Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
Ze przy skrecaniu auto gasnie to az dziwne... Tez mam 700tke i jeszcze mi sie takie cos nie przytrafilo. Jezeli przy przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki swieca jak powinny to proponuje blizej przyjzec sie automatowi rozruchowemu przy rozruszniku (zakladajac ze styk rozruchowy stacyjki jest ok.). Jezeli sie troche znasz na mechaniczno-elektrycznych...
w przypadku przegrzania powinna się zaświecić kontrolka. Stawiam na zbyt dużą ilość płynu chłodzącego (nalane po korek). Nagrzany zwiększył nieco swoją objętość i silniczek BUM. ;-)
Uszczelka pod głowicą do wymiany. Robota nie opłacalna,lepiej kupić cały silnik teraz pełno tego na auto złomach.
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Gaźnik czy wtrysk?
Czujnik na wale, częste w fiatowatych.
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
pytanie zasadnicze to czy jest to silnik na gaźniku czy na wtrysku, bo były takie i takie 900tki w Cieniasach do gaźnika masz właściwą pompkę, do wtrysku się ona nie nadaje, musi być taka w baku, z dowolnego samochodu
Wibracji przy zerwanej poduszce pod skrzynią nie musi być. Sa jeszcze dwie na silniku i cała kolumna pod ciężarem upuszcza się na dół a silnik z przodu idzie do przodu. Napraw to bo będzie tarło cały czas. Wibracje moga się pojawić jak założysz dobrą poduszkę. Póki co widać, że jest ok jeśli chodzi o uszczelkę na pierwszy rzut oka. Przeczyść cały układ...
Wypoleruj na lustro te kanały (wlotowe, wylotowe)w głowicy, bo z tego co pamiętam to są one lekko chropowate. Uszczczelka pod głowicę z tego co pamiętam kosztuje całe 8 zł. PS. W sumie to konstrukcja tego silnika z CC700 jest sporo zbliżona do maluchowego. Gdzieś kiedyś słyszałem jak się jakiś fachowiec wypowiadał że w latach 70-80 ubiegłego wieku jak...
...Witam ostatnio silnik zaczął mi drżeć, wiec poduszki wymieniłem pod silnikiem, ale nadal mi drży - nie tak jak drżał gdy były walniete poduszki, lecz na wolnych obrotach - wibracje czuć od dołu, aż do kierownicy. dodam ze głosno chodzi wydech i jeśli dobrze patrzałem coś się niedobrego dzieje z łacznikiem elstycznym wydechu cały okopcony :( - kto...
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
Ciepły silnik palisz bez ssania z lekkim gazem (zanim uruchomisz rozrusznik już powinieneś lekko uchylić przepustnicę)? Sprawdź ustawienie zapłonu i zobacz jak wyglądają świece (zwłaszcza wtedy gdy nie chce zapalić).
Witam, Litr na tydzień to mało? Prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność. Trzeba zdiagnozować silnik , na początek pomiary ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju. Bardzo prawdopodobne że został przytarty silnik.
Ja u ojca z ta mazia poradziłem sobie w ten sposób ze puściłem odmę pod silnik i w gaźniku u góry czysto
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
To podziękuj koledze ociz. On Ci właśnie dokładnie o tym pisał! No i nie dziękuj kolegom, co tu tyradę zrobili na temat "gruszki" i ciepłego powietrza, bez którego ten silnik nie chodzi...
Czyli tico pozostaje najlepszym rozwiązaniem. Instalacja banalna, silnik nie do zajeżdżenia i tanie części. Jeśli zdecydujesz się zamontować silnik od tico jestem w stanie pomóc ci zrobić instalacje elektryczną.
Ty zrób bypass z kawałka jakiegoś przyzwoitego przewodu i połącz silnik z budą. I się od razu okaże.
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
Chłodnice odpowietrzyłem, rury nad silnikiem też, gdzie jeszcze mógł zostać pęcherz powietrza ??
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Zrób taką próbę: zgaś dobrze nagrzany silnik (po dłuższej jeździe) na ok minutę, odpal, jak puści niebieską chmurkę, to uszczelniacze zaworowe, jak nie to raczej pierścienie
Są już luzy na mechanizmie (dźwigniach pod szybą). Gdy silnik ma obroty, napięcie większe, jakoś ta "opóźniona" daje radę uciec przed "zdrową", na wolnych obrotach i mniejszym napięciu - nie. Wymiana mechanizmu.
Ogólnie ciężko Wracając właściciel twierdził że leżał pół roku ale czy zanim trafił na szrot nie stał w krzakach przez pół roku lub więcej Tez miałem taki dylemat gdy w oplu brat ugotował silnik i zrobiłem kapitalkę i lata już 2 lub trzeci rok Oleju deka od wymiany do wymiany
Niedawno ktoś tutaj miał problem z silnikiem właśnie w cc700. Kupił sprawny silnik za jakieś 300 zł bodajże. Za 200zł, wiem... Bo byłem to ja! :D Co do tematu, to mógł też przeskoczyć rozrząd. Rozciągnięty łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek podczas kręcenia rozrusznikiem, a wtedy zawory otwierają się w niewłaściwym momencie. Objawy dokładnie takie...
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
sprawdziłem wtrysk,i filtry dalej to samo ale zauwazylem ze w ekspresowym tepie traci sie olej z silnika bylo pomiedzy min a max a teraz poziom jest ponizej minimalnego co to moze byc ?
Slawek J - wiesz, co do 1.6D w golfie II to mam inne zdanie. Silnik nawet przy -15*C pali na dotyk. Teraz tatuś rozbił mi cinquecento i mam chwilowo własnie tego golfa "do roboty i zpowrotem". Jak na miasto, to wystarcza w zupełności, a na dodatek niskie spalanie rekompensuje małą dynamikę :]
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
najskuteczniejszy sposób na święty spokój to wymiana zespołu napędowego na 900 ja z 10 lat temu zrobiłem tak w swoim Cieniasku po długich bojach i mękach z nieszczęsną 700tka, gdzie przed każdą dalszą trasą wymieniałem profilaktycznie UPG.... kiedyś to był problem ze zdobyciem 900tki bo były strasznie drogie (długo szukałem aż za 500zł trafił mi się...
Trudno to zdiagnozować, bo dzieje się sporadycznie. Trzeba uruchomić silnik i niech sobie chodzi, obserwować włączanie się wentylatora. Zarejestrować przy pomocy kontrolki gdzie jest problem, gdy się nie włączy, czy czujnik połączył obwód. Ja niegdyś przejeździłem 1 rok bez wentylatora w seycento- taka trasa do pracy, pogoda i inne uwarunkowania- szybka...
sprawdz sam silnik na pierwszym miejscu czesto sie zacieraly.tak jak kolega olel napisal wypni kostke z czujnika i zewrzyj te dwa przewody.dla pewnosci przekrec stacyjke na zaplon bo nie pamietam kiedy tam sie prad pojawia
Na wyłączniku powinieneś mieć oznaczone piny: V I U ? H T V - silnik I - silnik U - zasilanie przez bezpiecznik 25A ? (nie ma oznaczenia) - masa H - masa T - zasilanie ? i H są połączone, także U i T są połączone. To po prostu zasilanie przełącznika i zasilanie podświetlenia. W tym aucie na wspólnym zasilaniu. Tu masz schematy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Mógłbyś jeszcze dać loga na Pb po wymianie sondy (kiedy auto chodzi ok na Pb) bo na tamtym podciśnienie w kolektorze nie bardzo. Pojeździj kilka dni tylko na Pb, jak będzie ok to ciśnij tego co instalował LPG. Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi. To jest tylko 1.2 mpi z Punto Mk1 więc chyba nie potrzebny...
Tutaj mowa o Cinquecento, pompka sprawdzona - czyściutka i paliwo przechodzi.
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
silnik ma niecałe 90 tyś. jest zdrowy jak ryba. Kiedy jest zimny pali normalnie i pracuje normalnie. Pali mi tyle samo co palił nie zauważyłem zmian. Jak jest gorący to pali za drugim razem, za pierwszym nie chce ale kręci rozrusznikiem jak głupi
SAMOCHÓD NIE ODPALA .WYDAJE DZIWNY DŹWIĘK.TAK JAK BY METAL TARŁ O METAL.
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Witam Mam problem z moim cinquecento 700, wymieniłem sprzęgło i wyciagalem silnik ze skrzynią , po złożeniu , silnik przy odpaleniu strzela , raz nie chce odpalić raz odpali , czasami chodzi normalnie i robi się to samo czyli strzela iprzerywa albo go odcina przy jeździe , dam przykład z wczoraj , odpalilem go , jeździłem normalnie 10 min znów zaczął...
czyli wymienic czy co?
witam. jak w temacie czyli rano odpala zawsze a jak się zagrzeje to nie chce. wymieniony czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury silnika, wszystkie podciśnienia szczelne i drożne. samochód ma instalacje gazowa ale na benzynie i lpg jest tak samo. jak jest ciepły trzeba kręcić kilka lub kilkanaście razy aż za którymś zaskoczy od razu po...
Witam Silnik 1,1 54KM zasilany benzyną Autko troche nierówno pracuje na biegu jałowym i czasami podczas przyspieszania mocno dławi się i nim szarpie,lub nie reaguje na pedał gazu,i nagle po sekundzie dwóch,energicznie przyspiesza. Efekt taki nie wystepuje zawsze ,ale tylko w zakresie obrotów do 3000 przy wyższych obrotach nigdy nie wystepuje. Spalanie...
jeszcze nie sprawdzałem ale musze dodać że gdy pierwszy raz zaczołem odpalac po całej akcji to coś jakby zaczeło strzelać/pukać ale palił na jednego tłoka póżniej już całkiem sie zepsuł bo jak kręce rozrusznikiem to co kilka obrotów wału gwałtownie zwalnia i znowu kręci
Witam wszystkich! Na początek opisze problem: Mama ma Cinquecento 700. Ostatnio podczas jazdy samochód zgasł i nie odpalił już. Próbowałem odpalić go na kable, ale to nic nie dało. Samochód odholowałem pod dom. Wymieniłem rozrusznik, ale i to nic nie dało. Podczas próby odpalenia słychać tyknięcie. Próbowałem zlokalizować źródło owego dźwięku. Otóż...
witam mam cc900 bęzyna i gaz od jakiegoś czasu samochód od czasu do czasu przy w chodzeniu na wyrzsze obroty silnik zaczyna przerywać strzela w gażnik a nawet gasnie objawy mijają przy dodaniu gazu czasami samochód gaśnie.czy ktoś morze mi pomódz w tej sprawie?prosze o pomoc.
mam taki ciekawy problem nie trzyma obrotow i swiece lipne chyba ogolnie najdziwniejsze ze nowy gaznik jest i byl regulowany prosze o pomoc i pomysl nie raz wogole nie odpala nie raz na pychu sie uda a nie raz normalnie od stacyjki o co moze chodzic??
Witam Włąsnie robie SWAPa na moim CC Sportingu zamiast silnika 1100 wkladam 1200 75KM z punta mk1, Mam cały kompletny silnik- juz w samochodzie, komputer z tego punta i wiązke (ta pod maską) ale nie zabardzo wiem jak ja połaczyc z instalacja która jest seryjnie w CC Sportingu? !!! Bardzo prosze o pomoc !!!!
Witam. Posiadam w.w samochód i od razu piszę, że nie znam się na mechanice i mam problem a mianowicie traci moc jak jest ciepły. Po odpaleniu silnika ładnie chodzi, pięknie ale jeżeli pojeżdżę nim z godzinę i silnik jest ciepły, to zaczyna się mulić. Ledwo rusza z miejsca i na wolnych obrotach skaczą mu obroty od czego to może być?
Problem polega na tym, że silnik był remontowany i od razu po remoncie silnik odpalił, po przejechaniu 20 km silnik zgasł i od tamtej pory nie chce zapalić. Wszystko ładnie kręci tylko nie może odpalić, iskra na świecach jest pompka pompuje paliwo wiec co moze być tego przyczyną?
silnik cinquecento cinquecento zimny silnik cinquecento gasnąć silnik
formatowanie seagate expansion elektroniczne głowice termostatyczne rozliczenie energii ciepła
wyłącznik wkrętarki bateria milwaukee
Zamiennik tranzystora Sanyo 2SD330 – 2SD313, BD243C, TIP31C, porównanie parametrów Omnik falownik – aplikacje monitorujące, Omnik Portal, Solarman, Home Assistant, alternatywy