Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Matiz tak ma ponad 3,5 bar. Ale to nie jest powodem. Musiał byś sie wpiąć w dojscie paliwa i obserwować czy zanika ciśnienie tuż przed zgaśnięciem.
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Filtr paliwa znajduje się przy zbiorniku paliwa. Przy wymianie trzeba zlikwidować ciśnienie w instalacji paliwowej. Podnieść poduszkę tylnego siedzenia, rozłączyć złącze instalacji elektrycznej pompy, i uruchomić silnik. Po zgaśnięciu silnika uruchomić na kilka sekund rozrusznik i rozłączyć przewody paliwowe pompy. Patrząc od tyłu samochodu filtr znajduje...
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
zasilanie jest ciśnienie 12 i to pompa, bo z inną działa
Pewnie niskie ciśnienie paliwa albo zapchany wydech. Do drugiego stacyjka choć nie jest to wcale takie oczywiste.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Zmierz ciśnienie paliwa jakie dostarcza pompa do listwy wtryskowej, może już się kończyć pompa, albo zawór ciśnienia paliwa upuszcza zbyt wcześnie paliwo.
Najprawdopodobniej siada pompa paliwa, i dlatego długo wyrównuje ciśnienie paliwa.
Ciśnienie paliwa sprawdź.
To skoro temat cieknącego gazu mamy wyeliminowany, to może podstawy? Ciśnienie paliwa (na zimnym / przy pierwszym rozruchu) adaptacja/korekta jeśli w tym aucie da się podejrzeć diagnostyką, działanie sondy lambda (diagnostyka lub woltomierz na ciepłej sondzie) to jest pokrewny temat z korektami, temperatura czytana przez sterownik, jak pisał (at)sp7sec...
Witam mam problem z matizem nie odpala a co najgorsze jest iskra i pompa podaje paliwo. Mimo tego wymieniłem cewkę, czujnik hala, sprawdziłem ciśnienie na cylindrach, rozrząd, podałem napięcie na pompę paliwa, sprawdziłem wtryskiwacze działają, więc co mi pozostaje jeszcze sprawdzić?? jakieś podpowiedzi ??
To trzeba podpiąć urządzenie diagnostyczne i patrzeć co się dzieje podczas jazdy gdy występuje usterka. Jakie jest ciśnienie paliwa podczas występowania usterki.
Skąd pewność, że to iskra zanika? Zająłbym się w pierwszej kolejności paliwem, ciśnienie paliwa i kluczowanie wtryskiwaczy sprawdź.
z tego co widze to pali na jeden gar, bo po odłączeniu pierwszych dwóch fajek z świec nie widać różnicy. Nadal nie wiemy czego brakuje. Sprawdź iskrę na cylindrach dodatkową świecą , zmierz ciśnienie w cylindrach i ciśnienie paliwa
Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej. O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd...
Bo w miarę wzrostu temperatury silnika, wzrasta uszczelnienie tłok- cylinder a tym samym zwiększa się ciśnienie sprężania. Bzdura, jest dokładnie na odwrót. Pompka paliwa pewnie się kończy.
Cześć, Pacjent to mazda 2 1.4 HDI (problem z szalejącym ciśnieniem paliwa (raz przy 1200-1500 obr potrafi pokazać 2tys bar i zgasić go... to ewidentnie wskazywałoby na regulator ciśnienia paliwa... Problem z tym że auto przyjeżdża a tutaj objawy dokładnie odwrotne tzn nie chce dochodzić do 1000 bar.... Dodam że wg. tego co pokazuje ECU ciśnienie paliwa...
Witam, ostatnio popsuła mi się pompa paliwa. Wymieniłem silniczek z pompy i jest super. Mam taki problem że wcześniej przed uszkodzeniem silniczka pompy jak zatankowałem za 80 zł to miałem ponad pierwszą kreskę w wskazniku paliwa a teraz za 100 zł jet minimalnie nad rezerwą czy mogłem źle założyć pływak czy też jakoś źle go wsadzić wraz z pompą? Kontrolka...
Witam przerabiam temat z mazda 323F. sondal model zl01. mianowicie, niby sonda pokazuje ok, ale: przy gwaltownym dodaniu gazu wskazuje 0,1V (uboga) a przy puszczeniu około 0,9V (bogata) czy nie powinno byc na odwrot???? reszta wskazań jest ok. idac dalej za tropem wskazania przepływki od 0,2 do 0,7V. wg wszelkich wskazań na niebie powinno być od 0,1...
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Jakie ciśnienie ma panować na tym obwodzie co w temacie , na biegu jałowym i czy ma wzrastać wprost proporcjonalnie do obrotów silnika? chodzi o silnik d20 common rail aktualne ciśnienie na biegu jałowym wynosi ok. 5,5 bar gdy dam pedał gazu do spodu wzrasta o jakieś 0,5 bar czujnik niskiego ciśnienia zakres działań ma od -2 do 18 bar to według mnie...
Witam po wymianie aparatu i pompki paliwa po jakimś czasie zaczoł się problem... Mianowicie nie pali już na benzynie za to na gazie bez zmian co może być przyczyną słabe ciśnienie pompy aparat źle ustawiony nadmienię że wcześniej miałem aparat z małą kopołką może być to przyczyną?
Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa i czy w ogóle działa
Witam. Mam problem z Mazdą323f BJ 1.5 88KM z 1999 roku + gaz. Problem sie zaczal przy pracy na benzynie. Na zimnym silniku brakowalo jej mocy i pracowala nierowno. Na gazie bylo w porzadku. Problem zaczal narastac do tego stopnia, że teraz na benzynie nie da sie jechac dopoki silnik sie nie nagrzeje.nie ma mocy, szarpie, strzela pod maska przy wcisnieciu...
Zna ktoś sposób na sprawdzenie czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR oraz regulatora ciśnienia paliwa w pompie ?Oczywiście w warunkach domowych.Wiem,iż należy najpierw zrobić diagnostykę ale jest problem - gaśnie po kilku minutach. Dla wyjaśnienia-bak wyczyszczony,pompka paliwa sprawdzona,filtr paliwa nowy a z miesiąc temu na diagnostyce wywaliło...
Dzień dobry mam problem z silnikiem mitsubishi 1.5 12V z 1994r , na gazie chodzi jak marzenie natomiast na paliwie bardzo ciężko wchodzi w obroty. Po dodaniu gazu, (nawet powolnym), dławi się, po chwili pompowania pedałem osiąga maksymalne obroty. Podczas jazdy szarpie przy zmianie biegów, natomiast jak już wejdzie w obroty to już jakoś jedzie, ale...
Witam Mam takie pytanie , jakie ciśnienie powinna zrobić sama pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku. Specyfikacja podaje Ciśnienie systemu 4.0 bar, Ciśnienie regulacji z podciśnieniem 3.5 bar. Czyli gdybym wpiął miernik ciśnienia paliwa po między pompę a listwę takie ciśnienia powinienem uzyskać. Przy zapalaniu ok 4.0 bar bo podciśnienie jeszcze nie...
Skoro jest iskra to układ zapłonowy jest dobry.Wymienić fiktr paliwa,sprawdzić ciśnienie paliwa i drożność ukł. wydechowego.
chciałbym sie dowiedzieć może ktoś się podpinał do czujników paliwa w celu pomiaru? Pomiar musze zastosować w ciągnikach siodłowych MAN, lecz nie wiem, czy podpięcie się do wtyczki dochodzącej od czujnika do wskaźnika da mi liniowy pomiar. W zumie nie posiadam nawet shematu elektryki tego pojazdu i wszystko robie na czuja. Dokonałem pewnych pomiarów...
MartBan dzięki za zainteresowanie. Jak wyżej napisałem nie zdejmowałem tego zabieraka kupiłem głowice z pękniętym zabierakiem który sobie luźno latał postanowiłem założyć ten ze starej głowicy i tak zrobiłem założyłem go tak jak na zdjęciu podpisanym "druga możliwość". Rozrząd jest ustawiony poprawnie pierwszy cylinder w GMP palec na pierwszym w kopułce...
Wtryskiwacze sprawdzane oraz ciśnienie paliwa . Problem występuje już długi czas i w tym czasie z 10 razy do pełna tankowałem na różnych stacjach . Przeważnie Lotos lub BP . ASO Parowcowa w Warszawie powiedziało mi tylko , że od czasu autoryzacji w Daewoo nigdy nie mieli takiego przypadku . Czyli dobre 12 lat ! KWZ lata jak wściekły po stopniach przy...
Sprawdź sobie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Obstawiam, że regulator na listwie może już klękać. To ciekawe bo regulator jest w baku. SKoro się kontrolka pali to odczytaj błędy.
To błąd P1500 to stały błąd w matizie.Sprawdź ciśnienie paliwa i czy wtryski nie są cały czas otwarte ,rozrząd i kompresje .
Witam Posiadam samochód Daewoo Matiz Poj. silnika: 800 cm3 rok 99. Bez gazu. Problem polega że samochód na biegu jałowym strasznie miesza obrotami wysokie i niskie. Czy samochód jest zimny czy rozgrzany pracuje tak samo Podczas jazdy nie widzę problemu samochód się ładnie zbiera, nie muli się... Wymieniłem w nim części jak: -Świece i kable. -Kopułka...
Czujnik pozycji wałka rozrządu sprawdzony?? Czujnik nie sprawdzony. W jaki sposób sprawdzić? Czy w Matizie oprócz czujnika pozycji wałka jest jeszcze czujnik pozycji wału korbowego? Czy może być uszkodzony w tak dziwny sposób? Dodano po 4 Twoje objawy wskazują na ubogą mieszankę. Możliwe powody: - niskie ciśnienie paliwa, - zanieczyszczone "zapieczone"...
Układ EGR sprawdzę jutro i napiszę co i jak dodam ewentualne foto. Nie wiem jak sprawdzić wtryski, po wykręceniu świec nagar na świecy ma kolor jasno brązowy, czyli niby ok. Ale sądząc po apetycie na paliwo na pewno leje za dużo. Sprawdzałem prawie wszystko EGR to ostatnia i jedyna rzecz której nie kontrolowałem. Co do ciśnienia paliwa to jak je sprawdzić...
Odłącz przewód wyjściowy z pompy włóż tam kawałek wężyka - do słoika 3l przekręcaj kluczyk kilka razy - ile tego paliwa tam do słoja podaje , ma się lać tak jak połowa tego co z węża do podlewania ogródka . Pompa robi taki dźwięk jak by nie ciągła paliwa , albo uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej przy silniku Dodano po...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Kopułka wiem gdzie jest. jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
A jest ciśnienie paliwa?
Witam Czy ten samochód jest na gwarancji. Mogli założyć inną pompę paliwa,wkład pasuje od innego auta,lecz ma mniejsze ciśnienie.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania, rozrząd i ciśnienie paliwa. Nie zaszkodzi najpierw wymienić filtra paliwa.
Czujnik temp.silnika (do zegarów),tuż obok masz czujnik temp.do ECU. Czy już zdążyłeś sprawdzić czy zanika iskra?Dolot szczelny?Ukl.przepustnicy czysty i sprawny?Ciśnienie paliwa i w cylindrach w normie?
pompa podaje paliwo Pod jakim ciśnieniem?
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa. Przy zbyt niskim ciśnieniu mieszanka jest zbyt uboga aby była palna ale po kilku suwach świeca jest zalana i też nie pali.
nic nie piszesz o ciśnieniu na pompie paliwa, sprawdzałeś ile wynosi?
Rozrząd sprawdź,ciśnienie ,wydech drożny?
sprawdz cisnienie paliwa w czasie dodawania gazu. Moze pompka się kończy?
Witam. Matiz nagle rzucił palenie .Iskra jest ok rozrząd ustawiony poprawnie palec ustawiony na 1 cylinder ciśnienie paliwa za filtrem 3.7 bar. Autko nie było jeszcze diagnozowane komputerowo. w pierwszej kolejności został wymieniony czujnik Halla w aparacie [DAC]. W dalszej kolejności zauważyłem ze wszystkie 3 wtryski leja wiec wyczyściłem je w myjce...
przy zdjętej kopułce na chwilę zapalił podczas sprawdzania ciśnienia Paliwo zapala się od rozgrzanego nagaru w komorze spalania, to normalne Oglądnij wałek rozrządu
Rozumiem że pompa robi ciśnienie? Skoro tak to sprawdzasz dalej, czy jest sterowanie i czy wtryski podoją paliwo do cylindrów.
pompa paliwa podaje paliwo ale o nie odpowiednim ciśnieniu . dlatego nie odpala miłej jazdy i szerokiej drogi:D:D:D:D:D wymień pompe
Mam przypadek matiza. mianowicie. Silnik jak jest zimny chodzi ok a jak sie nagrzeje nie ma mocy i nie chce wchodzić na obroty. cała elektryka sprawdzona, pompka paliwa, cisnienie na cylindrach, katalizatora juz nie ma. Ogółem auto przewrócone do góry nogami i nie można wyłapać usterki. dzieki z góry za pomoc
Nie odpala w ogóle czy chwyta i gaśnie zaraz? Skoro iskra jest a paliwo zalewa świece więc tego paliwa jest za dużo... Regulator ciśnienia paliwa uszkodzony,wtryski leją (uszkodzenie centralki sterującej). Inną przyczyną i od tego zacznij - uszkodzony palec rozdzielacza lub kopułka która była wymieniona.Pracował na niej dwa dni i naraz przestał.To że...
dokładnie tak . Sciskasz mocowania dwoma palcami i wysuwasz . czasami sie te mocowania rurek dobrze trzymaja . filtr jest zamocowany plastykowa obejma i uziemiony plecionka do budy . Jest koło prawego tylnego koła . Kształt walca czarny . uwaga na oczy bo zazwyczaj jest resztka ciśnienia , Pozdro
chyba zle slyszales. Sprawdz czujniki temp, cisnienie paliwa i odczyt powietrza. egr jak sie wiesza - zregenerowac albo za 400 kupic sobie nowy.
Witam mam ten oto problem. Odpaliłem rano swojego matizka wszystko było ok. przejechałem pare kilometrów, zatrzymałem sie na światłach... chciałem ruszyc "jedynki" a tu auto zgasło.. przez chwilę nawet pracowało bardzo nie równo i od tamtego momentu nie mogę odpalić auta. Sprawdziłem czy jest iskra na świecach i cisnienie paliwa, wszystko w porządku....
matiz ciśnienie ciśnienie matiz matiz paliwa
wyciąg lutowanie straty sygnału przewodach sharan włącznik
projektor multimedialny karta graficzna solidworks
Lokalizacja elektrozaworu w lodówkach Samsung Schemat bufora na tranzystorze NPN – wtórnik emiterowy, 2N3904, BC547, 2N2222, opis działania