Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Żadne turbo,ale jak ściągniesz głowice to musisz ją z planować uszczelke ja zakładam gates lub victor reinz kup nowe szpilki nie są drogie.
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
Lewy- temperatura oleju w silniku Prawy - temperatura wody Górny - poziom paliwa Dolny - napięcie ładowania Środkowy - ciśnienie oleju w silniku
należałoby zacząc od korka... Witam Tak już przy wymianie na wiadomo jaki, kolega sprawdzi czy w zbiorniku wyrównawczym płyn nie bom belkuje i drugi sprawdzian dosyć nie miły, nadstawić dłoń do rury wydechowej i smakowo ocenić skroploną ciecz na dłoni.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
A pompa sprawna? Ciśnienie przy większych obrotach robi?
No to jeszcze gorzej, znaczy że robi się ciśnienie i wypycha płyn, czyli jak by na zimnym było płynu tyle co trzeba to by wywaliło go korkiem, ale że jest za mało to tyle że napełnia zbiorniczek. Kolejny powód do wymiany UPG
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
- Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem oleju nie ma tzw. majonezu czyli mieszanki oleju i płynu chłodniczego - Sprawdź czy zbiornik płynu jest czysty tzn. nie ma śladów oleju. - Sprawdź czy poziom oleju jest pomiędzy max i min. - Sprawdź poziom płynu chłodniczego i płynu hamulcowego. Jak coś jest nie tak to nie bierz auta. - Sprawdź czy auto...
Na wpompowaniu powietrza specjalną pompką (podobna do rowerowej) z umieszczonym na niej manometrem ciśnienia i obserwowaniu, czy ciśnienie nie spada (poczytaj o tym sam!)... Dodam, że podczas tej procedury, silnik musi mieć stałą temp. (np. nie może się schładzać, bo Ty pojechałeś do mechanika i robicie test... Trzeba odczekać, aż silnik ostygnie).
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Nie doradził tylko ostatnio jest modna uszczelka pod głowicą i ludzie niepotrzebnie wpadają w jakaś paranoje. Albo tak mu doradził obecny fachman naciągając na niepotrzebne koszta albo jest tak niekompetentny, że nie potrafi uszczelnić zwykłego węża na łączniku. Po pierwsze gdzie jest wyciek i jeśli cieknie po rozgrzaniu czyli wtedy, gdy w układzie...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
Jaki silnik? Płynu chłodniczego nie ubywa? Sprawdź czy podczas problemów z odpalaniem jest iskra na wszystkich cylindrach, bo cewki potrafią się uszkodizć w taki sposób, że po rozgrzaniu znika iskra. Ciśnienie sprężania sprawdzone? Jeżeli to 1.2 8V to potrafią bardzo szybko pierścienie polecieć. Kody błędów były czytane? Uszkadzają się i naprawiają...
No a jak ta zatkana nagrzewnica miałaby powodować ciśnienie w układzie.bo ja sobie tego nie mogę wyobrazić.
Ja na razie obstawiam teorię że nie da się zregenerować głowicy. Trzeba kupić "sprawną" używaną lub nową. Wtedy po za grzaniu nie będzie puszczać płynu chłodniczego do cylindra powodując wypadania zapłonu. Twoja teoria jest słuszna. Mechanik z serwisu powiedział mi ,że tych głowic się nie regeneruje(szkoda ,że dowiedziałem się o tym po remoncie silnika)....
a to tylko na niskich obrotach, by ciśnienie budowało?
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Witam Mam taki problem. W zbiorniczku płynu chłodniczego robi się ciśnienie a temperatura silnika dochodzi nawet lekko powyżej 100 stopni. Minimalnie ubywa też płynu. Czy to na 100% uszczelka pod głowicą? Wycieków nie widać. Jeśli tak to jakich kosztów mogę się spodziewać? BMW E60 530i 2008r Silnik to N53B30 272KM Tak, wiem że to lipny silnik.
Ślady płynu nie są jednoznaczne. Przemyj to dokładnie, zrób ciśnienie aby mieć pewność, że to nie przepuszczający oring między króćcem a głowicą albo pęknięty króciec.
Witam, na początku zaznaczę, że jestem nowy na forum. Naprawdę nie chciałem wystawiać białej flagi, ale zaraz nie wytrzymam. Moje Cinquecento z silnikiem 700 ma problemy, ale skupię się na jednym, który nie pozwala mi nim jeździć (auto ma moc normalną, ale dymi bardziej niż elektrownia jądrowa). Dymi na biało, takie kłęby dymu, na 99% jest to płyn chłodniczy....
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
Raczej nie posiada, nie rzuciło mi się nic w oczy, chyba że pod kolektorem ssącym, ale bliżej prawdy jest brak chłodnicy EGR. Jeszcze dziś sprawdzę pod autem ślady, może coś pokaże, bo postawiłem w świeżym miejscu - na betonie, nie na trawce. Dodam jeszcze, że problem zaczął się, gdy mini łapało za duże ciśnienie z powodu zepsutego korka. Po wymianie...
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy poziom tegoż płynu drastycznie nie opadł ?
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Ale wyciągałeś je? Sprawdzałeś czy nie są zapadnięte w środku? Sprawdzałem ten wąż zasilający wychodzący z płaszcza wodnego do tej rurki metalowej przechodzącej przez ramę , prześwit ma nie jest zablokowany ani zapadnięty , rurka też sprawdzona jest jak nowa w środku.Węże idące od metalowej rurki w ramie do nagrzewnicy są ok , jak je zdejmę z krucca...
Nie zawsze wyjdzie test pozytywnie przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą Jeżeli jest ciśnienie w układzie i jest on dobrze odpowietrzony tylko zostaje głowica Jeżeli będzie powietrze w układzie też będzie wywalał płyn Szczególnie ciężko odpowietrza się nagrzewnicę
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Sterownik wrócił z naprawy. Niestety nie dało się go naprawić, dostałem drugi, sprawny i zaprogramowany pod moje auto. Sterownik włożony i podpięty w samochodzie. na początku silnik nie chciał zapalić. Palił jakby na dwóch, dokładnie tak, jak przed operacją. Wstawiłem auto do warsztatu, tam podpięli go do komputera diagnostycznego i silnik ożył. Hura!!!...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Sprawdzę jazdę bez zaworu wariatora i jeszcze zmierzę ciśnienie oleju. Dźwięk stukania jest podczas przyspieszania, ale na biegu jałowym jest to słyszalne, lecz tylko przy mocnym i gwałtownym dodaniu gazu i jest to słyszalne tylko przez pół sekundy. Nawet wtedy, jak trzymam na wysokich obrotach, to nie ma tego dźwięku (czyli jak potrzeba nagłej większej...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum. 2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska w dół i sprawdź czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Odkręcenie korka na zimno wszystko wyjaśnia. Działa to tak: silnik zimny - nie ma ciśnienia w układzie, silnik nagrzany - ciśnienie jest bo płyn zwiększył objętość, silnik ostygł - ciśnienie spadło do zera bo płyn się skurczył. Jeśli po ostygnięciu jest ciśnienie znaczy że czegoś przybyło, płynu nikt nie dolał więc przybyło gazu (kompresji).
gen_ex powiem Ci że naprawdę pojawia się płyn pod zbiorniczkiem wyrównaczym w okolicach zbiorniczka do spryskiwaczy więc najprawdopodobniej jaki to może być problem??? Mogą to być przewody albo reduktor od gazu ??? Czy to wina reduktora to Ci nie powiem bo nie widzę silnika, nie wiem czy owy reduktor czy jak kto woli parownik jest zamocowany w taj...
Typowo jest tak spaliny idą do zbiornika ciśnienie rośnie i poziom się podnosi (w zbirniku). Jak ciśnienie przekroczy 0,7 -0,9 bara korek upuszcza je. Teraz w zależności od ilości płynu w zbiorniczku albo spaliny parę albo płyn. Po zatrzymaniu układ ma czas się odpowietrzyć i poziom spada. Płyn ze zbiornika wywala tędy. https://obrazki.elektroda.pl/4215294600_...
Witam.Mam bardzo ciężki problem ze scanią i nie mogę tego rozwiązać .Na początku objaw był taki że po jezdzie i zgaszeniu Scani było słychać w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgnięcie a dwa tyg. temu gdy pojechałem w trasę wywaloło mi płyn zaworem bezpieczeństwa w zbiorniczku .Witać że bąblowanie jest z przewodu (powrotu) z gowic do zbiorniczka.Przy...
Mam też cały czas to samo lecz będę walczył z tym we wtorek. Dam info jak poszło. I jak tam ogarnąłeś temat?Ja nadal z tym walczę , przepłukałem nagrzewnicę wodą z węża ( wyleciało sporo rudej wody ) plus nalałem gorącą wodę z odkamieniaczem ale finalnie bez efektu ( przy obrotach 1400 nagrzewnica się nagrzewała ale jakoś bez rewelacji ) dlatego obstawiam...
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Bo ciśnienie w układzie powoduje że pompują się stare węże pod ciśnieniem. Jak odkręcisz zbiorniczek to ciśnienie spada i płyn z węży wraca do zbiorniczka.
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
Nie wiem czy 6,60zł za litr ropki to jest tanio. Wciąż sporo powyżej progu bólu tj. 6zł/l. A rzepak/roślinny na promocjach w popularnych dyskontach można dostać nawet za 3,99zł za litr (tłoczą go z ukraińskiego zboża to i ceny są niskie). Dlatego napisałem że po zmieszaniu w odpowiednich proporcjach można uzyskać cenę bliską 5,19zł/l czyli tyle co było...
Auto ma klimatronika temp ustawiona na 20-24 w ciągu całego roku do tej pory wszystko działało wczesnie rano grzal w dzień chłodził utrzymując +20 . Moc oddawanego ciepła określam na 10% tego co było (mowa o temperaturze) Także coś tam przechodzi przez nagrzewnice jednak różnica temp. Pomiędzy jednym a drugim wężem jest ogromna . Zauważyłem że chyba...
Sprawdź chłodnicę spalin. Jeśli ją masz. Robi się wyższe ciśnienie w układzie?
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Normalny objaw jakby wywalało przelewem na zakręcony korku to jest problem. W nim jest zawór ustawiony na 1 bar i takie ciśnienie jest dopuszczalne w układzie powyżej się otwiera i wyrzuca nadmiar kanałem z boku zbiornika. Tak więc jak po ostrej jeździe pod zbiornikiem nie jest mokro to jest ok.
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Sprawdź bączka (filtr wirowy odśrodkowy) tulejki ,ośka czy obraca się . Można sprawdzić jeszcze obudowę filtra oleju , jest tam zaworek plastikowy czasem potrafi zniknąć. Kolego ryba możliwe że szukasz problemu którego nie ma. Prawidłowe ciśnienie oleju dla silników 9,11 i 12 litrowych przy temperaturze roboczej wynosi: co najmniej 1,3 bar na biegu...
Problem dotyczy wycieku płynu chłodniczego z matiza . Zaczęło się od tego ze wyciekał lekko płyn więc uszczelniłem korek .Było dobrze do czasu . Potem przestał mi grzać więc wymieniałem Termostat. Wymieniłem potem zbiornik wyrównawczy bo stwierdziłem ze gwint był zjechany ;p .A teraz wycieka mi płyn bo robi się takie ciśnienie ze płyn podchodzi pod...
Kiedyś jeden serwisant nauczył mnie fajnej zasady, stosuje ją już od paru lat i zawsze się sprawdza. Za nim naciągnę wąż na króciec, to króciec posmaruję ( zewnętrzną stronę na którą nasuwany jest wąż) zwykłym smarem takim do łożysk może być. On po pierwsze uszczelnia, po drugie łatwiej się wąż nasuwa i w razie demontażu zsuwa. Polecam, zawsze tak robię...
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym. To jest typowy objaw nieszczelnego zaworka (otwiera się przy zbyt małym ciśnieniu) Jeżdżąc po mieście płyn szybciej się nagrzewa, ciśnienie wzrasta i para uchodzi przez zaworek.
Typ silnika: 1-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą [1-cylindrowy] - sprawdź ciśnienie w cylindrze [4-suwowy] - sprawdź ustawienie zaworów [chłodzony cieczą] - sprawdź szczelność uszczelki pod głowicą
Jeśli to nie ciśnienie to spływa grawitacyjnie. Nie mam pomysłu. Może za nisko chłodnica ze zbirniczkiem albo nagrzewnica za wysoko.
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Dzień dobry Master II 2.5 80 kw W samochodzie ubywało płynu chłodniczego i kopcił, nieszczelność wykluczono bo po umyciu silnika robieniu ciśnienie nigdzie nic sie nie pokazywało - 100% Korek Z Oleju czysty Dodatkowo jak wspomniałem samochód kopcił. W układzie nie robiło sie ciśnienie A w samochodzie nie EGR- chyba od nowości- głowica jest zaślepiona...
Też mam taki sam problem jeżeli chodzi o wymianę wtrysków w dxi to duży problem? Ktoś doradzi jak krok po kroku można się do nich dostać. Specjalne klucze potrzebne czy standart ? Powrót paliwa na głowicy(zawór utrzymujący ciśnienie paliwa na głowicy) gdzie on się konkretnie znajduje ktoś podpowie? Jak on jest też problemem zapalania mogę zaślepić powrót?...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Samochód odpalił , powodem było zbyt niskie napięcie aku , naładowałem go i od razu odpalił bez problemów z tym że teraz pojawił się błąd z wykaszaniem się MMI , nie uruchamia się poprawnie. VCDS nie komunikuje się z radiem. https://filmy.elektroda.pl/34_1704465939... Typ podwozia: 8K-AU48 (8T0) Skanowanie: 01 03 05 08 09 0E 10 15 16 17 19 42 46 52...
1. Czy temperatura 105 st C na czujniku wody przy odczycie OBD to normalna temperatura? 2. Czy włączenie sie wentylatora po wyłączeniu rozgrzanego silnika to normalna rzecz biorąc pod uwagę, że na zewnątrz mamy 0 st C ? 3. Jaka musi być temperatura płynu chłodniczego na zegarach i na interfejsie OBD żeby włączył się wentylator podczas jazdy ?[/quote]...
Co za problemem było dać ciśnienie di zbiornika i otworami po wtruskiwaczach patrzeć gdzie mokro sie robi ... Dodatkowo sprawdzić korek przy jakim cisnieniu sie otwiera... Ktos tutaj bogaty jest.
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
Miałem ten sam problem wyglądało to tak ; nie było ogrzewania auto się grzało, robiło się bardzo duże ciśnienie , wymieniłem termostat sprawdziłem układ wodny czy gdzieś nie jest zapchany niestety to nie pomogło, wymieniłem uszczelkę pod głowicą nadal to samo, okazało się ze to pompa wody, wymieniłem ją i teraz odpowietrzę układ i kiedy temperatura...
Ciężko będzie coś tu napisać - ma być wlane pod ciśnieniem (vacum) - i dalej rozmawiać i to na odległość , zalewalismy kiedyś w ten sposob bulgotalo w nagrzewnicy itp (ierwsze auto/) teraz nawet na drodze- napelniamy podcisnieniowo. Masz termostaty u góry i w chłodnicy powietrza dwa małe, Masz czujnik ciśnienia płynu w chłodnicy na dole?nie pamiętam...
Pytanie nietypowe ponieważ dotyczy łodzi a nie samochodu. Zdecydowałem się napisać zapytanie na tym forum ponieważ silnik to VW 2,5 TDI 5 cyl. 140 hp. Mam nadzieję że doświadczenie kolegów z forum naprowadzi mnie na rozwiązanie. Problem polega na tym iż po uruchomieniu silnika na wyświetlaczu LCD zegara pojawia się ikona informująca o niskim ciśnieniu...
Temperatura powietrza w przeplywomierzu -50 st C. Nie możliwe. Podmien przeplywomierz. Sprawdzałem obserwując wartości i termometr na dolocie i płynu chłodniczego działa poprawnie, musi być jakiś błąd w programie i stad te - 50 stopni celcjusza. Podczas obserwowania parametrów zaówzażyłęm że samochód wpada w wibracja i spadają obroty od 1900 obr/s...
Ciepło rozszerza materiały plus ciśnienie w układzie wtedy robi też swoje.
Witam.Sprawdź ciśnienie w cylindrach ,moze uszczelkę pod głowicą wydmuchało.Zobacz gdzie masz wyciek płynu chłodniczego.Podejrzewam że zamulaczem nie załatwisz wycieku.Zainteresuj się zużyciem oleju , sama wymiana oleju jak widzisz nic nie daje.Pozdrawiam Waldec
Witam! Dzisiaj podczas wsiadania do auta zauważyłem kałużę płynu chłodniczego wydobywającą się spod mojego auta (Audi a3 8p 1.9 tdi 105KM 5-drzwi). Okazało się, że jest to płyn chłodniczy, potwierdziło to zwiększone ciśnienie wydobywania się płynu spod karoserii po odkręceniu zakrętki od zbiornika na ów płyn. Załączam wideo przedstawiające wyciek, nie...
Miałem podobny problem w jednym z aut, wypadanie zapłonów na zimnym, po wkręceniu na obroty i już później po rozgrzaniu silnika było już ok. Wymieniłem między innymi stopniowo na przełomie miesiąca palec, cewkę, świece, przewody i dalej bez zmian. Ciśnienie na cylindrach tez sprawdziłem i było w normie i równo. Ubywało w między czasie płynu chłodniczego...
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
O 6 rano z pracy jakoś dostałem się do auta na mieście, w zbiorniku pusto jak na saharze, dolałem płynu jak trzeba i ruszyłem, za jakieś 3km zatrzymałem się na stacji żeby sprawdzić poziom, ubyło sporo....dolałem, jechałem dalej, za jakieś 3-4km znów się zatrzymałem i znów dolałem, już strach w oczach że nie dojadę do domu,dolałem ostatni raz i jakoś...
Na początek napompuj ciśnienia w układ i zobacz czy ciśnienie się utrzymuje czy spada. Jeśli spada, to szukaj wycieku płynu lub powietrza, a jeśli nie znajdziesz to rozwiązanie pozostaje właściwie jedno.
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
duże ciśnienie płynu chłodniczego przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego
generator napięcia ujemnego instrukcje naprawy mercedes zasada działania pralki bosch
zmywarka electrolux klapa schemat skutera elektrycznego
Akumulatory 4MAX - Producent i jakość Elzab Jota Online – błąd kod 1000 przy przesyłaniu towaru z Kasiarza, sterownik USB-COM