Witam, Posiadam Golfa 3 z 1996r silnik 1.8 90km Mam następujący problem, na stacji diagnostycznej wszystko bez zarzutu z wyjątkiem tylnych hamulców, Diagnosta stwierdził iż tył mi za słabo hamuje , ręczny mam słaby i lewe tylne koło słabiej hamuje. Byłem u dwóch mechaników. jeden z nich stwierdził że wystarczy podciągnąć gdzieś na regulacji i będzie...
Tak gaśnie Dodano po 2 Nie ma gazu 2.10 volt do 4.80 Wartość poprawna z TPS przy puszczonym pedale to 0.7-1.1 volta. Przy pełnym otwarciu 4.5 do 4.9 volta. Przy złym odczycie z TPS nie dział reg wolnych obrotów i nie działa program hamowania silnikiem. Dziury w dolocie nie można wykluczyć (lub jak to w fordach jakiegoś węża od odmy)ale na początek...
Witam Od pewnego czasu brat w audi A3 1,6 benzyna boryka się z problemem falujących wolnych obrotów i od czasu do czasu samochód podczas hamowania na luzie potrafi zgasnąć. VAG nie wykrył błędów, więc pozostaje mechanika. Zauważyłem, że podczas dodawania gazu słychać sykot zaciąganego powietrza z okolic kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym od góry...
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Wyczyściłem prawy kolektor (strona co mocniej hamowała) w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowałem ponownie( z lewej strony mechanicy tak przykręcili, że nie dałem rady odkręcić, może zapieczony). Problem rozwiązany, różnica hamowania znikła. To byli jacyś pseudo mechanicy, że tego nie naprawili.
Z tyłu są bębny. A jak się sprawdza ten kolektor siły hamowania bo jedyne co mogę powiedzieć to napewno jest suchy i nic nie cieknie. Dlaczego nie mogę odpowietrzyć tylnych hamulcy i tam sie pojawia ciągle powietrze ? Pozdrawiam
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Ciśnienie zmierzę na tym wężu co łączy kolektor z serwem, bo na samym serwie nie wiem jak. Z tego co wiem powinno być około 0,6 bara, nie wiem czy dobrze myślę. Hamulce też przebadam.
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
Szarpie jak diabli na zimnym, przy schodzeniu z obrotów, w okolicach 1500 i nie ma na to żadnego rozwiązania. ALe jak to się objawia , bo jezdziłem 1000 aut i nie spotkałem takiego czegoś żeby po puszczeniu gazu silnik szarpał. Jedynie jak gaz strzela w kolektor , wtedy szarpie bo silnik gaśnie na sekunde lub dwie.
Witam, i tu masz racje, przedewszystkim trzeba taki silnik dokładnie pomierzyć i pasowania dobrać raczej z dolnego przedziału ze wzgledu na max warunki termiczne. Można mu również podnieść stopień sprężania 5-8% , jaki jest kod tego silnika? może doloty i wydechy powiększyć? :D zmienić kolektor wylotu, ale czy masz mozliwość hamowania tego silnika bo...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane igłą cieniutką także mam pewność, że tu problemu...
Witam. Koledzy szukam pomocy, bo straciłem już nerwy do mechaników "wymieniaczy". Jest to silnik 1.4 8V 77KM (taki jak w GP) Założona jest instalacja LPG STAG-4 na wtryskach OMVL. Auto w sumie pali bez zastrzeżeń, zdaje się, że normalnie jedzie, nie szarpie. Problem jest tego typu, że jak dajmy dojeżdżam do skrzyżowania z pewną prędkością i wcisnę sprzęgło...
indukcyjnosc cewek silniczka jest bardzo mala w porownaniu do cewki przekaznika ale jak sie boisz o te tranzystory to zbocznikuj im kolektor emiter diodami prostowniczymi katodami do gory na ttym schemacie a bd 911 tak mi sie napisalo wystarczy oczywiscie bd 139 co do hamowania silnika to mozna to uzyskac w sposub mechaniczny mianowice wystarczy zastosowac...
Po pierwsze komputer ktory wskazyje wam zuzycie paliwa a szczegolnie to chwilowe to zadne urzadzenie pomiarowe to tylko zabawka. Jak ktos wczesniej napisal - dziala na zasadzie pomiarku kilku czynnikow i do obliczenia stosuje algorytm. Dla uproszczenia powiem ze jesli pedal gazu jest puszczony to zmienna z potencjometru ma wartosc 0 (czyt: zero) a jakiekolwiek...
Wg mnie to pomysł podobny to pompowania kół azotem i tym podobnych. W mieście się nie rozpędzisz a poza miastem jedziesz szybciej to masz chłodzenie. Oczywiście, ale jak pisałem nie do jazdy na codzień, ale np. na 400m w sam raz. Stoisz - a za chwilę jedziesz kilka-kilkanaście sekund i potrzebujesz maksymalnych parametrów. Z tego co wiem to w KJS stosowano...
Witam, mam problem z Astrą F 1.6 16V X16XEL, wszystko zaczęło się dziać po pęknięciu przewodu cieczy. Musiałem zdjąć górną część kolektora dolotowego by go wymienić, przy okazji został zdjęty kolektor wydechowy i pospawany, oczywiście zostały wymienione wszystkie uszczelki w układzie wydechowym. Ponieważ stał samochód przez jakiś czas na kanale to postanowiłem...
Witam, przepraszam, minęło parę miesięcy, ale myślę że mam coś istotnego do powiedzenia w temacie. Może to komuś oszczędzi zmartwień. Sam posiadam m.in. Seicento (0,9l) i przyznam, że problem z przyczepnością nie leży w sprawności samochodu czy wadzie opon . Oczywiście kolektor może być uszkodzony albo tylne koła mogą się zapiekać, może być zła geometria...
Plexi chyba odpada, tak mi się wydaje, że ma dość sporą rozszerzalność cieplną. Co do ekologicznej energii: -napęd hybrydowy to połączenie zalet silnika spalinowego i elektrycznego (np. energia podczas hamowania zamiast wydzielana w postaci ciepła na tarczy jest magazynowana w akumulatorze - do powtórnego użytku w silniku elektrycznym) - ogniwa wodorowe...
Proszę o pomoc i o jakies rady ponieważ moja Megi 96r 1.6 zaraz po zapaleniu wskakuje na b. wysokie obroty rzedu 4000 i tak już zostaje. Powiem szczerze ze zaczyna mnie juz niezle denerwowac ponieważ od chwili zakupu tj. w listopadzie wiecej czasu spedzilem w garazu niz w samochodzie :( Na poczatku standardowo wymienilem pasek rorzadu i rolke napinacza,...
Mam takie pytanie bo w mojej kropce zauważyłem ze na tylnej belce z wężyków hamulcowych są zrobione takie kółka. Szukałem kolektorów siły hamowania i niema nigdzie. I odnośnie mam pytanie czy mógłbym założyć kolektory sily hamowania bez zmiany wężyków ? Czy w ogóle da sie to zrobić?? Bo trochę mnie Już to wkurza ze czuje jakby samochod bardziej hamował...
Naciskając / skacząc po tyle auta tak żeby tył się obniżał sprężyna przy kolektorze się rozciąga, pracuje te dzwigienka ? Na przeglądzie były uwagi co do hamowania tyłu ? Zaczynając to ruszać licz się z tym że trzeba będzie wymieniać rurki bo mogą się ukręić, a potem i weżyki a jak nie będziesz miał farta to i cylinderki hamulcowe z tyłu. Zobacz w jaki...
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
Zrób zdjęcie zaworu albo podaj jego nr. Masz pewnie 5 przyłączy? 11, 12, 21, 22 ... 5 przyłącze wydaje mi się, że powinno być podłączone do kolektora siły hamowania tylnej osi. Odlacz ten przewod na próbę. Nie pamiętam dokładnie jak to jest, jeśli z niego leci powietrze to nasz problem z tym korektorem.
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
to na bank przewód podciśnienia innej opcji nie ma ;) sprawdź pod kolektorem tam idzie chyba taki cienki wężyk, (nie chodzi o wąż łączący serwo z kolektorem)
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Dochodzi do zerwania strumienia , bo ciecz na powrocie dostaje dodatkowego przyśpieszenia od grawitacji a na zasilaniu strumień hamowany jest przy przejściu przez kolektor . Trzeba albo zmienić średnicę rurki na mniejsza albo ograniczyć przepływ minimalnie przymykając zawór przed ZD. Ciekawe czy w układzie prób Bachusa była wężownica?
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Kolego osłuchaj turbinę, może czas ją zregenerować lub wymienić na nową. Sprawdź też dokładnie szczelność rur chłodnicy powietrza, okolic turbiny oraz serwa układu hamowania.
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
stukanie hamowania korektor hamowania buczenie hamowania
obsada pierścień kupno używanego windows skanuje czarno
blaupunkt zworki blaupunkt zworki
Kanał audio bez sygnału wideo - przyczyny i rozwiązania Migające zielone strzałki na routerze Connect Box UPC