W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Przyczyna tkwi w module chŁodzacym silnika,a znajduje sie pod zderzakiem z lewej strony.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Tak, to . Naprawia się to łatwiutko.
Czujnik zasysanego powietrza.
Sonda Lambda lub czujnik masy powietrza :)
Nie,nie ma.
Witam. Mam pytanie czy w silniku (jak w temacie) znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? pytam ponieważ ostatnio sprawdzałem parametry (powód - nieco zawyżone spalanie) i odczytałem wartość: temperatura powietrza zasysanego - 31 stopni. Wartość była stała a temp na dworze 24 st. Jaki element silnika podał taką wartość? (reszta parametrów...
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Witam, kupiłem czujniki i mam przyrząd do ich aktywowania i patrzyłem na internecie to w komputerze ustawiają na ciśnienia w oponach i przy kierunkowskazie takim kółkiem na końcu przytrzymują i się im wyświetla żeby aktywować, zaś u mnie to nie chodzi. Wie ktoś jak aktywować te czujniki ciśnienia powietrza?
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
chłopaki mam prośbe czy mógłbym ktoś dać mi namiary na jakiś dobry sklep internetowy z częściami do opla bo szukam czujnika temperatury powietrza zasysanego (IAT) do astry F z silnikiem C14SE (82KM)
Silnik Z16XEP nie ma przepływomierza , w tej rurze jest tylko czujnik temperatury powietrza wlotowego
Uszkodzić komputer - super mało proawdopodowne. Zrobić klasyczne zwarcie - raczej nie. Wtyczki czujników powinny być zabezpieczone przed wodą. Za to woda pięknie spowoduje upływ wysokiego napiecia, ale to po wyschnięciu powinno wrócić do normy. Wszystkie przewody i połączenia związane z zasilaniem cewek i świec odłączyłbym i poczekał w ciepłym garażu,...
Kolego pancerny MAP z corsy ,astry z wtyczką uciętą na szrocie z 30 dychy.Czarny przewód 5V,brązowy masa, zielony sygnał 0-5V.
Ale który? takiego typu kiedyś wymieniałem bo źle pokazywał temperaturę[url=http://allegro.pl/czujni... jest jeszcze taki ale nic nie wiem na jego temat i gdzie on jest [url=http://allegro.pl/czujnik-temperatu...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Sprawdź złącza pompy paliwowej, przepływomierza oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Pewnie zgniłe piny lub kable od czujnika tam za zderzakiem, ja tą wtyczkę w Astrze ucinałem i przylutowywałem inną (typowa wtyczka), łatwo o taką na złomie skądś sobie uciąć.
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Auto jest na wtrysku gazu nie ma , a gdzie dokładnie znajduje się czujnik od temperatury powietrza pozdrawiam
Przepraszam pomyliłem typ silnika w tym występuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Jesli falują obroty to zalecam sprawdzic: - sondę lambad - czujnik powietrza, - czujnik położenia wału - hamulec zapowietrzony - wymienic filtr powietrza sprawidzić sprawnośc przepływomierz powietrza.
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Tak rozumie ale ssania nie trzyma po chwili na zimnym obroty spadają a pompa powietrza sie wyłancza więc chyba czujnik tem. ok
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
jest możliwość ale czyjniki przy chłodnicy wysyłają sygnał kiedy maja się załaczyć wętylatory pierwszy i drugi bieg więc skoro szczelność jest i z czy bez termostau dzieje sie to samo stawiał bym na te czujniki. ale sprawdz jeszcze czy gdzies nie czągnie powietrza lewego naprzykład przy zbiorniczku.
pierwsza sonda byla uniwersalna druga wstawilem orginal Delco jak odpale to po jakies 1min. samochod gasnie na wolnych obrotach i musze go trzymac na obrotach az sie silnik nagzeje Dodano po 3 dodam ze juz wymienilem przewody wn,swiece,czujnik tem. do kompa i czujnik przeplywu powietrza
Czujnik temp. mierzy ilość powietrza... hmm...
Jeśli chodzi o wtyczki pierwsza z nich to prawdopodobnie wtyczka czujnika temp. powietrza .Druga to wtyczka elektrozaworu oparów paliwa . Aby to ustalić dokładnie musiałbym widzieć dokładniejsze zdjęcie.
A gdzie niby w X16SZR masz czujnik temperatury powietrza dolotowego????? To nie Z16SE
Pomiary których czujników? 1) Przepływomierza? 2) Czujnika temperatury powietrza? i jeszcze jakiś?
Ja poruszam się Asterką z motorem 1,7 TD prawie od nowego i do tej pory mnie nie zawiódł mam przejechane 120 tyś km lecz problemy stwarzają czujniki które są pomontowane przy silniku. Wymieniałem już dwa razy przepływomierz powietrza i raz czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
czujnik temperatury z tyłu silnika ponizej wlotu powietrza
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Geneza błędu P0100 P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza. Podejrzanego już masz, sprawdź dolot pod kątem nieszczelności.
zobacz kolego czujnik tem. powietrza ewentualnie potencjometr ptzepustnicy-pozdrawiam
z tego wynika kod 0110 , czujnik temperatury powietrza zasysanego
Nie,osyloskop w dłoń i patrz na impulsy z czujnika.
Czujnik temperatury do sprawdzenia , sprawdź czy lewego powietrza nie ciągnie
Sprawdź czy "lewego powietrza" nie bierze. Sprawdź czujnik temperatury. Wielokrotnie poruszano temat jak to zrobić.
Niee, sondy nie odpinałem, nic nie kombinowałem przy sondzie. Błąd sondy może powstał przez wypadanie zapłonu, albo to zapłon wypada przez sondę? A kod P0170 ma może jakieś powiązanie z czujnikiem między filtrem powietrza a przepustnicą? Bodajże jest tam czujnik temperatury, tak?
mozliwe ze krowie suty siadaja-cewka zaplonowa, czesta usterka w atrach g, moze tez byc zawór egr -ale to trzeba spojrzec w parametry- pytanko czy autko delikatnie poszarpuje lekko przerywa. silnik x16xe czy z 16xe Dodano po 15 tam niema przeplywki ani w x16xe ani w z16xe tam jest tylko czujnik zasysanego powietrza
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego w kolektoże dolotowym być może podają błędne informacje
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Znalazłem coś takiego. ECN050074- Czujnik prędkości własnej pojazdu ECN210870-magistrala can brak komunikacji z ABS ECN007071 -Czujnik temperatury powietrza otoczenia dysfunkcji B-024 ECN05007F -czujnik prędkości własnej pojazdu ECN21397F -coś znalazłem i wydaje mi się ze chodzi tu o zawór ERG ECN009056- Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia...
Odłączyłem czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest jakby lepiej. Sprawdzę jutro na autostradzie
Jakie błędy w ECU? Zrób wykres z ciśnieniem paliwa, ciśnieniem doładowania i przepływem powietrza, może będzie możliwe sprawdzić przepływem powietrza żądany i rzeczywisty.
Może coś bliżej kolego gdzie się znajduje ten czujnik jak on wygląda??
I co w końcu brojiło bo mam ten sam próblem auto traci moc, nie pokazuje obrotów i dziwnie chodzi, przeczyściłem egr, czujnik wału. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza i nadal tak samo
Witam. Szczerze mówiąc jeśli czujnik temp silnika ( zimny płyn chlodzący najlepiej po nocy), Paliwa i powietrza mają wartosci zliżone do temperatury zewnętrznej to te -50st nie maja znaczenia. Pozdrawiam
Mam tak samo od roku walczę i nie znalazłem przyczyny chevrolet Nubira a koledze się udało proszę o info brak lewego powietrza wymieniane czujnik map sensor, silniczek krokowy 3razy ,czyszczona przepustnica nic nie pomaga
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
to raczej EGR radzę go przeczyścić, sprawdź też jeszcze raz czy wszystko jest OK z przepływomierzem powietrza
Gdyby chodziło tylko o jazdę na LPG, to bym obstawiał źle ustawioną temperaturę załączania gazu, a że i na samej benzynie takie efekty, to możliwe, że uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury zasysanego powietrza lub sonda lambda. Najlepiej przeprowadzić diagnostykę komputerową podczas jazdy - obserwować wskazania czujników.
Astra postała na słońcu i nie odpala wcale... czujnik powietrza wlotowego pokazuje 60 stopni, ale chyba nagrzała się przepływka. Po od pięciu wtyczki spada do 30 i też nie odpala. Obroty ponad 250 ciśnienie 11.
ten czujnik temp cieczy to wymieniłem jako pierwszy i nie było zadnej zmiany. boję się naprostowywać ten platynowy drucik z czujnika temp powietrza zasysanego bo może się ułamać a cięzko dostac taki nowy z odpiętym czujnikiem temp powietrza zasysanego już jeździłem i powiem ze na niższych obrotach lepiej się zbiera i rzadziej poszarpuje ale warczy nadal...
Witam, mam pytanko czy wie ktoś może gdzie (dokładnie) znajduję się czujnik temperatury (ten od termometra cyfrowego nad radiem ;) w Oplu Astra z 99r. Bo niestety mój wskazuje 65 stopni powietrza i nie wiem gdzie indziej szukać usterki jak nie wczujniku. Moze ktoś wie jak to naprawić. Pozdrawiam.
Ile kabli ma wtyczka od tego dynksa na rurze od filtra powietrza, 2 a reszta to zaślepki? Jak 2 to map masz zaraz obok wejścia tej rury od filtra do przepustnicy
Wykonane czynności: - wykasowanie błędów - przeczyszczenie wtyczek i gniazd elektrycznych od czujników - wymiana świec zapłonowych - wymiana filtra powietrza - wymiana filtra kabinowego Błędy się nie pojawiły. Zamykam temat
czujnik temp. silnika, powietrza dolotowego ( chcrakterystyka rezystancji w funkcji temperatury, to sa czujniki NTC ), napiecie z czujnika cisnienia MAP, jesli masz inne to tez, a skad to mozna sciagnac
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
W tym modelu czujnik uderzeniowy poduszek podobno jest tylko jeden, gdzieś z przodu z lewej strony. Po wypadku akurat ta strona sie trochę zniszczyła. A przy okazji to oderwał się też czujnik termometru wskazujący temperaturę powietrza na zewnątrz -może ktoś wie jaki to czujnik lub zna zamiennik i gdzie najlepiej go zamocować?
wymieniłem jeszcze czujnik temperatury silnika/powietrza dolotowego Wymień ponownie na stary czujnik. Zrób diagnostykę, podglądnij parametry rzeczywiste z czujników w chwili gdy są problemy.
Wiem, że czujnik temperatury zewnętrznej również nie domaga, ponieważ na CID jest brak temperatury zewnętrznej - [F]. Jednak nie przemawia do mnie aby czujnik za zderzakiem był równocześnie odpowiedzialny za pomiar temp. powietrza zasysanego do silnika, chociaż jest możliwe że tak jest. To w końcu Opel ;) Nigdy nie miałem takiego przypadku.
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
wymieniłem filtr powietrza i czujnik temperatury jak narazie bez efektu
W astrze F mam taki i jest ok termistor NTC o wartości 4,7kΩ
Mam pytanko.mam astre 1.4 94 r. jak się nagrzeje tak do 70 s. to po zgaszeniu nie moge nie raz jej odpalić.Wymieniłem już kable wn,kopułke z palcem,czujnik przepustnicy,czujnik temperatury,pompe paliwa ,filtr paliwa,powietrza,świece.zastanawiam sie nad czujnikiem halla w aparacie zapłonowym.Prosze o podpowieć .POZDRAWIAM.
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
Jeśli zapala się check, to komp musi coś zapamiętać-wymigaj sobie kody. Też tak miałem, a winnym był przepływomierz powietrza, ale zacznij od czujnika temperatury silnika(ten przy alternatorze) sprawdź oporność
Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?
Mam opla astrę II (rocznik 2003). Od jakiegoś czasu na wyświetlaczu komputera (tam, gdzie jest godzina, data), nie pokazuje się, albo krótko jest widoczna, temperatura powietrza zewnętrznego. Gdzie się znajduje czujnik powietrza zew. (chyba tak się nazywa) i czy możliwa jest samodzielna jego naprawa?
nie. Znajduje sie on za puchą filtra powietrza? Jak spr czy jest on sprawny? Tylko poprzez podmianke na inny?
Sprawdź filtr powietrza. W jakim stanie świece- jak stare? Uszkodzony czujnik temperatury. Zła praca regulatora ciśnienia i daje za duże dawki na wtrysku.
Odpala normalnie na zimnym i ciepłym silniku. Ale co ja mam diagnozować skoro nawet jak mi się świeci check to wszystko jest w normie. Tak jakby ona się nie świeciła. Które czujniki przeczyścić? Samo zaświecenie sie tej kontrolki to już sugestia że jest coś nie tak ze sterowaniem . A że pracuje ok to znaczy że ma defekt czujnika który nie wpływa w...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
X 16 SZR nie posiadaja czujnika temperatury powietrza zasysanego. Wiec cos ten mechanik faktycznie mial cuda
spawdz wtryski, czujnik temp chlodziwa ECT poprawnie dziala, wyczysc przepustnice, sprawdz czujnik przepustnicy, rowniez sprawdz czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, moze gdzies zasysa lewe powietrze ew jeszcze czujnik wstrzasowy KS Pozdr. Procekkk i powodzenia
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Lewego powietrza nie ma, krokowy jest ok, przepustnica chodzi dobrze, TPS jest ok, przepływomierz również, zapłonu nie gubi. Więc co?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
0100-czujnik masowego przepływu powietrza -usterka , 0400-układ recyklingu spalin- błędny przepływ, 0409- nie znam. Podładuj aku.
witam !!! podłącz oscyloskop i zmierz czas otwarcia wtryskiwacza przy rozruchu . porównaj wynik z dobrym autem , sprawdż też napięcie na MAP sensorze i czujnik temp silnika.. pozdrawiam "altronik"
Taki efekt może dawać przekłamany odczyt z czujnika MAF (przepływomierza powietrza). Identyczny problem miał ojciec w swojej Astrze (X20DTL) po założeniu przepływomierza marki "MTM" (jakaś chińszczyzna), po wymianie na oryginalnego Boscha na IV biegu auto "idzie" do odcięcia. Przekłamanie widać w odczycie parametrów bieżących na wolnych obrotach, odczyt...
filtr powietrza nowy, czujnik temp, kable. Nie zaobserwowałem żadnego "psyknięcia" Co Jeszcze może być przyczyną? Jak sprawdzić pompe
dzięki bardzo !!! a gdzie mogę znaleźć kody do omegi - bo mam tylko że do astry (motronic 1.5.2 i 2,5) a pasowało by mi do 4.1
Witam, Szukam w swojej Astrze G 1.7 dti ISUZU Y17DT przyczyny szarpania na zimnym silniku oraz falowania obrotów na biegu jałowym w granicach 1800-2200 obr. Dodam również, że przy diagnozowaniu OP-COM EGR pokazuje takie same wartości z podciśnieniem jak i bez niego. Podczas diagnostyki OP-COM zauważyłem, że temperatura zewnętrzna jest cały czas taka...
Witam. Może to być: a) silnik krokowy regulujący dopływ powietrza na wolnych obrotach, b) czujnik temperatury silnika c) potencjometr przy przepustnicy Mam a Astrze F C14NZ takie same objawy, a ww komponenty mam sprawdzone więc może to być coś jeszcze. :cry:
ECU wykrywa niedziałanie EGRu na podstawie sygnału przepływomierza. Otwarcie zaworu EGR jest wyraźnie widoczne na sygnale przepływu powietrza. Dla pewności warto sprawdzić jaki błąd jest wykrywany.
Lewego powietrza nie ciągnie, filtry OK, świece i przewody WN też OK. Wszystkie wężyki na swoim miejscu. Dzisiaj sprawdzę czujnik temperatury.
Witam 1. Filtr powietrza sprawdzony? 2. Czujnik położenia wału sprawny? 3. Świece i przewody wysokiego napięcia sprawdzone i sprawne? 4. Błędy odczytałeś?
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Jest czujnik temp. parownika, niestety troszkę zakamuflowany. Żeby się do niego dostać, trzeba zdjąć tunel środkowy i kanały powietrza pod panelem klimy (te kierujące powietrze na tył). Potem zdemontować osłonę pod nagrzewnicą i wtedy zobaczysz po lewej stronie przewód (fioletowo-żółty i czarny), który idzie do czujnika. Sam czujnik jest mniej więcej...
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Nie mam/ nie widzę innych czujników wkręconych do reduktora. Ta część z nakrętką która jest na zdjęciu wisi luźno na kabelakch obok reduktora. Więc jesli to jest czujnik temperatury to na razie mierzy temperaturę powietrza obok reduktora :-). Od niej jeden pomarańczowy przewód idzie na masę a drugi 'w kable' w wiązkę jesli dobrze pamiętam i widzę ze...
aster czujnik powietrza czujnik temperatura powietrza aster ciepłego powietrza aster
wymiana łożyska oporowego schemat podłączenia włącznika światła lotnicze słuchawki
Jak znaleźć bazę i emiter w tranzystorze BC211 CEMI? Najlepszy oczyszczacz powietrza z jonizatorem - Sharp, Dyson, Philips