tylko teoria? A jaki rozruch? ciężki czy lekki :-) , silnik klatkowy przypuszczam? http://www.elektroinstalacje.info/articl...
Jeśli ma teraz pracować ze sprężarką to przełącznik gwiazda-trójkąt może być zbędny w porównaniu z młynkiem do torfu gdzie zapewne rozruch miał charakter ciężki.
Witam Problem z paleniem został rozwiązany w sumie przez przypadek ale skutecznie. Okazało się że parownik był już zepsuty a mianowicie membrana puszczała gaz . Po wymianie parownika na nowy auto pali od strzała. Pozdrawism
1. Gilotyna może być hydrauliczna (takie są do blach), gdzie rozruch silnika jest banalnie łatwy, albo mechaniczna (do papieru) z ogromnym kołem zamachowym- rozruch ekstremalnie ciężki. W gilotynie do ucinania głów silnik tylko podnosi nóż, a on spada sam, rozruch średnio ciężki. 2. Jeszcze nikt nie wpisał, że maszyn nie wolno przerabiać, że musi być...
Witam Jeśli już ktoś zdecydował o użyciu wyłącznika instalacyjnego to dlaczego C50A a nie D50A gdy silnik ma ciężki rozruch. Przed pochopną jednak zmianą na char. D przestrzegam gdyż musi ona być poprzedzona obliczeniami SWZ i pomiarami impedancji pętli zwarcia. pozdrawiam pm001
Witam. Z wyliczeń wynika że kondensator o pojemności 25µF przeniesie prąd o wartości 1,2A, (który widnieje na tabliczce), przy napięciu 220V. Dla pracy ciągłej niema potrzeby stosowania większej pojemności, chyba że silnik ma ciężki rozruch, wtedy można na czas rozruch dołożyć drugi, odłączany po rozruchu.
niemożliwe nie podaje ci zasłyszanych porad tylko takie które sam przerabiałem i udało sie je rozwiązac , poczytaj to ..... Jeśli zostanie zakłócony ten sygnał albo wogóle go nie będzie (urwany kabel, uszkodzony czujnik G-40) to pierwszym objawem jest ciężki rozruch silnika bez wzgledu na jego stan termiczny. Oprócz tego że w sterowniku jest bląd dotyczący...
Najprawdopodobniej masz dwie usterki. Mianowicie jeden to usterka czujnika położenia dźwigni sprzęgła i druga, to usterka koła zamachowego (do weryfikacji na warsztacie). Oczywiście będzie to powodowało ciężki rozruch, lub uniemożliwienie uruchomienia silnika.
Witam . Czy kiedyś robiłeś sterownik BLDC ? Na jakim układzie chcesz go wykonać . Do czego ma być ten silnik ? Jak ciężki rozruch ?
witam mam silnik zaburtowy Yamaha 8 km 2t ma bardzo ciężki rozruch na zimno potem pali na pół obrotu szarpanki jaki może być tego powód
Był temat na forum. W skrócie trzeba dać dodatkową masę na głowice silnika. Brak masy niewłaściwe grzanie świec żarowych trudny pierwszy rozruch silnika.
Wszystko zależy jaki jest rozruch tych silników(lekki ,średni),jaka jest praca silnika ,ciągła, przerywana .Mam silniki 30-40KW które pracują bardzo często w impulsie(w trakcie uruchamiania,ustawiania maszyny)dodatkowo ciężki rozruch ,bezpośredni,nie gwiazda /trójkąt,to prądy są ogromne.Ten co podałem to ma takie parametry;
Co wtedy się dzieje w mojej przekładni zębatej koła napędowego przy tych obrotach??? Tracę moc?? Bardziej się grzeje,czyli mam straty energii!? Nie no przekładnie zębate (nie ślimakowe) osiągają sprawności ponad 90%, a w Twoim przypadku masz po prostu większe przełożenie. Na pewno silnik pierścieniowy ,bo lepszy do ciężkiego rozruchu. Jaką charakterystykę...
Najmniejszy silnik 6kV np. Sh355H4A prod. EMIT Żychlin to 160kW. To dwa razy tyle co moc wymagana. No ale trudno. Wydaje się, że dla tego silnika o momencie ponad 1000 Nm rozruch bezpośredni, bębna o podanym momencie bezwładności, nie będzie ciężki. Stopień ochrony IP55 to jest odporność na pył. Jeżeli musi być "pyłoszczelny" to jest wymagany stopień...
Dodam że silnik sprężarki jako że tu "ciężki rozruch" jest ma ograniczoną liczbę rozruchów na godzinę ! 6/h do 10/h. Można pracować TYLKO na termometrze zewnętrznym. Tyleż genialnym co dowcipnym jest pomysł prof. Józefa Piotrowskiego (tego od podczerwieni w Curiosity na Marsie) - miał tylko jeden termometr i umieścił go w otworku w ścianie zewnętrznej...
Ta Twoja 30-stka musi startować bezpośrednio. Boję się nawet pomyśleć ile będzie wsysać prądu przez 20 sekund przy ciężkim rozruchu...
Podwójne spalanie to cięzki rozruch, zadymienie, zmniejszona moc silnika, czkawki i inne trzaski z autem. Coś się pomyliło z obliczaniem tego paliwa a może licznik został skasowany?
badworm , z całym szacunkiem, ale nie jest prawdą to, co piszesz. Majster256 jest bliżej prawdy choć popełnił błąd. Bezpieczniki "S" występują w odmianach B, C, D. B - lekki rozruch (np silniki małej mocy) C - średni rozruch (np silniki dużej mocy startujące bez obciążenia) D - ciężki rozruch (np silniki dużej mocy startujące pod pełnym obciążeniem)...
Nie masz racji, to czy wykonuje się rozruch, jaki to rozruch itd zależy tak jak pisali poprzednicy - od zasilania i zabezpieczeń oraz od rodzaju napędzanej maszyny. Czasem rozruch Y/D mógł by być zabójczy dla silnika (ciężki rozruch). Jeśli montujesz do niego falownik czy softstart to po co Ci rozruch Y/D, falownik wykona rozruch przy połączeniu na...
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. Nie do końca masz racje , tak jak to ktoś...
Jak duży to sinik i co napędza:?: Czy ma lekki czy ciężki rozruch.:?: Przy ciężkim rozruchu może być duży spadek napięcia i stycznik może puszczać
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
dziwi mnie że próbujesz go uruchamiać bezpośrednio. Przepisy mówią jednoznacznie że można do 5,5kW powyżej to albo soft start albo trójkąt/ gwiazda. Ponadto przy takim silniku to eska tylko o charakterystyce D. Powodzenia życze w rozruchu. Acha i nadal nie napisałeś czy rozruch lekki czy ciężki.
Silnik załączany bezpośrednio, czy licznik 10/60 wystarczy? chodzi o rozruch bo jest bardzo ciężki, a więc prąd w czasie rozruchu będzie miał z 200A?
Jeżeli silnik pracuje w ciężkich(np duże momenty ciężki rozruch itp) warunkach wówczas maksymalna moc jaką może przenieść falownik to 160kW. Dla normalnych warunków falownik obsługuje silniki do 220kW.
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory Tak to jak my to nazywamy ciężki rozruch, zerknę na ten schemat , przecież przy mocy 2,2 Kw to jest szczeniak a co powiesz z dwoma zerami z tyłu .Oczywiście bez przecinka .
Nie ma tam jakiegoś automatycznego dekompresatora ułatwiającego rozruch? Może on nie działa jak należy.
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Tu nie chodzi o to że silnik ma ciężko przy rozruchu. Silnik dostaje obciążenie dopiero gdy kompresor załącza zawór ssawny. śrubówka przy starcie pracuje z tym zaworem zamkniętym , rozpędza się rozgrzewa się olej pompa oleju ma pełną wydajność i dopiero w tedy stopień śrubowy ma "pozwolenie" na pracę pod obciążeniem zobacz jak to wygląda na tej animacji:...
Nice Wingo 230v. W dokumentacji znalazłem informację o kondensatorze 5 µF, co sugeruje kondensator rozruchowy i to całkiem duży do tak małego silnika. Sugeruje to ciężki rozruch. Fideltronik Ares 700 (700VA/420W), Ten UPS nie posiada wyjścia z "prawdziwą sinusoidą, tylko aproksymację przebiegu sinusoidalnego, czasami określaną jako "Sinusoida schodkowa"....
Silnik uruchamiany przełącznikiem gwiazda -trójkąt prąd poboru przez silnik około 24A przyjmując rozruch lekki to 24x1.5 =to by musiało się zamknąć w okolicy 32A bo już dla rozruchu średniego to jest 24x2=48A Prąd rozruchowy silnika jest zawsze taki sam dla danego silnika, niezależnie od "ciężkości" rozruchu. To jak ciężki jest rozruch wpływa tylko...
Witam posiadam silnik pierścieniowy oraz rezystor rozruchowy urządzenia te nie pracowały nigdy razem. Silnik ma pracować w aplikacji o rozruchu ciężkim. Czy rezystor jest odpowiedni do silnika ? dane silnika: Moc - 75kW stojan 380V/139 A wirnik - 256V/179 A Do tego rezystor rozruchowy dane : rozruch średni - 260kW rozruch ciężki - 200 kW U/I wirnika...
Radziłbym sprawdzić wtryskiwacze. Miałem podobne problemy z tranzitem silnik zero błędów ciężki rozruch. Jeden wtrysk już był trzepnięty. Pozdrawiam.
sprawdz masy na silniku i skrzyni
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Dwa silniki 3F 180W i 120W ( ten 180W ma dosyć ciężki rozruch ) Styczniki to LP1K0601BD Tak jak pisałem chcę to rozwiązać na półprzewodnikach bo rozwiązanie na stycznikach mi nie odpowiada.
Odprężnik można sprawdzić bez rozbierania silnika, wystarczy, kręcąc ręką wałem, sprawdzić czy uchyla się lekko zawór podczas sprężania.
Inną dziwną dla mnie rzeczą jest podana moc pompy, czyli 1100W, a w dokumentacji, do której udało mi się w końcu dotrzeć jest napisane,że In=7,8A, co daje prawie 1800W, a Istart=24,7A, czyli 5700W. To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?! Kolego 1100 W to jest moc czynna pobierana z sieci gdy pompa pompa pracuje w odpowiednim punkcie charakterystyki...
Napisałem, że jest prosta w sensie doboru silnika, a potem dodałem, że nie wiem czy przy braku bufora będzie to mogło działać poprawnie. Wiem, że silnik w kompresorze ma ciężki rozruch, ale można użyć jakiegoś układu soft startu. Będzie to tańsze niż 2krotne przewymiarowanie ogniw.
Nie wiem jaka jest obecnie definicja ciężkiego rozruchu ale dawniej to wentylator miał ciężki rozruch a nie sprężarka. Współczynnik krotności prądu rozruchowego zawiera się w przedziale: 4-8 dla silników indukcyjnych klatkowych, bez obciążenia. Ciekawe materiały o zasilaniu silników indukcyjnych z generatorów spalinowych. https://utrzymanieruchu.pl/rozruch-silni...
Oni to testowali czy tak sobie teoretyzują? A jak kolega myśli dla syreny żeliwnej rozruch będzie ciężki , średni czy lekki .
Tak jak napisał kolega elektromechanik zabezpieczenie przeciążeniowe dobiera się do prądu znamionowego silnika i dla silników klatkowych współczynnik ten wynosi 1,1 a dla pierścieniowych 1,2 ale też należy wziąć pod uwagę czas rozruchu danego silnika i jeżeli jest to rozruch ciężki to trzeba ustawić prąd termika troszkę większy niż wynika to z obliczeń
silnik ciężka rozruch ciężka rozruch ciężka rozruch zimne silnik
zakodować kanał mieszaczami pralka kodowanie kluczyka pestki
Wymiary gałek potencjometrów i przełączników Radmor 5100, 5102, 54xx – szczegółowe dane Zworki na dyskach SATA 3,5" w RAID1 – konfiguracja RAID1 na HDD Seagate, WD, Toshiba