Ja zostawiam jeśli nie uszkodzona, jak uszkodzona to nową nie zawracam sobie głowy.
http://obrazki.elektroda.net/82_12263411... Z CARGO sprowadzą.P
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Musisz zastosować pierścienie ślizgowe i szczotki. Wpisz w wyszukiwarkę pierścienie ślizgowe elektryczne.
Akuratnie regeneruję pompy i wcale nie jest to takie drogie jak nie trzeba dorabiać wału. Wirników nie trzeba nowych, jedynie uszczelki, dławnicę (sznur). Do Andrychowskiej trzeba dorobić tulejkę od strony ssącej. Bez sprzęgła czasami pierścień ślizgowy.
Może obroty wzrastają bo napięcie ładowania spadło. Proponuje sprawdzić długość szczotek i stan pierścieni ślizgowych.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Witam, potrzebuję pomysłu z czego najlepiej wytoczyć pierścień ślizgowy do silnika hydraulicznego - tak żeby było wytrzymałe na okres dłuższy niż 30 motogodzin? https://obrazki.elektroda.pl/1547668900_...
Na zdjęciu poniżej masz pokazany element z którego wychodzą dwa kabelki zasilania, aby to rozebrać należy włożyć cienką blaszkę pomiędzy pierścień ślizgowy a blaszki które ślizgają się po tym pierścieniu, blaszki są po to aby łatwiej było zdjąć ten pierścień ślizgowy bo na środku ma rant. Następnie bierzesz duży płaski śrubokręt i odchylasz zaznaczoną...
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Sprawdź stan i docisk szczotek do pierścieni ślizgowych.
zobacz układ od każdego zwijacza od odkurzacza tam są pierścienie
Ale po co dorabiać?Tak wyglądają nowe: http://img242.imageshack.us/my.php?image... zrywasz stare,zakładasz nowe,przetoczyć i po bólu
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Powinno być 3-4Ω.P
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
To prawda, w dieslu powodem może być to, że altermator jest zalewany ropą cieknącą z pompy. Ale druga prawda jest taka, że pierścienie w tych mowych alternatorach lecą szybciutko.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
I mieli racje, bo to dwie różne rzeczy.
To by się zgadzało, największym problemem jest tutaj ocena przebiegu pierścieni bo mam kilka sztuk które były prawdopodobnie kiedyś przetoczone stąd nie ma na nich rowków po szczotkach a samych pierścieni do podstawy jest nie za wiele. Chciałbym uniknąć sytuacji w której będę za kilka miesięcy musiał go od nowa wyciągać i szukać drugiego wirnika bo...
Pierścienie ślizgowe i szczotki.
Dzięki za wszystkie sugestie. W weekend będę na działce to rozmontuję ile się da, przerysuję pomierzę i się podzielę. Co do pierścieni ślizgowych to podejrzewałem, że są one po drugiej stronie wirnika. Nie mniej jednak byłby to bardzo dziwna konstrukcja, bo nie byłoby dostępu do szczotek. Pozdrawiam
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
http://obrazki.elektroda.net/43_11756323... 1.V-ring na oś bębna (do końca wsunięty) 2.Oring w gniazdo pokrywy do końca 3.Pierścień ślizgowy na oring(stroną wypukłą w stronę oringu) 4.łożyska na pierścień 5.na łożysko osłona 6.osłona przykręcona śrubami Do tego dodam że prawie zawsze jest taki problem z wyjęciem grzałki , dobrym sposobem jest...
U góry dam już mostek czym zredukuje o jedną żyłe. Ale zobaczę chyba będę musiał jednak założyć pierścień ślizgowy z większą iloscią kabli Dodano po 1 Czekam na schemat jak to połączyć ten sterownik w całosc :)
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni ślizgowych, niepoprawnie zwanych komutatorem....
A wygląda to tak nawet widać przepalony izolator pierścieni ślizgowych. http://obrazki.elektroda.net/3_118321721... http://obrazki.elektroda.net/75_11832172... Dobry wirnik powinien wyglądać tak.P http://obrazki.elektroda.net/89_11832172...
Zapewne brak wzbudzenia. Szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone?
Pierścień ślizgowy rtęciowy serii SenRing A2S zwany również 2 obwodami (at) 4A złącze obrotowe rtęciowe (złącze obrotowe), moment obrotowy 75x10-3Nm, może być przesyłany 2 sygnały signal(at)4A. Jest produkowany ze specjalnych materiałów uszczelniających, technologii inwolucyjnej i przewodzącej, wykonanych ze stopu aluminium lub stal nierdzewna, stosowana...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
50zł kosztują same lożyska i to średniej pólki, chinczyków nawet nie opłaca sie zakładać. Do tego pierścień ślizgowy, szczotki, regulator napięcia i już mamy kolejne 50zł a gdzie reszta...
Szczotki się skończyły. Wyciągnij i sprawdź przy okazji pierścienie ślizgowe obejrzysz
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
W zwijaczach odkurzaczy są pierścienie ślizgowe bardzo podobne do tych z alternatorów.
Problem jest w wymyśleniu, jak puścić prąd do obracanego przewodu. Po co wymyślać koło od nowa? Trzeba zrobić tak jak jest zrobione na pierwszej fotce. Jest stała szpula, z niej wychodzi kabelek , który jest nawijany obracającą się obudową. Nie potrzeba żadnych pierścieni ślizgowych itp. wodotrysków .
Kolego Tos nie neguję tego co narysowałeś , pewnie napiecie bedzie , ale przy turbinie o srednicy śmigieł 6,5m i marnej jakści szczotkotrzymacza i pierścieni ślizgowych wolę mieć kontrolę 3 faz , przy wichurze byłby duży problem zatrzymać taka siłę w razie awarii chociażby 1 szczotki wole dmuchać na zimne.
Odlutowała się końcówka uzwojenia wirnika stykająca się z jednym z pierścieni ślizgowych, zasilających szczotki. Po połączeniu agregat zaczął działać. Przeczyszczenie gaźnika sprawiło równomierne, prawidłowe działanie agregatu, również przy obciążeniu znamionowym.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
(at)ug40 Ja nic do kosza nie wyrzucam, drogi kolego. Tym bardziej cudzych postów. Nie mam takiej możliwości. Coś się koledze poplątało. A zdjęć bezspornie udowadnajacych istnienia pierścieni ślizgowych dla odbioru AC z wirnika jak nie ma, tak nie ma. :cry:
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Podobne pierścienie ślizgowe stosowane są przy zwykłych wylewkach obrotowych stosowanych w klasycznych bateriach z zaworami grzybkowymi, kwestia poszukania po marketach budowlanych albo sklepach instalacyjnych odpowiedniej średnicy. Ewentualnie można spróbować zastąpić część pierścieni lub wszystkie oringami tak dobranymi żeby uzyskać większe tarcie.
Ja bym na twoim miejscu na razie nie patrzył na kable. Najpierw zdejmij tą plastikową osłonę, wykręć regulator i popatrz na szczotki i stan pierścieni ślizgowych. Powinno się to dać zrobić bez wyjmowania alternatora, a to przyczyna chyba 90% wszystkich uszkodzeń ładowania.
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. No dobra, masz rację, ja też :). Regenerowałem pierścienie ślizgowe.
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Przyczyną okazał się alternator. Jeden z pierścieni ślizgowych był praktycznie całkowicie wytarty.
Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Podważasz i wyciagasz plastikowy zatrzask i masz dostęp do pierścieni ślizgowych.
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Główną ich zaletą jest brak szczotek i pierścieni ślizgowych które to się zużywają. Wadami są: Niska wydajność prądowa w stosunku do gabarytów. Wydajność prądowa jest jeszcze bardziej zależna od obrotów (im niższe tym niższa). Za to poza łożyskami w takich alternatorach nie ma co się psuć.
Do wymiany regulator oraz pierścień ślizgowy.
Przejrzyj szczotki i szczotkotrzymacz. Tam są po dwie szczotki na każdą fazę i dwie na zerze zamocowane na izolatorze na jednym trzpieniu. Muszą dobrze przylegać do pierścieni ślizgowych. W przeciwnym razie słaby styk powoduje takie objawy. A dość często szczotkotrzymacze w tych prądnicach zakleszczają sie na trzpieniu i usztywniają.Trzeba wtedy je...
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Znalazłem na allegro taki agregacik za 550zł: https://allegro.pl/oferta/agregat-pradot... I widzę że tutaj przynajmniej mechanicznie jest w miarę przyzwoicie. Tzn prądnica jest tak zamocowana że idzie ją wymontować i zamontować gdzieś indziej. Prądnica z uzwojeniem aluminiowym, przód i przednie łożyskowanie...
A nie da się wymienić pierścieni ślizgowych?
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Witam i proszę o informację w temacie wykonania falownika mechanicznego, aby prąd DC tanio przetworzyć na AC, również 3-fazowy. Jak ktoś zna takie konstrukcje, to poproszę o lekturę lub linki. Rozważam budowę w celach doświadczalnych, a potem może użytkowych takowego, który składa się z pierścieni ślizgowych i komutatora, a całość umieszczona na wspólnym...
"i zostaw tylko jedno podłączone do dwóch pierścieni" Trochę nie rozumiem tego stwierdzenia... albo nie rozumiem budowy silnika pierścieniowego... Ja rozumiem to tak, że początku uzwojeń są połączone do pierścieni ślizgowych a końce połączone w punkcie zerowym... Dobrze myślę? "(zakładam, że tam jest trójkąt ale nie sprawdzałem)" Trójkąta tam nie ma...
Heh po temacie myślałem że będzie coś na mikro-kontrolerze :) A co do tych pierścieni ślizgowych jakie było oryginalne rozwiązanie?? Też szczotki tylko może słabej jakości?? Pozdrawiam
Chyba chodzi Ci o regulator a nie komutator. Jeżeli już to pierścienie ślizgowe ;).
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
W komplecie powinny być dwa pierścień ślizgowy , porównaj do starego i zamontuj odpowiedni.
Mój wiatrak pracuje od grudnia 2011 więc niebawem 4 lata i jest tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=sQ2PLcb_... Nie mam tam żadnych pierścieni ślizgowych ani szczotek. wszystko wyjaśniłem w filmiku ,który nagrałem dosłownie przed chwilą, tam się pomyliłem mówiąc ,że od grudnia 2012roku . Wyjaśnię tylko ,że z prądnicy aż do domu czyli ponad 40 metrów...
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
Biorąc pod uwagę wiek auta, logika podpowiada mi żeby zaglądąć nie tyle na szczotki ile na współpracujące z nimi pierścienie ślizgowe. Oczywiście szczotki też nie będą w najlepszej kondycji. Kolejna sprawa to pomiary spadków napięcia, bezpośrednio przy alternatorze i na zacikskach aku. Mimo to myśle że tu problemem będzie bardziej zużyty rozrusznik...
postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy A nowy przetoczyłeś żeby nie miał bicia?
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Nitron-nie opowiadaj bzdetów jak kija wiesz w tej materii, na tym foru stało się standardem, że ktoś nic nie wie a najwięcej ma do powiedzenia. Altek w 1,8TD dymi dlatego, bo jest zalewany olejem kapiącym z intercoolera. Trzeba altka wymontować, dokładnie wymyć, i wumienic pierścienie ślizgowe i szczotki. No i zlikwidowac źródło przecieku, czyli uszczelnic...
Budujesz ramę, mocowaną do dachu. Wszystkie napędy i instalacje montujesz na tej platformie, zamiast na dachu. Tu już trzeba się zastanowić i przygotować sobie jakiś projekt. Przekazanie napędu możesz zrobić nawet na zębatkach rowerowych. Jedna dospawana do osi wieży, druga do walka zamocowanego w uchwycie wkrętarki. Łańcuch spina wszystko. Identycznie...
Tam się pierścienie ślizgowe wycierały.
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Kolego po pierwsze daj foto pierścieni ślizgowych, po drugie foto regulatora.
Jaki stan szczotek i pierścieni ślizgowych? Przy złej przewodności jest słaby prąd wzbudzenia i moga byc problemy z ladowaniem.
W alternatorze nie ma i nie było komutatora!!! Jest pierścień ślizgowy.
wymiana pierścieni ślizgowych łożyskach ślizgowych ślizgowych tocznych
ibiza uszczelniacz zwarcie kontrolki ładowania ładowarka akumulator latarka
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Cena oscyloskopu HAMEG HM 504 na rynku wtórnym Myszka nie działa po instalacji DualShock 3 na Windows 10