Witam. Przyjmuje się zależność: Ur = Un√(k/a) gdzie: Un napięcie znamionowe silnika k = Mr/Mn przyjmuje się np 1,2 dla przenośników, 0,6 dla wentylatorów\ a = Mrn/Mn wartość podawana w katalogach Pozdrawiam.
Można by spóbować z diodą i pojemnościami, tylko pytanie brzmi: ile amperek zjada to radyjko? Bo moze się okazać że kondensatorek musi mieć 100mF (albo więcej) żeby mu energi wystarczyło. A może malutki akumulatorek żelowy (też przez diodę)? Dodano po 8 Zresztą obliczenia nie są trudne. Stała czasowa t=RC (czyli napięcie spadnie nam do 33% napięcia...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
będzie mnie kosztował 1.5k To nie są tanie rzeczy! Taki PCG-41 kosztuje 150 zł, do tego styczniki. Elektromonter połączy w 2 godziny, więc jakieś 70 zł dla niego. No i dla właściciela firmy, z półtora tysia musi zostać z roboty fachowca-automatyka.
Te 600 barów to nawet za dużo, 300 przy rozruchu to jest ok. Jak ciśnienie jest poprawne i nie ma spadków napięcia podczas rozruchu to może trzeba by sie przyjrzeć sygnałom wał/wałek i czy otwiera wtryski?
Sprawdź na razie spadek napięcia przy rozruchu i masy. I daj znać jakie wyniki to będziemy myśleć dalej .
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
Spadek napięcia, mówi, że albo akumulator do kitu, albo pobór z niego zbyt duży. W drugim przypadku masz rozrusznik do zrobienia, tylko nie tam problem gzie myślisz.
Akumulator sam w sobie do błędów nie ma nic ,ale spadek napięcia przy rozruchu czy słabe ładowanie już tak. Dlatego zmierz spadek napięcia przy rozruchu i ładowanie w normalny sposób miernikiem, a nie przez fałcedeesy. Na początek to a potem reszt. Błąd mieszanki nie będzie powiazany z czujnikiem wału.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Kolego tak się wtrącę nieśmiało- akumulator 12v ma 6 "celi" których napięcie nominalne powinno wynosić 2,2 v czyli 6x2,2 =13,2v oczywiście bez obciążenia. Jeśli możesz to naładuj prostownikiem aku do pierwszych oznak "gazowania" elektrolitu, odczekaj 2-3 g. i zmierz gęstość elektrolitu , norma to 1,28 przy 20 st. C - im zimniej tym mniejsza. Zmierz...
Rozwiązaniem problemu było założenie małego akumulatorka, a docelowo podmiana na motocykl który ma to w oryginale ;p Pozdrawiam
Można by jeszcze rozważyć spadek napięcia przy rozruchu. (at)ElektrodaBot Jaki będzie spadek napięcia na przewodach 4mm² długości 25m przy prądzie 77A, instalacja trójfazowa.
A jaka jest odległość? Jaka jest IPZ w miejscu przyłączenia, a jaka będzie na drugim końcu? Jaki będzie spadek napięcia podczas rozruchu pompy?
Chcę, żeby napięcie było stabilne w momencie, kiedy ciągnik będzie już włączony, i żeby podczas rozruchu spadek napięcia nie uszkodził "mojego" układu zasilania/stabilizacji. OK, czyli wiemy, że potrzeba przetwornicy podwyższającej. A jakie są wymagania zasilanego układu?
Spadek napięcia w czasie rozruchu. Błędy odczytane testerem będą dotyczyły właśnie za niskiego poziomu zasilania.
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Dobór kabli (przewodów) i zabezpieczeń wykonuje się ze względu na następujące warunki: - obciążalność prądowa długotrwała, - przeciążalność, - warunki zwarciowe, - samoczynne wyłączenie zasilania, - spadek napięcia, - spadek napięcia w czasie rozruchu silnika, - minimalny przekrój ze względu na wytrzymałość mechaniczną, - minimalny przekrój przewodu...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Jak Kolega się tyle już narobił - pewnie musiał. Przede wszystkim, przekrój przewodów przy tak długim odcinku i takim (choć chwilowym) obciążeniu w/g mnie wymaga ze 32mm², i to przewody nie głośnikowe a jakieś konkretne, od ciągnika czy coś w tym stylu; a może też spawalnicze? Większa pojemność aku...
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
lub zwarta jedna cela....
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
No niekoniecznie aku szmelc. Mogą być kable, łączenia itp. Miernik w łapki i szukać miejsc spadku napięcia przy rozruchu.
Jak cudowna regeneracja? rozbujałem go tzn wyprowadziłem ze stanu uśpienia. Czas pokaże czy będzie działać np jutro, pojutrze itd. :D
Akumulator nie jest rozładowany do zera, tylko zostało w nim bardzo mało "prądu". Wystarcza na włączenie zapłonu, ale przy próbie rozruchu spadek napięcia jest tak duży, że następuje "reset" i tak cyklicznie. Stąd to cykliczne klikanie.
Witam jakiego używasz mancat-sa?, jeżeli 3-ki nie pokazuje wszystkich błędów nasz był chyba 15 razy aktualizowany / sprawdzany, to tak na marginesie, 1.komunikacja, 2. ciśnienia, 3. spadki napięcia przy rozruchu, 4. woda w układzie, odkręć przewód z powietrzem przy pompie jeśli coś się wyleje niedługo do wymiany może być pompa, przyczynę rozwiąże wymiana...
Z tego opisu wynika że nie buduje poprawnego ciśnienia na cr ,albo zbyt duży spadek napięcia podczas rozruchu. Do sprawdzenia wtryski na przelewy,spadek napięcia podczasd kręcenia najlepiej z pomiarem prądu, i co najważniejsze i co nie było podane to jakie cisnienie podczas rozruchu.
wydaje mi się że najlepiej gdybyś podłączył do zasilania rejestratora dodatkowy niewielki akumulatorek 12V,a zasilanie podłączył przez diodę .
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Podstawa,ciśnienie na szynie,synchro wał/wałek,spadek napięcie podczas rozruchu,temperatury ,sprężanie na garach itd.. Jak juz to sprawdzisz to wtedy wymienisz wtryski. Nie wiem też co to za obrazki wrzuciłeś?
Dobór kabli (przewodów) i zabezpieczeń wykonuje się ze względu na następujące warunki: - obciążalność prądowa długotrwała, - przeciążalność, - warunki zwarciowe, - samoczynne wyłączenie zasilania, - spadek napięcia, - spadek napięcia w czasie rozruchu silnika (jeśli występują silniki), - minimalny przekrój ze względu na wytrzymałość mechaniczną, - minimalny...
Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu.
Ja patrzę na RW. Do tego prąd rozruchu. Mam też spadek napięcia podczas rozruchu silnika i czas. Do tego pomiar tętnienia alternatora. Mnie pomaga dokonać weryfikacji.
Uszkodzony lub wyładowany do 0 akumulator.
Powinien. 11kW startują na jałowo w Y nie wyzwalając B25. Ale tylko przy dobrej IPZ. Przy kiepskiej, spadek napięcia znacznie wydłuża czas rozruchu.
Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu/rozrusznik. Dobrze by było i poduszki silnika sprawdzić. I co wygrałem piwo?
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
PCM to sterownik silnika ( power-train control module ) Nie widać powolnego narastania ciśnienia na listwie. Więc teoretycznie to nie problem z paliwem. Ale nie zaszkodzi sprawdzić np stanu przelewów czy oringów na nich. Sprawdź spadek napięcia podczas rozruchu.
Jeżeli zabezpieczenie C16 nie wyłącza się w trakcie nieudanego rozruchu, to na pewno wymiana na większe nie rozwiąże problemu. Ale zbyt duży spadek napięcia może uniemożliwić rozruch, dlatego sprawdziłbym woltomierzem czy to nie to.
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
Problem to spadek napięcia w trakcie rozruchu, nowy akumulator, wyczyścić klemy oraz najważniejsze dać dodatkową masę na silnik i ECU.
Dajcie se spokój z" mapami " na razie co? Zmierz ciśnienie przy rozruchu. Zrób próbę przelewowa. Jak zadasz pytanie jak to zrobić, to czas by udać się do mechanika . Poważnie. Dodano po 54 Dodał bym jeszcze spadek napięcia podczas rozruchu.
Zostałem przyłączony do istniejącej już linii. Mało tego jestem 5 domów od transformatora. Ciekawe co dzieje się u tych na końcu linii.
To jeszcze można popatrzeć jakie są spadki napięcia przy rozruchu. Byc może jest problem gdzieś z zaśniedziałymi stykami i któryś z modułów przy rozruchu dostaje za niskie napięcie.... trochę gdybam teraz. Można zainwestować w konakakt spay i przepsikać kostkę od ECM.
Prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu..
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
Jest to spowodowane spadkiem napięcia podczas rozruchu.
Witam.A nie masz czasem zbyt dużego spadku napięcia przy rozruchu z rozrusznika?
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
To normalna sprawa , że jest spadek napięcia przy rozruchu silnika.
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Może słaby akumulator,spadek napięcia przy rozruchu.
Niestety na zwykłym woltomierzu nie widać spadku napięcia nawet na samym styczniku silnika. No to już nic w prosty sposób nie uzyskasz. A jak można się domyślać, jest duży spadek napięcia przy rozruchu.
konieczny jest całkowity demontaż myjki, prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik główny myjki w skrzynce elektrycznej, upaliły się styki tym przedłużaczem, tj. spadkami napięcia podczas rozruchu, gdyż silnik to ok. 3kw, podczas składania należy zweryfikować: tłoki, zawory, zawór przelewowy, zawór chemii- musi być szczelny, uszczelnienie wysokiego ciśnienia...
Pewnie spadek napięcia przy rozruchu.
Spadek napięcia, przy rozruchu za pomocą rozrusznika, zmierz napięcie przy rozruchu. Na początek podłącz mocniejszy akumulator .
Stawiam na akumulator, ten Bosch przeleżał za długo na magazynie. Zrób tak kup plecionkę miedzianą https://www.google.com/search?q=plecionk... dołóż masę od rozrusznika do nadwozia(po orginalnym przewodzie). Jeśli nie pomoże test klem, odpal włącz wszystko...
Cewka na 6V pobiera 4,5-7A. Rezystor 2,6-2,8∆. Moc 50W. Przy takim oporze i spadku napięcia podczas rozruchu powiedzmy do około 11 V to nigdy taki prąd nie popłynie. Ale można to "obejść" stosując przekaźnik który w momencie pracy rozrusznika zwiera rezystor ograniczający. Wspominał już o tym (at)janosiksik .
Posiadam prostownik rozruchowy 12V zwykłe trafo tyrystory i trochę elektroniki trochę ciężki i mała moc czy dałoby się coś wykombinować na przetwornicy impulsowej tanią prostą z ogólnie dostępnych elementów, powyżej 1kW Włącza się po podłączeniu do akumulatora ładowanie zwykłe z regulacją prądu Pełna moc przy spadku napięcia rozruch automatycznie wyłącza...
Oczywiście. I to najbardziej. Przyjmijmy dopuszczalny spadek napięcia przy rozruchu = 2V Przy rezystancji wewnętrznej = 6mΩ oznacza to prąd 333A. Przy 4mΩ prąd 500A.
Rozrusznik może i kręci a mierzyłeś spadek napięcia podczas rozruchu?Ciśnienie narasta to pewnie nie otwiera wtrysków.Trzeba by przejrzeć jeszcze sygnały z wału/wałka na oscyloskopie.
Może być Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu
Za duży spadek napięcia przy rozruchu. Spróbuj odpalić z kabli z innego auta- czy wtedy też będzie problem.
Ładowarka "wytrzyma", zresztą trudno w tym UPS-ie mówić o "prostowniku". UPS jest zbudowany w topologii line-interactive. Warto podkreślić, że do długotrwałej pracy przystosowane były zasilacze z serii XL, tam producent zabudowywał dużo większe transformatory (prawdopodobnie nie bez przyczyny), oraz inwerter o znacznie większej dopuszczalnej wydajności...
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Przy tej mocy trafa spadek napięcia przy rozruchu nie powinien być zbyt duży Jesteś w błędzie. Spadki są liczone w Voltach na wszystkim. Na diodach na przewodach, na zaciskach.
Czy przewody 35mm2 wystarczą? Tego nikt nie wie. Spadek napięcia podczas rozruchu zmniejszy się z 0,6 V do ok. 0,3 V. To już nieźle, ale przy 50 mm2 byłby ok. 0,1-0,2 V. Ja bym dał 50 mm2, żeby sobie nie pluć w brodę. Jeszcze zależy od możliwości przyłączenia do stycznika i przetwornicy ze względu na średnicę przewodu: 35 mm2 -> fi ~8 mm 50 mm2 ->...
na początek sprawdz ładowanie bo może jest za słabe a następnie sprawdz spadek napięcia przy rozruchu
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Jaki spadek napięcia masz przy rozruchu?
panowie ale o jakiej pompie tu rozmowa? silnik AJM to pompowtryski więc ja bym się upierał przy swojej wersji i sprawdził spadki napięcia przy rozruchu
Masz spadek napięcia podczas rozruchu. Daj klabel zasilajacy bezpośrednio za akumukatora i dobra masę. POZDRAWIAM
Ładowanie do sprawdzenia, spadki napięcia podczas rozruchu na zasilaniu rozrusznika, akumulator na tester i rozrusznik do zrobienia.
Jutro jeszcze sprawdzę napięcie jakie ma akumulator ( dodam, ze 2 tyg. temu kupiłem nowy) i sprawdzę spadek napięcia podczas rozruch, ponad 2 dni nie odpalałem auta aby był wiarygodny pomiar.
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Podłączyć pod tester sprawdzić kody i wykasować. Sprawdz AKU może zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu
spadek napięcia wczasie rozruchu mieści sie w normie dla silników diesla
Witam wszystkich. Także mam tą płytę na stole. Zaznaczam, że takimi naprawami zajmuję się tylko okazjonalnie, więc proszę o wyrozumiałość. Objaw - brak oznak życia (pusty wyświetlacz na kotle). Po oględzinach stwierdziłem zwarcie na zasilaniu układu ICE3A2565 - tego, z którym koledzy również walczą. Po wymianie układu zasilanie na płytę wróciło (mam...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Jeżeli odpali na pycha to znaczy że masz spadek napięcia przy rozruchu Zrób porządną masę
Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy akumulatora do pompy wtryskowej auto pali bez problemu. Podłączasz napięcie do elektrozaworu? Jeśli tak to problem tkwi w sterowaniu elektrozaworem.(spadek napięcia) Sprawdź napięcie zasilania elektrozaworu podczas rozruchu silnika, nie może się różnić od napięcia akumulatora w tym momencie.
Spadek napięcia przy rozruchu to rzecz naturalna i nieunikniona. Jednak spadek do 9V to już sporo. Jeżeli przyczyną jest za mały akumulator (o zbyt małym prądzie) niewiele zrobisz, chyba, że jedt miejsce na większy, albo założysz akumulator o większej wydajności prądowej. Jeśli jest spadek bo akumulator jest stary, zasiarczony, zużyty to wymień. Jeśli...
Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
Ja nie polecam akumulatorów Power (z pumą) O tej firmy. https://obrazki.elektroda.pl/7006694000_... Wytrzymał rok. Kupiony zeszłej zimy, tej zimy przy ujemnych temperaturach rzędu -10 ma już taki opór wewnętrzny, że kasują się zegary przy rozruchu, nawet, jak był całą noc ładowany. Generalnie samochód pali, tylko trzeba zegar ustawiać....
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
Nie panowie , zawiesił się sterownik silnika i nie ma to nic wspólnego z akumulatorem i z niskim spadkiem napięcia przy rozruchu. Temat zamknięty!
Przy połączeniu w gwiazdę bierze duży prąd ponieważ jest znacznie obciążony. Nie bez powodu dobrano silnik 7,5kW i połączono w trójkąt. Teoretycznie istnieje taka zależność: In gw.=In tr.÷√3 In to prąd znamionowy a nie rozruchowy, rozruchowy jest co najmniej 5-cio krotnie większy. Widać twój hydrofor potrzebuje dużego momentu obrotowego. Rozruch...
I jakie napięcie zasila telefony? Prąd telefonu jest do 1,5A czy przy rozruchu jest większy?
Spadek napięcia przy rozruchu wyłącza ci radio lub wzmacniacz. Bo skoro piszesz, że grasz wcześniej, to radio pewnie niezależnie od stacyjki. A skoro grasz wcześniej, to może akumulator troszkę pustawy i napięcie spada.
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Przekrój musi być dobrany na spadek napięcia przy rozruchu pompy. Licząc około 170m kabla i przekroju dobranym do do mocy nominalnej ,spadek napięcia może być tak duży ze pompa nie wystartuje
Masz miernik to możesz sprawdzić jaki jest spadek napięcia przy rozruchu , może w ogóle mało jeździsz tymi autami , jeśli rzeczywiście masz popsuty akumulator to go nie ładuj tylko oddaj go na gwarancji.
Podobnie sytuacja ma się z radiami z USB np. SONY - też w instrukcji piszę żeby nie uruchamiać z włożonym penem, może chodzi o spadek napięcia przy rozruchu?
Każdy akumulator ma jakąś rezystancje szeregową ( w miare stałą) źródła więc zmierz spadek napięcia przy prądzie 20A (taki sobie zmierzysz) a potem spadek napięcia przy rozruchu i z prostej proporcji z niedużym błędem można ten prąd oszacować.
w grupie VW wystarczy przekodowanie w module climatronic, trzeba uaktywnić funkcję comfort, wystarczy mieć włączoną wentylację żeby silnik nie gasł. W jakich rocznikach to działa? bo w 5-letnich to tylko przestawienie dopuszczalnego spadku napięcia przy rozruchu z 9 na 12V działa. Jak wspomniałem, w ogóle co podłączysz pod OBD w nowych autach po 2019...
spadek napiąć akumulator rozruch spadek rozruch akumulator spadek napięcia rozruch
livebox router bezprzewodowo prosty regulator oświetlenia odklejenie szybki
renault mascott stabilizator lm7812
Yamaha R-N303D nie odtwarza wysokich tonów – brak wysokich dźwięków, ustawienia, tweeter, firmware Przestrojenie głowicy UKF w magnetofonie Unitra ZK-125 FM – jak zmienić zakres OIRT na CCIR