Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Tuleja powinna wystawać 0.10-0.16 ponad blok.
Na silniku pisało castiron cylinder W takim razie, cylinder ma żeliwną tuleję.
Powinno pomóc... 1080558
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
Silnik na nikasilu? To będzie bardzo ciężko, o ile w ogóle, naprawić. Pogooglaj się z hasłem "subaru engine rebuild". Jest w sieci trochę materiałów i firm, które to profesjonalnie robią.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Witam kolego! Podobny przypadek miał u siebie szwagier i okazało się, że jedna tuleja cylindra miała wadę fabryczną, a konkretnie mówiąc delikatne wżery przez które kompresja przedostawała się do układu chłodzenia.
Witam. Pytanie brzmi: czy mogę wymienić jedną z tulei cylindra ze zwykłej na tuleję z pierścieniem ogniowym? Czy pierścień ogniowy ma wpływ na spalanie paliwa? Czy cylinder z pierścieniem ogniowym będzie spalał paliwo w ten sam sposób? Czy silnik będzie pracował równo? Moje wątpliwości biorą się stąd że nie wiem czy cienki metalowy pierścień może się...
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Panie sanfran szpilka cylindra tak wygląda. To co Pan przedstawia to tuleja cylindra
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
Sprzedawca podaje średnice kołnierza przy tulei cylindra. Patrz na wymiar wewnętrzny, jeśli się zgadza to musi pasowac.
Jak pęknięta jedna tuleja to trzeba już wkładać komplety, szkoda się bawić w jakieś druciarstwo.
O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Niestety ale w moim przypadku niewiele można się nauczyć. Po ok. 15km jazdy w godzinach porannych (lato) silnik zakrztusił się i zgasł. Gdy chciałem go uruchomić, rozrusznik prawie że stawał (nie mógł zakręcić) i wszystkie światła gasły. Po rozebraniu silnika okazało się że wciągnęło jedną tuleję cylindra do środka (tłok ją ubił ) i odłamki zablokowały...
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Do tego silnika od niczego innego nie dopasujesz rozrusznika chyba że przerobisz mocowanie na "prawoobrotowy" Rozrusznik R5K, są na allegro. Remont S-15 może być kosztowny. Najpierw znaleźć gdzie leje wodą, jak rozmrożony blok?. Po raz kolejny - idź gdzie indziej bzdury pisać. do bloku dostaje mi sie woda niewiem z kad Zniszczone oringi na tulei cylindra....
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Zapominacie o jednej ważne rzeczy - tarciu tłoka o tuleję cylindra... tak więc tu nie chodzi tylko o upośledzenie napełniania i opróżniana komory spalania, czyli opory przepływu, ale również o tarcie mechaniczne. Jak będziesz bardzo szybko pedałował, to zaczną się rozgrzewać łożyska korby i pedałów... czyli część energii twojego pedałowania będzie szła...
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Vectra 3.0 CDTI. Opadające tuleje cylindrów.
Zamykam, brak odpowiedzi.
Witam, z tego co mnie wiadomo to w grupie VAG w silnikach TFSI też występuje podobna historia z tym pokryciem ścianek tulei cylindrów i po honowaniu nie nadają się już do niczego. Te nowe samochody to jedna wielka ku...a. Pozdrawiam
tuleje cylindra żeliwo czy nicasil?
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Byle kto tego nie pospawa ale pospawać da się na pewno. Aby to dobrze pospawać należy zrobić bruzdę, żeby spaw dobrze penetrował oraz na końcu pęknięcia część fachowców wierci otwór żeby dalej nie pękło w przyszłości. Spawać należy odpowiednią elektrodą do żeliwa oraz odpowiednim prądem. Spaw należy nanosić warstwowo. Blok przed całą operacją należy...
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Jeśli test był wykonany fachowo i środek do tego użyty dobrej jakości a test był pozytywny to masz trzy opcje. Mianowicie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą,pękniętą głowicę albo w rzadkim przypadku pękniętą tuleję cylindra (rzadko się zdarza ale jednak) A skoro mechanik ci powiedział że pompa wydziela CO2 to szybko zabieraj od niego samochód :)
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
Teoretycznie złom, praktycznie szmata nasączona ropą i polerowanie do czystego - będzie jeszcze jeździć.
Witam, 'dawno temu - 70 / 60 lat wstecz', jak nie bylo zadnego tloka na wymiane do duzych silnikow 1 - cylindrowych 600 / 750 - 800 cc, a juz pojawil sie niewielki 'prog' na tulei cylindra [ 1 - 2 'setki' glebokosci ] - to usuwano go 'skrobakiem', dlugimi pociagnieciami po obwodzie, a w tloku - 'walcowano' plaszcz miniaturowym 'kolem angielskim' / 'powiekszajac'...
Głowica od 70ccm jest większa w miejscu styku z tuleją cylindra, bo tłok ma większą średnicę. Komora spalania także jest większa.
Moja sprezarka ifa w środku. Tłok gładki wał bez luzów tuleja cylindra bez rys i progu ale ze śladami oleju w górnej części tłoka i na zaworach-wymiana pierścieni pomoże? Na wale nie widać czerpaków czy występów do podnoszenia oleju dla smarowania rozbryzgowego ale łożyska są kulkowe. Jest jakaś różnica pomiędzy wersją smarowaną ciśnieniowo i rozbryzgowo?
Kolego odpowiedż na twoje pytania jest banalnie bardzo prosta! Jeśli masz progi na cylindrach to oddaj blok silnika do szlifu. Proste ,prawda? A ten 1.9D po awarii rozrządu mozesz także spróbować wyremontować. Musisz tylko na "początek" ,zdjąć głowice ,aby ocenić uszkodzenia jakie odnióśł ten silnik i czy warto robić mu "remont". Pozdrawiam!
Ale jakie informacje Ci sa potrzebne. Rozbierasz silnik w drobny mak i dajesz go do szlifierni. Sam nie osadzisz surówek. Po wciśnięciu należy je roztoczyć i honować.
Witam Wygląda na zatarcie tłoka w cylindrze lub pęknięcie pierścieni. Zdejmij cylinder i napisz, jak wygląda stan poszczególnych części. Jeśli będą rysy na tulei cylindra to konieczne będzie szlifowanie. Więcej informacji znajdziesz na forach motorowerowych.
Na wstępie powiem, że jeśli klient szuka oszczędności, to ja nie podejmuję się takiej naprawy, chyba że na jego życzenie. Wymień mu uszczelkę i niech testuje. Tak na poważnie to z pierwszego zdjęcia widać duże przebarwienia na uszczelce między cylindrami, nawet ośmieliłbym się stwierdzić przegrzanie silnika. Na pierwszym zdjęciu widać czystą powierzchnie...
Czy takie "szlifowanie papierem" tej rysy nie zmieni kształtu cylindra? Tuleja cylindra nie stanie się owalna zamiast okrągła? A jak piszesz że cylinder jest miękki, to masz rację, cylindry są w całości z aluminium lub jakiegoś podobnego stopu, gdzie przewagę ma aluminium, może trochę twardszego jak samo czyste aluminium. Mogą być tylko utwardzane na...
Skąd te wartości? U mnie jest chyba więcej a mimo to nie ma progu na tulei cylindra i to mnie dziwi bo wychodzi na to, że tłok się przytarł a tuleja prawie w ogóle.
Kolego nie zakładaj tylu tematów dotyczących tego samego problemu. Oczyścić radzę jak niema wżerów w tuleja cylindra to będzie chodzić. Głowicę też oczyścić dotrzeć zawory. Przyjrzeć się czy tuleja silnika nie jest pęknięta bowiem dużo tych silników z racji chłodzenia wodą ludzie uszkadzali zapominając spuścić wodę na zimę.
Ma ktoś jakieś pomysły ? mechanik jeszcze raz rozebrał, oddałem głowice na sprawdzenie i wszystko ok, szczelna. powiedział mi że to wina tulei cylindra tyle że mówił że jednej się nie opłaca wymieniać trzeba zrobić komplet(4 x tuleja 2400 zł + pierścienie 300 i robocizna ) chyba się nie opłaca bo już wywaliłem w naprawy ponad 3 tysie , myślałem nad...
Czy nie ma mozliwosci wymiany tylko jednej tulei cylindrycznej i pierscieni na tym jednym wadliwym cylindrze ? Czy od razu trzeba zakladac uszkodzony tlok i wymieniac calosc?
(at)Spider1 komorę w "kapaku" miałem zrobioną z grzejnika żeliwnego (te grube rury 100mm co są z radiatorami, ścianka zdaje się 8 lub 10mm), przez 4 sezony jak ja go eksploatowałem nic się nie przepaliło, a zdego co wiem działa to nadal (zbudowany w 2010r). dobrym materiałem teś są tuleje cylindrów z ciężarówki/autobusu, taki piec miał kolega.
Zamknij to z powrotem, kolejny temat o podcieraniu tyłka szkłem. O ile temat możliwy technicznie do zrealizowania, o tyle łączny koszt sił i środków do niego potrzebnych, przekroczy cenę zakupu sprawnego siłownika do Białoruśki. Chce, niech klepie, jego czas i pieniądze. Aż nie mogę się doczekać filmiku, pokazującego jak płynnie chodzi tłok z ciśnieniem...
Chodzi o tulejki na szpilkach?
tam sie obsuwały tuleje cylindrów trzeba dobrze posprawdać
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika.
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Witam, takie brązowe "plamy na tulei" praktycznie zawsze biorą się z przegrzania tulei cylindra, a zwłaszcza kiedy odlew cylindra jest w tym miejscu "chudszy/cieńszy". To w ogóle nie wygląda na "nagar", tylko właśnie na przegrzaną/spaloną tuleje cylindra. Jak na zewnątrz są w tym miejscu zbyt male żeberka do odprowadzania ciepła lub sama tuleja ma zbyt...
A glowica cylinder jest normalnie demontowany w tym silniku ciaga sie go ? Bo widzialem jakis model tego gcv ze tuleja cylindra jest w korpusie silnika na stale , ale to moze jakis starszy typ.
Otwór w karterze gdzie wchodzi tuleja cylindra trzeba powiększać przy zmianie z 50 na 70cc. Seryjny nie "idzie" jak ten z filmiku.
Z tego to już chyba golfa nie będzie.....
Panowie, problem jest następujący: samochód został kupiony od komorników z głowicą i całą resztą osprzętu w pudłach w bagażniku, okazało się że pęknięta jest jedna tuleja w cylindrze, ktoś tam robił głowicę ale nic to nie dało, dlatego ponownie rozebrali silnik, potem samochód został zajęty. Kupiliśmy "nowy" słupek silnika i jakoś to jeździ, tylko cały...
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Bierz silnik emak 196cm3 Silnik dostępny również pod marką Loncin mocy mu nie brakuje i mało pali. Niestety wbrew zapewnieniom i legendom silnik ma aluminiowy cylindr bez tulei żeliwnej czego sam się przypadkiem dowiedziałem już po zakupie dlatego warto lać lepszy olej. W obecnych ekologicznych czasach mało, który silnik kosiarka ma nadal żeliwną tuleję...
Pęknięta tuleja cylindra
Jest jeszcze jedna opcja mam możliwość roztoczenia orginalnej tulei i na zamówienie zrobią mi tuleję pod orginalny tłok. Tuleja będzie roztoczona do granic możliwości i będzie wsadzona w nią dotoczona cieniutka tuleja. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Robiłem już tak w fiacie 126p kompresja była nieziemska :p Sprawowało się to, nic się nie działo.
Pasowanie tulei cylindra-korpus 0,030÷0,080, gniazdo tulei cylindra 85,970÷86,000
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Okazało się że po zadaniu ciśnienia w zbiorniczek pokazały się krople płynu pod tulejami cylindra , po wyciśnięciu oringi złom i w dodatku duże wżery na 3 tulejach.
Obniżyła się tuleja cylindra. Dość częsty problem tych silników.
Przygladales sie tulejom cylindra?? Oringi??
No, to mało optymistyczny wniosek... Na szczęście mam na ten skuterek gwarancję wystawioną miesiąc temu, więc jeśli to faktycznie cylinder to MUSZĄ to zrobić w ramach naprawy gwarancyjnej. Zwłaszcza, że żaden przegląd nie został pominięty, pierwszy się wykonuje po 300 km a skuter ma zaledwie niepełne 200. Pytanie czy ktoś się może czepnąć do tego castrola,...
Mam problem z pobieraniem oleju, 1,5 roku temu wymieniłem jedną tuleje + tłok + pierścienie na wszystkich cylindrach , ponieważ kierowca przytarł na jednym cylindrze z mojej winy i od tamtej pory strasznie dużo bierze oleju. Ostatnio zauważyłem też że olej na miarce ma dziwny zapach. Pierścienie , tuleja była firmy Mahle ( nie pamiętam jak dokładnie...
Patrz powyżej jak jest wcięcie w tulei cylindra na korbowód.
Dzis otworzyłem kabinę w scanii i przejrzalem wszystkie węże na spokojnie połączenia i powiem ci szczerze że jeżeli jak mówisz wszystko zaslepione i wymienione jak mówisz cos musi być z tymi dwiema tulejami cylindra wg mnie musiały siąść - glowice zrobione. Popatrz spróbuj wszystkiego zeby nie wygenerować wielkich kosztów ale możesz mieć problem z dołem...
Być może po podgrzaniu uda się wycisnąć. Ale na pewno nie przez wybijanie tylko za pomocą prasy. Przy wybijaniu prawdopodobnie tuleja pęknie.
Witam, Jeśli wał nie tarł o kartery to raczej nie to. Wygląda na to jakby tłok spuchł i silno tarł o tuleję cylindra. Jak się schodzą pierścienie u tulei cylindra?? Pozdrawiam.
Do wszystkiego smar EPS-1. Cylinder od środka wysmaruj, do tulei trochę tam gdzie wchodzi cylinder a resztę obojętnie gdzie, bo on i tak się sam rozprowadzi.
na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe Dodano po 15 na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe
DO 80CC trzeba rozwiercić otwór w karterach tam gdzie wchodzi tuleja cylindra.
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Kupiłem za 300zł przechodzoną GGP z Hondą 135 od znajomego który pracuje w serwisie Hondy, także podzieliłem zdanie jednego z Forumowiczów który miał ten sam problem i tak samo zrobił:) Ciężko ocenić ile mogła przechodzić ale tak na moje oko nie więcej niż kilkadziesiąt godzin. Docelowo służyła będzie jako rezerwowa, jak kupie coś fajniejszego, może...
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony...
U mnie było to samo. Przeszperałem internet i gdzieś koło Wadowic znalazłem gościa co miał fabryczne zapasy części z fabryki w Andrychowie. Kupiłem nowy wał, panewki wszystkie, korbowód, tuleje, cylinder, pierścienie, pompę, wtryskiwacz i to za 500zł, a głowice oddałem do zrobienia. Ciagniczek teraz pali po 2 obrotach korby. Teraz go szanuje bardziej...
Zna ktoś - wartości luzów zaworowych ? obecnie mam 0,55 - wartości momentu dokręcania głowicy ? - jak ustawić popychacze zaworów? Co tam jeszcze można zrobić , naprawić ? Jak widać na obrazku kanały wodne są zatkane kamieniem Obiegu prawodpoodbnie nie było chłodzącego. Tuleja cylindra nie ma rys a kompresja jest .
Na bank tuleja cylindra jest pęknięta.
Była pęknięta jedna tuleja na pierwszym cylindrze,więc szlifierz zrobił tulejowanie.Po weryfikacji tłoków stwierdził że są ok i dobrał do nich pierścienie przetaczając rowki w tłokach i pasując nowe dorobione pierścienie.Tłok do tego silnika to koszt 900 zł brutto nie licząc pierścieni i sworznia z tulejką korbowodu więc się chłopina zlitował.Składając...
Witam, niecale 20, bo ok. 17 - 18 lat temu dorabialismy 2 razy tlok do takiego silnika, bo po 2 -3 dniach pracy na 'wolnych obrotach' - dorabiany tlok pekal na denku... Nastepny - tez pekal i dopiero trzeci tlok okazal sie 'dobry' na tyle, ze 'traktorek' jezdzil juz normalnie. Wtedy 'Stary Fachowiec' nam powiedzial, jak dawniej takie rzeczy robili,...
Choć mówi się że" od Iveca to z daleka" w tym wypadku muszę cursorowi wystawić wyższą ocenę.Fakt jest tam jedna głowica na wszystkie cylindry (ponad 200kg)jednak tuleje zawsze nominalne w granicach tolerancji, mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają.Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod...
Do modeli z żeliwnymi tulejami cylindra, którą można przeszlifować na większy wymiar.. Koszt wstawienia takiej tulei do Twojego silnika to około 250 zł, plus nowy tłok około 300 i pierścienie też nie tanie. Jest sens wkładania tego do silnika, gdzie korbowód ma już pewnie luz na wale, jak długo taki korbowód to wytrzyma?
Polecam nie dziadować, silniki są bardzo dobre i dość wytrzymałe, do naprawy używać oryginalnych części, wbrew pozorom nie są z ceną zaporową. Jeżeli doszło do znacznego wypolerowania tulei cylindra, obróbka jest niezbędna w celu prawidłowego utrzymania filmu olejowego. Tłoki też bym wymienił. Dużo dubie przy V5009, ale kilka razy do roku się trafia...
Jak w temacie - szukam sprawdzonej jakości zestawów tuleja cylindra + kpl. tłok. Polecicie coś?
Co byś nie kupił w tej cenie to ten sam silnik we wszystkich jest. Wolałbym uniknąć BG, we wspomnianej przeze mnie jest loncin. Wydaje mi się, że mój wybór jest ok? Podany silnik opisany jest, że posiada żeliwną tuleje cylindra.
Jeśli głowica sprawdzona to mogą być uszczelki (podkładki) pod tulejami cylindrów.
Moja teoria jest taka że układ zapowietrza się i jak w końcu wystarczająco duży bąbel powietrza podejdzie pod wirnik pompy ta przestaje tłoczyć, obieg ustaje i masz wszystkie objawy jak powyżej. Może walić powietrze ze sprężarki, mogą walić spaliny z silnika przez uszczelkę pod głowicą albo jakieś pęknięcie głowicy lub tulei cylindra. Podejrzane jest...
Witam. Jak silnik jest uruchomiony z odkręconym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego to czy poziom płynu się podnosi od razu po uruchomieniu? być może pękła któraś tuleja cylindra miałem kiedyś taki przypadek...
Może być to przyczyna ostatniego pierścienia olejowego na tłoku ona ma takom sprężynkę na sobie i ten pierścień ma zasadę zgarniania oleju z tulei cylindra a pozostałe pierścienie są od kompresji i jak będzie olejowy pierścień uszkodzony itp to nie będzie oleju zgarniał z tulei cylindra a pozostałe pierścienie olej puszczą
korbowód pasuje wał inny ze względu na wyważenie, a największy problem to otwór w karterach (trzeba roztoczyć-większa zewnętrzna średnica tulei cylindra)
sadza cylindrze stuki cylindrze wypadanie cylindrze
spawanie uziomu schemat nissan almery obrotomierz astra
jedna tuleja cylindrze telewizor panasonic wyłącza
Sony CMT-EH25 – ciemny wyświetlacz VFD, brak podświetlenia, naprawa zasilania Schemat ustawienia łańcucha rozrządu Renault Trafic III 1.6 dCi R9M – znaki, blokady, narzędzia