Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
(at)marszalekkom Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie? Chciałem wymienić rozrząd i koła zmiennych faz bo ponoć pocą się i odnich obudowa rozrządu deko w oleju, a że myślałem nad wrzuceniem gazu do samochodu to pomyślałem że może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach jako żeby mieć pogląd na stan silnika jako taki bo od niedawna mam go. Nawet nie...
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
Witam wszystkich forumowiczów . Proszę o pomoc w doborze silnika do peugeot expert 2008 rok W aucie mam zamontowany uszkodzony silnik o kodzie 2.0 hdi 10DYUL PSARHK Poniżej zdjęcia uszkodzeń , wypalone gniazda zaworów Obecnie poszukuje nowego silnika bo tego nie opłaca się naprawiać I teraz pytanie Czym różnią się silniki PSARHK PSARHJ czy PSARHR Z...
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
W takim polu powstają w cząstkach dipole magnetyczne i cząstki się przyciągają do siebie i są odpychane od biegunów magnesu. Ale żeby był tego jakikolwiek sens, to paliwo musiało by się spalać w tym polu i dawało by to efekt rzeczywiście podobny do zatankowania benzyny o wyższej liczbie oktanowej - tu jest jednak małe ale - w samochodzie bez wariatora...
O złym puszczaniu - może i tak ale o za wczesnej zmianie biegu - niekoniecznie, często widuję takich "osczędnych" co bieg zmieniają przy 1500rpm. Co do zaworów w Lanosie to racja - sąsiad na LPG nie zrobił 200kkm i głowica była do remontu - wypalone gniazda zaworów.
MOZLIWA PRZYCZYNA 1 UKLAD ZAPLONOWY TZ SWIECE PRZEWODY 2 WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW 3 REGULACJA INSTALACJI (W SZCZEGULNOSCI ZBYT UBOGA MIESZANKA) W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI PROPONUJE REGULACJE INSTALACJI W DRÓGIEJ WYMIANA SWIEC A PUZNIEJ PRZEWODÓW (POMIMO ZE SA NOWE ) A W OSTATECZNOSCI ZROBIENIE GLOWICY A JESLI JEST TO WTRYSK ABIMEX TO CZESTO SIE ZDARZAJA...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
Kolego zamiast iść w gaz, jak w dym, trzeba było wcześniej, coś na ten temat poczytać, na forum corolli, lpg-forum oraz na elektrodzie i później rozglądnąć się za rozgarniętym gazmajstrem Spokojnie to nie mój samochód. Rozebrałem głowice, okazało się że świeca nie zrobiła spustoszenia, wypalone gniazda zaworów spowodowały skasowanie luzów zaworowych...
To jest v6 i na pierwszych dwóch ma w granicach 7-8 a na pozostałych czterech w granicach 3-4. To bardzo słabe z tego co się orientuje. A silnik od wymiany do wymiany oleju nie brał zawsze z 1 litra nie cały do lalem tylko dlatego uważam ze pierścienie przynajmniej te olejowe są całe. Czy poprzez wypalone gniazda zaworów mogło by być tak niskie ciśnienie?...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy ??? Wypalone gniazda - to efekt finalny złego obchodzenia się z gazem, a nie najczęstsza przyczyna strzałów. Jeśli komuś wypaliło gniazda - to prawdopodobnie długo jeździł np. na zbyt ubogiej mieszance. A jeśli chodzi o strzały: -po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable,...
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
Witam, posiadam Opla Astrę II z 2004 roku z silnikiem 1.4 LPG sekwencja od jakiegoś czasu zaczynają się z nią problemy. Podczas jazdy traci moc (chodzi na 3 cylindrach) i zaczyna migać pomarańczowy wskaźnik na konsoli. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ponownie problem znika na jakiś czas. Błędy w komputerze wskazują na wypadanie zapłonu...
Kolego polecam lekturę miesięcznika auto świat jest tam artykuł które silniki nie znoszą LPG i silnik 1,8 ADR jest na pierwszym miejscu. Specjalistyczne zakłady LPG montują instalacje która podczas przyspieszania i ciężkiej pracy dodaje odrobinę paliwa do studzenia zaworów ssących. Podejrzewam u ciebie wypalone gniazda zaworowe . Sprawdź ciśnienie cylindrów...
Witam. Mam skutera toros f-16 80cc 4t i od jakiegoś czasu nie chcę się wkręcać na wysokie obroty i jechał tylko 40-45 km/h, kilka dni temu wymieniłem sprzęgło, wariator i pasek(wszystko nowe), po czym skuter stał się zrywniejszy i teraz jedzie około 55-57 km/h ale to chyba za mało jak na 80cc. Wyraźnie słychać że silnik po przekręceniu manetki gazu...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Nie wiem co to znaczy , że osiąga tylko 60 stopni. Jeżeli nie rozgrzewa się więcej to termostat jest uszkodzony-cały czas otwarty. No ale w końcu za jakiś czas może dłuższy musi się rozgrzać. Złe palenie może się brać ze złego luzu zaworów aczkolwiek nie tylko. No cóż jeżeli chodzi o dym to pierwsza sprawa-pomiar ciśnienia. Bez dyskusji. Jeżeli będzie...
autoas Dzięki wielkie ! Sprawdzę go jutro diodą w takim razie, oscyloskopu brak niestety. Jednak kable są ok, także zostaje tylko czujnik, w sumie łatwego życia niema wkręcony w pokrywę zaworów bezpośrednio nagrzewa się do no stop do jej temp, a auto 2001 rok także swoje już podziałał. Jedyne co to w parametrach pokazuje dziwną prędkość obrotową silnika...
Usterka zdiagnozowana. Pewnego dnia postanowilem oddać auto do elektryka. Wsiadam przekrecam kluczyk proba odpalenia. Nie zapala. Podczas kręcenia rozrusznikiem charakterystyczny dźwięk braku kompresji. Coś tam lapał na dwoch cylindrach ale to tylko takie kichniecia były. Pomiar kompresji od 4do 9 atmosfer. Przyczyny: W zasadzie dwie. Rozrząd maksymalnie...
A czy wiesz na czym polega regulacja zaworów i co ona robi? Zeby uszczelnić gniazda musisz je wymienic i wymienic nowe zawory lub dac do oszlifowania. Luz zaworowy tu nic nie ma do szczelności zaworów. Zdejmując pokrywe zaworów zobaczysz czy ma hydrauliczne czy zwykłe i sam sobie odpowiesz czy jest mozliwośc ich regulacji czy nie.
skoro jesteś mechanikiem to powinieneś wiedzieć od czego powstaje nagar. Są to pozostałości niewypalonego paliwa w procesie spalania. To znaczy że jeżeli cały czas masz gaz wciśnięty za mocno to silnik nie jest wstanie przepalić tego paliwa i dlatego osadza się nagar. Większość ludzi jeździ z pedałem w podłodze, ale tylko przy maksymalnych obrotach...
Witam, mam Verso 2014 , 1,8 benz 147KM. Przebieg 152 000 km. przy 112 000 założony LPG. Samochód używam od początku, bardzo ekonomicznie. Dopiero po 150 000 km wymiana klocków hamulcowych i to tylko przód bez wymiany tarcz. Ale do rzeczy. Zapaliła mi się kontrolka serwisowa, objawy jak w opisie. Po rozgrzaniu silnika wszystko się normuje i pracuje równo....
Witam. Ja miałem taki sam objaw, okazało się że regulacja zaworów pomogła. To się dzieje tak dlatego, że jak silnik jest zimny to metal jest w normalnym rozmiarze, a jak się podgrzeje to się rozszerza nieznacznie, ale zawory się nie domykają i przez to nie zapala. Jak ostygnie, to znowu metal wraca do normalnych rozmiarów i zawory się domykają -> zapala....
kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu
Po tym co tutaj wyczytałem wynika, że masz wypalone gniazda zaworów. Mogła być źle ustawiona instalacja gazowa i zły skład mieszanki spowodował uszkodzenie zaworów. Stąd problemy z zapłonem. Pozdrawiam.
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Wypali gniazda.
W takim razie to chyba wypalone gniazdo zaworu dolotowego. Sprawdzisz to nalewajac paliwa na zdjętej głowicy na powierzchnię zaworów z wkręconą świecą jeśli ucieknie to masz winowajcę. Nie trzyma kompresji i cofa się do gaźnika.
Mechanik powiedział, że ciężko zmierzyć ciśnienie w tym silniku na 2 i 3 cylindrze....hmmm nie chcę wymieniac bez sensu dobrych rzeczy Hmmm, może pora wymienić mechanika... Możesz mieć w jednym cylindrze wypalone gniazda zaworów, zapieczone pierścienie, itp ... i to będzie powód wypadania zapłonów. Bez szczegółowej diagnostyki zarówno "mechanicznej"...
FILTRY WYMIENIONE BYŁY 10 TYS.KM TEMU. LUZY ZAWOROWE SA OK. WALEK Z TEGO CO SIE ORIENTOWAŁEM TEZ SKOK MA ODPOWIEDNI. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GLOWY W ZWIĄZKU Z NISKIM CISNIENIEM NA PIERWSZYM CYLINDRZE TO ALBO WYPALONE GNIAZDO ZAWORU ALBO COS Z TŁOKIEM. NA WSZYSTKICH 3 JEST PO 38-39 ATMOSFER NA TYM JEDNYM 22. Dodano po 6 JUTRO SCIAGNE GLOWICE TO BEDE...
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Pozostaje wypalone gniazdo ,grzybek zaworu. Wtedy by było identyczne ciśnienie na 4 tłokach?
można zrobić tzw. próbę olejową i wtedy będzie wiadomo, ale jeśli auto ma lpg to obstawiam że było wyregulowane na uboga mieszankę i wypaliło gniazda zaworów co do opłacalności to wg. mnie już twoja decyzja, ale jeśli dół silnika był by ok to ja raczej wolał bym robić głowice bo nie masz pewności że kupując drugi silnik wszystko będzie z nim ok
Hydropopychacze do wymiany. Za duży luz juz się zrobił i stąd ten stukot.Lepiej to szybko zrobić, póki nie wypali gniazd zaworów. Popychacze łatwo sprawdzisz. Jeśli sa do wymiany to "łepek" który dotyka zaworu (czyli od dołu całego popychacza) będzie lekko wgnieciony do środka. Zależy też, czy ten dzwiek chwile po odpaleniu cichnie. Kanały popychaczy...
Silniki zasilane gazem szybciej ulegają zużyciu, tym bardziej jeśli nie jest to sekwencja. Mogą być wypalone gniazda zaworów, luzy na prowadnicach i przez to klekocze i bierze olej. Wymiany na 16v nie polecam bo operacja może przerosnąc nawet bardzo doświadczonych mechaników. Silnik 1.6 16v to k4m czyli ten sam co montowany w megane zelazku i sceniku...
Punto 75 w mieście paliło mi 8.5-9.0l/100km benzyny... Tobie się może wydaje że to dużo ale te Punta tyle palą na krótkich trasach więc się z tym pogódź. Oczywiście masz usterkę silnika i trzeba ją usunąć ale nie licz że po naprawie zacznie Ci palić 6.0 l/100km, a nawet jak sobie tak ustawisz LPG to szybko skończysz z wypalonymi gniazdami zaworów.
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem w moim Audi jak w temacie. Auto z salonu w niemczech wyjechało z instalacją gazową. Niemiecki serwis ok. 100 000 km najprawdopodobniej wymieniał głowicę na nową. Teraz przy przebiegu 182 000 km pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonu. Serwis po dwóch tygodniach walki i wymianą jednej cewki w między czasie, że...
Tylko co mi to da skoro nie wiem jak rozebrać dalej przepustnicę? Najchętniej to dałbym ja do renowacji bo to już druga przepustnica która padła (pierwsza od nowości i druga używka). Zna ktoś kogoś kto się tym zajmuje? Zamówiłem kolejna przepustnice z 2007 r i problem ustał, a były podejrzenia wypalonych gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą. Zrobiłem...
No i wczoraj odebrałem samochód. Okazało się wypalone gniazdo zaworu. Koszt 600zł, ale dałem gościowi 200zł jako, że robocizna i koszty spowodowane przez jego wcześniejsze niedbalstwo poniósł on w ramach gwarancji. Niestety okazało się, że przy odpalaniu ciśnienie wyrwało wężyk od paliwa. Cóż miał 17 lat. Pewnie jak mechanik dłubał przy silniku to go...
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Skoro pompa sprawna i głowica i reszte toru paliwowego to przyczyna może leżęć w sprężaniu. Skoro dymi na biało i ma problem z wejściem na obroty przy zimnym silniku to obstawiam gary. Czyli mały stopień sprężania. Gdzy dostanie temperatury wtedy chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził jeszcze jednak głowicę. Podobnie miałem przy C 330. Gniazdo zaworu...
Witam Was serdecznie Posiadam dość nietypowy problem ze swoim Audi A4 B5 2.6 ABC z LPG(stag 300). Auto ma przejechsne 390tyś, a na gazie około 50-60. Otóż problem powstał nagle, samochód na zimnym oodpalał, ale kulał początkowo. Później po 100m zgasiłem go i już nie odpalił. Zaprowadziłem do mechanika i wymienił; świece, pompe paliwa, i nic. Zbadał...
Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
Przebieg Skody to już prawie 250000km. Dodam również, że na LPG. I żadnych wypalonych gniazd zaworów, itd itp, jakich można wyczytać tu i ówdzie, negatywnych oczywiście. A! Regeneracja wtryskiwaczy jedynie. Ale to trzy sztuki i niecałe sto złotych... Co do szlifu wirnika - no przyznam, że można było to zrobić, ale ja tylko podjechałem ranty i jak napisałem...
Mieszanka jest zbyt uboga gdy jest w niej za duzo powietrza i na odwrót jest zbyt bogata gdy jest w niej za mało powietrza. Gdy mieszanka jest uboga wtedy silnik mniej spala, ale ma gorsze osiągi i nastepuje jego szybsze zuzycie ze względu na wyższą temperaturę jaka sie tworzy w głowicy (moze nastąpić wypalenie gniazd zaworów, peknięcie głowicy itp)...
Jestem już trochę mądrzejszy, gdyż podjechałem do innego mechanika (nie do serwisu jak do tej pory) i diagnozę postawił w 12 min. Podłączył komputer i diagnoza- "Wypadanie zapłonu 4 cylinder" . Świece nowe- wymienili ew serwisie , zamienił cewkę z 3 cylindra na 4 i nadal "wypadanie zapłonu 4 cylinder". Na pewno jest problem w głowicy, ale dlaczego tego...
Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda? Jest taka możliwość. Zrób zdjęcie świec ( elektrod ) i wstaw na forum.
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
Uboga mieszanka ma znacznie mniejszą prędkość spalania, więc proces spalania potrafi przeciągnąć się aż na suw wydechu; stąd niższa sprawność, "wyższa temperatura spalania" i ogień w wydechu, w efekcie wypalenie zaworów i gniazd, koksowanie oleju w rowkach pierścieni, zaleganie tychże i wypalanie dziury w tłoku, bo zapieczone pierścienie puszczają spaliny...
wykręcona swieca jest mokra od paliwa czy oleju.mozliwe ze luz masz ustawiony zaworu ale mozesz miec wypalone gniazdo wydechowego
Jako podpowiedź dodam jeszcze, że samochód miał instalację gazową II gen, ale została ona całkowicie zdemontowana, a wiązka elektryczna silnika przywrócona do układu pierwotnego. Zastanawiam się tylko czy ewentualne zużycie głowicy -wypalenie zaworów/gniazd zaworowych- może powodować takie zachowanie na zimnym silniku? Choć była mierzona kompresja silnika...
Przyczyn wypadania zapłonu jest kilka począwszy od świec, przewodów wysokiego napięcia, cewek przestawionego lub wyciągniętego (łańcuch) rozrządu, złych luzach zaworowych skończywszy na wypalonym zaworze lub gnieździe zaworu a nawet na prowadnicach zaworów, więc przyczyn jest dużo. na początek więc świecę lub cewki ( ewentualnie przewody wys. nap. jeżeli...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Jeśli luzy są na pewno szklankami można je wyregulować tylko dalej nie będzie wiadomo w jakim stanie zawory i gniazda czy nie są już nadpalone, ponoć przy ciśnieniu jakie mam 9 10 10 10 zawory jeszcze nie są konieczne do wymiany... Napisałem Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy)...
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
co mi koledzy powiecie jak mam uno 1.0i na gazie stan licznika 105 tys.km i były wymieniane 1 już pierścienie i teraz znowu bierze olej i trzeba wymienić i raz gniazdo zaworu wypaliło. Też chciałem robić tuning ale sobie darowałem bo chyba za mało wytrzymałe silniki.
Moim zdaniem o możesz mieć tylko pretensje do BRC, Ci zaś pewnie zrzucą winę na jakość LPG, lub wadliwy zawór. Lepiej zabrać auto do mechanika, kazać sprawdzić za pomocą podania sprężonego powietrza na cylinder czy to wina wypalonego gniazda zaworowego. Wtedy będzie wiadomo czy to wina zaworów ssących czy wydechowych i czy to na 100% wina zaworów. Żeby...
Sprawdź sobie również zawór elektromagnetyczny przy parowniku !!! Często się zdarza ze co jakiś czas trzeba go czyścić, bo z gazu wytrąca sie smoła która powoduje ze na zimnym silniku nie przełączy sie na gaz bo zawór jest zablokowany !!! Jak to zrobić: 1. Zakręcić główny zawór na zbiorniku 2. Włączyc silnik na gaz i czekać aż zgaśnie, czyli wypali...
Po pierwsze: zużyty wałek rozrządu - zwłaszcza krzywki odpowiedzialne za długość skoku tłoczka w pompowtrysku, powoduje ograniczenie rzeczywistej dawki paliwa jaką dostaje silnik. Po drugie: pompowtryski od 1,9 (zwłaszcza jeśli są od AVB 101 km) mają z założenia mniejszą dawkę paliwa. W twoim przypadku suma dwóch nieprawidłowości powoduje po prostu...
Witam, pierwsze co przy braku kompresji - to przepuszczajace cisnienie zawory w gniazdach, mogl byc zbyt maly luz zaworowy ustawiony i grzybki zaworow mogly sie wypalic od tego lub tez mogl sie pomiedzy gniazdo a zawor - dostac kawalek 'nagaru/ spalenizny', ktory zostal ubity nastepnie i jest szczelina, przez ktora ucieka cisnienie / kompresja. Czasem...
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Sprawdź ustawienie zaworów bo maja duży wpływ na spalanie i pomierz ciśnienia w cylindrach, jeśli ciśnienie nie wzrośnie zrób próbę olejową i ponownie zrób pomiar ciśnienia, jeśli wzrośnie pierścienie do wymiany, jeśli nie wypalone zawory lub gniazda, co się zdarza jak jeździ się na gazie i nie reguluje zaworów
Przyczyn może być wiele, sonda, zapchany, wypalony katalizator, wypalone gniazda zaworowe i wiele innych. Do zweryfikowania po odpowiednich pomiarach , czy demontażu katalizatora. Jak muł to pewnie katalizator + weryfikacja szczelności zaworów.
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
Wymieniałem ostatnio u siebie uszczelnienia jednego z wtryskiwaczy w focusie mk2 1,6tdci 90KM. Wypalona była podkładka miedziana, którą wymieniłem wraz z gumową uszczelką gniazda wtryskiwacza i plastikową podkładką nad uszczelką. Wszystko chyba zrobiłem zgodnie ze sztuką, wtryskiwacz i gniazdo dokładnie oczyściłem z nagaru i smoły, powierzchnię gniazda...
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio 10 litrów benzyny to gazu powinno palić 12 litrów . Oczywiście...
Miałem to samo i wszystko było wokół gaźnika ok jak i sam gaźnik czyściutki. Pomogło dopiero wyregulowanie zaworów, których nikt chyba od nowości nie regulował-jeszcze z miesiąc jeżdżenia i gniazda zaworowe byłby wypalone ;-) .
Co do gazowników lubujących się w "Valtekach/Alaskach" przyznaje, lubią robić na skróty. Auto kupiłem z 2 letnią instalacją, zamontowaną u przysłowiowych "druciarzy". Nie wykluczam, że nie ściągali kolektora do nawiertów pod nyple. Widziałem ich metody pracy w czasie wymiany filtrów. Jednak kiedy auto kupiłem problem z gaśnięciem najpierw był bardziej...
Dziękuję za pomoc. Wszystko już rozkręcone. Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła. Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe. Gładź cylindra nieuszkodzona.
Też nie wiadomo, w jakim stanie będą gniazda i zawory i ile wytrzymają. Dobry silnik do CNG to około 800 aktualnie plus wysyłka i montaż. Poza tym trudno liczyć, aby 15 letni silnik dostosowany od nowości do gazu miał mniejszy przebieg... Bardziej skłaniam się ku użyciu tej głowicy bez wymiany gniazd - wtedy cena byłaby bardziej przystępna. Trudno mi...
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Sprawdź najpierw kolor elektrod świec. Jeżeli są czarne lub wpadające w ciemny kolor to dostaje olej. Najprawdopodobniej z zaworów. A gniazda zaworów to deugie gdyż gaz przyspiesza ich wypalanie. Ale twoja Omega nie jeździła chyba 240tys. km non stop na gazie to nie powinny być wypalone.
Wyjmij wałek i wtedy dmuchaj powietrzem. Będziesz widział czy trzonek zaworu wstaje tyle samo co na innych cylindrach. Jeżeli jest tak samo a nadal wali w wydech to wypalone gniazdo. Kolektor możesz wyjąć z głowicą.
Witam, Posiadam Mazdę 323F BJ z 2002 roku o pojemności silnika 1.6 litra 98 KM, 72 kW, model silnika ZM. Pewnego razu wyprzedzałem auto na mocnym gazie i nagle silnik zaczął szarpać, zapaliła się kontrolka check engine. Pojechałem do znajomego co ma komputer i pokazało "wybijanie zapłonu" czy cos podobnego. Zaczeliśmy odkręcać cewki i świece i niby...
No, dobrze, ale jak zawór nie dochodzi do gniazda w bloku, to przecież nie będzie można go dotrzeć... Wyczyszczę gniazda, oraz zawory benzyną, żeby wszystko zeszło, i ustawię luzy. Przecież nie wymieniam zaworów, są dopasowane, ale jak będzie nieszczelna to dotrę je.
Witam. 1. Napisz czy masz wersję Marelli z kopułką rozdzielacza zapłonu czy Simos wersja z modułem (brak kopułki) 2. Na czym polegało sprawdzenie świec, przewodów i cewki ?? 3. Co masz na myśli pisząc "gdy zrobię reset kluczykiem" ? Problem w postaci strzałów w filtr może mieć kilka powodów: - układ elektryczny (świece , przewody WN ,cewka/i czujnik...
Najważniejsze w tych silnikach to sprawdzać luz zaworowy. Wiąże się to z wymianą szklanek a nie jak w normalnych silnikach podkładek! Luz zaworów dolot 0,25 +- 0,04 zimny (20 C) Luz zaworów wydechowych 0,30 +- 0,04 zimny (20 C). "Podparte zawory"=wypalenie gniazd brak mocy itp.itd. Pozdrawiam! ps. Jak będziesz się brał za robotę(wymiana szklanek)zaznacz...
Czyli reasumując im mniej oktan tym szybciej się spala benzyna w cylindrze a różnica może sięgać nawet 10 x !!!! Nikt nie chce aby spalanie następowało w tłumiku lub za zaworem tylko w cylindrze bo to wypali albo gniazda zaworowe albo tłumik albo uszczelkę pod głowica ..... Benzyna ekstrakcyjna jest benzyną używaną do czyszczenia mycia siników, maszyn...
1. Kombinacje z dolotem to były robione w instalacjach mieszalnikowych (I i II generacja). 2. Czy problem z przygasaniem występuje również na benzynie - jeśli nie to można ten trop wykluczyć. Pomiar kompresji nie jest 100% miarodajny ale jeśli będzie równa i dobra (>12) to można wykluczyć wypalenie zaworów/gniazd. Wiem jedno, poprzedni posiadacz auta...
Zawory podparte rozpoznasz ustawiając silnik w pozycji kiedy zawory są zamknięte powinieneś wtedy wyczuć na konikach delikatny luz wynikający z luzu zaworowego. Powodem słabej kompresji mogą też być wypalone gniazda zaworowe i oczywiście pierścienie ale to już są koszta a ustawienie luzu jest darmowe a może pomóc. Luz zalecany przez producenta to 0,2mm...
nie lanos tylko nubira. laccetti jest ok a na wnętrze nie patrz- samochód ma jezdzić a nie ładnie wyglądać. W lacku jest ważny silnik: 1,6 jest jak najbardzieje ok, 1,4- do miasta też ok ale w trasie jest trochę za mało. do tego silniki 1,4 z roczników 2007-2008 miały wadę w postaci wypalonych zaworów, która ujawniała się już po 60-70kkm (złe przyleganie...
Witaj kolego.Moja astra h 1.6 16v jest na gazie,i okazało sie ze miała wypalone gniazda zaworowe.Takze musiałem zrobic mały remoncik i jest wszystko ok.Poprzedni własciciel nie dbał o regulacje zaworów,podobno srednio coś około 30000 km powinno się zrobic regulacje.Powiem szczerze ze kosztowało mnie to 1300 zł.Podobno te silniki nie nadaja się do gazu,ale...
Odpowiedź jest krótka: te typy tak mają Typowa usterka CC 900. Najprostsze rowiązanie: należy wymienić wszystkie samoregulatory luzu przy popychaczach zaworów (8 sztuk po ok 40zł o ile się nie mylę są ich 3 rodzaje) lub całą oś z dzwigniami. Można dokonać korekty regulacji wstępnej (o ile jest w Twojej wersji) Szczegółowy opis w książce Obsługa i naprawa....
Masz inne obroty przez to inne podciśnienie. Może nie widzisz różnicy ale wystarczy 50 obrotów i już jest różnica w ciśnieniu. To nie wina zaworów czy gniazd. Jak chcesz być pewny to sprawdź sprężanie lub podaj powietrze na tłoki to będziesz słyszał przy wypalonych zaworach że leci tłumikiem lub przepustnicą. Mieszanka bogata to wyższe napięcie na sondzie,...
Pewnie na lpg przejechane min.100 tys km to i zawór/zawory wypalone. Przy 100tys wymienia się wtryski i reduktor, silnik wytrzymuje dużo więcej. Jak gazownia rozjechana na max. to wystarczy jej 10000 km. żeby z zaworów i gniazd zrobić złom.
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Witam może to naprowadzi cię na trop https://www.google.com/search?q=Briggs+%...
- glowica po regeneracji A ta "regeneracja" to na czym polegała? Bo nawet nagaru ktoś nie zeskrobał z grzybków. I proszę nie pisać, że w ciągu 1000 km się odłożył. Nagar się zrobi nawet w ciągu 200 km jeśli coś w nim nie działa jak należy, czyli bierze olej abo mieszanka paliwowa jest bardzo za bogata bo tłok tracił stopniowo kompresją i spalanie zaczynało...
dziwne brzęczenie na zaworze PVC wydaje mi sie że one tak mogą pracować. Być może była źle dobrana mapa wtrysku dla gazu i lecą błędy. Spróbuj na początek odłączyć aku. i włączyć postojówki a następnie po kilkuminutowym resecie spróbować odpalić i zobaczyć co się dzieje. Może warto by było sprawdzić ustawienie konta wyprzedzenia zapłonu, może błędnie...
częstą przyczyną to jazda na rezerwie paliwa.po prostu zatankuj z pół zbiornika i pośmigaj troszkę na paliwie a by go przepalić, a najlepiej jak masz możliwość , to sprawdz ciśnienie paliwa i porównaj z zalecanym.Gdy ciśnienie jest mniejsze od zalecanego to może być wadliwa pompka lub regulator ciśnienia paliwa.Jeśli to jednopunkt to sprawdziłbym jeszcze...
Zwykle przy sekwencji nie dawaliśmy wariatora. Są jednak przypadki fordowskie i fiatowskie, w który trzeba zadbać o wszystko bo klient będzie wyzywał na wypalone zawory. Może inna sprawa z Sequent24 (PRAWIE sekwencja tak jak PRAWIE Żywiec) i dlatego mówię, by nie zakładać w byle warsztacie.
Widać tu kawał solidnej ,,inżynierskiej" roboty z niesamowita dbałością o szczegóły i za to jest wielki plus i brawa dla Kolegi. Ja jednak, jako Podły Troll Forumowy, Adwokat Diabła :cry: , zapytam - jaką Kolega przewiduje trwałość zaworów i gniazd zaworowych i ogólnie całego silnika ? Jak wiadomo LPG ma dużo wyższa temperaturę spalania od benzyny i...
Bo jest różnica w stopniowym wypalaniu sie gniazd, a nagłą awarią w postaci urwania zaworu, czy jego części. Poza tym, NIE ZAWSZE wystarczy sama pasta. W tak starym silniku zawory i gniazda mogą być wyklepane, a wtedy to już większa obróbka z wymianą włącznie - zależnie od stanu. Wszystko zależy od stanu, w jakim jest drugi silnik. By nie była to wymiana...
Witam! Dziś wymieniłem uszczelkę głowicy, po sugestii znajomego mechanika. Po odkręceniu głowicy, okazało się że tłok od strony rozrządu jest do czysta wypłukany przez olej i benzynę... jak lustereczko :). Na uszczelce nie widać było uszkodzeń, ale przelewała pod pierścieniem stalowym, co widać było po zdjęciu uszczelki z bloku silnika. Oczyściłem wierzchy...
wypalone gniazda gniazda zaworów wypalone odbłyśniki
powłoka antykorozyjna zmiana automatu ustawić radio alpine
naprawa wiązki mercedes słabe podświetlenie
Uruchamianie Honda ESM bez Internet Explorera Samsung wieża CD – komunikat INVALID, nie czyta płyt, napęd, laser, kondensator