Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
Ja własnie przrerobiłem na cdi 125. Niesety bez lampy led do ustawienia zapłonu ktora pokazuje realny punkt zapłonu byłem bez szans.
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
A w jaki sposób był ustawiany zapłon? z tego co pamiętam to do ustawiania zapłonu powinno się wsadzać bezpiecznik w przekażnik pompy lub robić zworke na złączu diagnostycznym inaczej przestawia się sam zapłon a punkt przyspieszenia zapłonu zostaje bez zmian i auto jest strasznie mułowate.
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Na maksymalnym wznosie krzywki ustawiasz przerywacz na 0,4mm, drugi tak samo. Dopiero potem ustawiasz zapłon na 3mm przed gmp. Najpierw przerwy na przerywaczach, potem punkt zapłonu.
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Witam Kolega jarecki04 słusznie przedstawił sposób kontroli punktu ustawienia zapłonu Jest to bardzo istotne do prawidłowej diagnozy usterki w Twoim aucie, niemniej jednak przed sprawdzeniem punktu ustawienia zapłonu proponuję sprawdzić całą instalację WN. Szczególną uwagę zwróc na cewkę zapłonową,ggyż często jest ona przyczyną ,,strzałów,,w tłumik,jak...
Urządzenie przydatne choć w prostych dwusuwach nie potrzeba takiej precyzji (0.1mm wystarczy). Zapłon jest statyczny także punkt zapłonu jest ustawiony idealnie dla tylko jednej wartości obrotów i obciążenia. Coś jak ze spieszącym/opóźniającym się zegarkiem - raz na jakiś czas wskaże z dokładnością absolutną ;-).
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam, Sprawdziłeś połączenie gaźnika z cylindrem?? Jak dostaje nawet najmniejszego fałszywego powietrza to będzie kichał. Posprawdzaj uszczelki. Zapłon CDI ze zmiennym punktem zapłonu?? Sprężynki na tym urządzonku mogły paść.
Krótko-chcesz zrobić tak, aby zapalona dioda ( czyli zmieniony stan na odpowiednim pinie IC1 i IC2) powodowal przesunięcie bazowego punktu wyprzedzenia zapłonu?
na ostatnim zdjeciu mniej wiecej rozplanowałem ale przy którym punkcie jest zapłon
ale nie twierdzisz chyba, że taki "nowoczesny" zapłon po zamontowaniu nie wymaga regulacji. Właśnie tak twierdzę, a w zasadzie opisuję rzeczywistość. Dokładność wykonania tak wzrosła, że mieszczące się w tolerancji położenie punktu zapłonu jest realizowan przez konstrukcję. To tyczy układów ze stałym punktem zapłonu - patrz 2T. W 4T punkt zapłonu określa...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu?
1. Wyłączyć ? czy jednak włączyć i punkt 6. też wyłączyć chyba pomyłka mała. To nie pomyłka. Po włożeniu kluczyka zapłon ma być wyłączony. tylko zapomniałem dodać w punkcie 2 o włączeniu zapłonu (już poprawiłem).
A jeszcze jedno kąt może też być 70, 72 68.. itd. tego nie da rady wyłapać takimi pomiarami czy jest taka możliwość Jest. Załóż to koło ,ustaw wał na OT kontrolując tłok a nie patrząc na koło.Potem dasz radę zmierzyć odchyłkę. Możesz też posłużyć się lampą stroboskopową i sprawdzić dokładnie gdzie jest punkt zapłonu.
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Przecież możesz regulować płytką przerywacza, w którym miejscu ma nastąpić zapłon. Poszukaj na internecie jak wyregulować punkt zapłonu.
Zwiększając przerwę na przerywaczu aż do 2mm ,nie tylko zwiększasz przerwę , zmieniasz przyśpieszasz drastycznie moment -punkt zapłonu , ustaw prawidłowo przerwę a następnie zapłon .
Na sieci znajdziesz sposoby regulacji i ustawienia punktu zapłonu, wykręć świecę, ustaw zapłon, dokręć podstawę. Jak będzie źle, sprawdź kondensator.
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Dokładnie. Lampa stroboskopowa dokładnie pokaże ci punkt zapłonu. Na stronie producenta znajdziesz zakładki z danymi produktu. Generalnie o ustawieniu zapłonu nic nie znajdziesz, bo te zapłony są montowane na sztywno bez możliwości regulacji.
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Po pierwsze to czuję sie urażony, bo to ja pierwszy zakwestionowałem sprawę z zapłonem. Po drugie to w tych silnikach zapłon żadko występuje w tym samym punkcie. W sterowniku jest zaprogramowana siatka zapłonów i zapłon występuje w zalażności od obrotów i obciążenia, także od czujnika spalania stukowego. Po trzecie nie jest prawdą, że iskra przeskakuje...
Moduły są ze stałym punktem zapłonu (tanie) i takie co przyspieszają zapłon z obrotami. Czy w tym silniku cewki są sztywno przykręcone czy są na tarczy, która się obraca o kilka stopni przy dodawaniu gazu ?
Przydała by się lampa stroboskopowa do określenia rzeczywistego wyprzedzenia punktu zapłonu. Prawdopodobnie zapłon jest za późny. Aby prowadzić takie prace badawcze trzeba mieć 100% pewności pozostałych układów silnika!!! Nie możesz mieć wątpliwości z wiązanych z gaźnikiem, wydechem simmerinami czy dobrą kompresją! W przeciwnym razie zbyt duża liczba...
Witam cię ponownie To co mi odpisałeś jest oczywiste dla mnie i dla elektromechaników z którymi pracuje.Jest to podstawowa wiedza jaka posiadają elektormechnicy. Jednakże nie jest normą wahania zapłonu na minusie. Wogóle zapłon nie powinien wychodzic poniżej punktu zero. Zapytanie brzmi Co powoduje tego typu wahania zapłonu na wolnych obrotach. Co do...
Witam. dosia84 cały problem to wyprzedzenie zapłonu masz źle ustawiony jest za wczesny i dlatego wyrywa ci z rąk sznurek,ustaw zapłon na 3,5mm przed górnym martwym punktem przy odstępie styków przerywacza 0,3 do 0,5mm i bedzie OK. Pozdrawiam.
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
U mnie po kapitalnym remoncie silnika też Jawa dymiła bardziej na prawym gaże. Problem zniknął jak zamontowałem elektroniczny zapłon CDI własnej roboty. Gwarancję precyzyjnego punktu zapłonu uzyskałem stosując transoptory szczelinowe. W najbliższym czasie powstanie zapłon CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu + odpalanie silnika w drugą stronę...
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Witam. 1,6 na wtrysku jednopunktowym (C16NZ) ma aparat bez podciśnienia. Do poprawnego ustawienia punktu zapłonu powinien być zablokowany sterownik.
Autodata podaj ze jest to pręcik albo wycięcie wkształcie trójkąta .Punkt zapłonu jest między5-10stopni przed GMP
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
punkty za ściągnięcie zdjęć rometa i zapłonu? to chyba jakaś kpina? chcesz żeby ktoś ci pomugł a chcesz za to punkty.... godne pożałowania.....
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Zapomnij o za wczesnym zapłonie. Punkt zapłonu jest obliczany na bieżąco przez komputer i jak tenże nie jest oszukany przez jakiś czujnik to powinno być OK. Czy masz dwie cewki zapłonowe? Czy może jest jedna z dwoma kablami WN? Podejrzewam problemy z zapłonem. Czy próbowałeś zamienić świece miejscami? Układ wtryskowy jest "wspólny" dla obu cylindrów?...
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Witam. Nie możesz ustawić stałego "czasu wyzwolenia iskry" bo punkt zapłonu będzie Ci się przesówał wraz ze zmianą obrotów.
Mówimy o silniku DW8B. Wchodzi on w tryb awaryjny to jak to możliwe, że komputer nie jest potrzebny do poprawnej pracy? Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Czy możliwe jest w tym silniku obrócenia walka rozrządu o 180 stopni? Gdy ustawiony jest punkt na wale ma być zapłon na 1 czy 4 cylindrze?
Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Iskra jest, ale pewnie nie w tym momencie, w którym powinna.
Jeżeli kombinowałeś z zapłonem, nie mając o tym pojęcia, to masz efekt. Słyszałeś o kącie wyprzedzenia zapłonu. Poczytaj w literaturze a będzie wszystko jasne. W tajemnicy powiem Ci, że zapłon powinien być przed górnym punktem tłoka ;-)
Nieśmiało zapytam jaka jest Twoja wiedza co do tego jak powinien wyglądać punkt zapłonu :D Pana elektro bym słuchał bo to chyba stary wyjadacz znany z listy dyskusyjnej Pana Trojanowskiego :P Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie...
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1 Panowie mała pomyłka, okazuje się że nieprawidłowo sprawdzałem punkt...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
I co ten podwójny pozystor daje z tą sztabką metalową? Dłuższą bezwładność czyli dłuższe grzanie? Teraz powstaje kolejne pytanie czy jakiś minimalny prąd po zapłonie płynący przez skrętki ma na coś wpływ? Może to jest pozytywne zjawisko? Czyli podgrzany już pozystor jakiś tam prąd puszcza przez skrętki. ile Ohmów ma ten pozystor w 80 stopniach Celsjusza?...
, po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe Jaka może być przyczyna? czy możliwe zużycie elektrody zapłonowej Opisany problem z uruchamianiem pieca gazowego, który występuje tylko przy pierwszym uruchomieniu, a po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe, może mieć kilka przyczyn. Oto szczegółowa analiza możliwych przyczyn i kroków diagnostycznych:...
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
To wszystko co się pisze to teoria. Zapłon ustawia się w stosunku do sondy lambda. Dlaczego uważasz, że w książkach źle piszą i że zapłon miałoby się ustawiać wg sondy ? Uważam, że na podstawie sygnału z sondy możesz sobie ew. ustawić tylko skład mieszanki zaś punkt zapłonu niewiele wpłynie na sygnał z niej. Sory ale myślę, że to na tej samej zasadzie...
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Dostałem kiedyś w ASO Skody. Instrukcja dokodowania pilota alarmu do samochodu: 1. Rozbroić auto alarm 2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego. 3. Powtórzyć pkt. 2 4. Włączyć zapłon samochodu, po czym wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki 5. Punkt 4 należy wykonać czterokrotnie, przy czym za 4 razem...
Witam. Mam następujący problem z WSK 125: Podczas ostatnie jazdy usłyszałem dziwny odgłos silnika, ale jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień chciałem go uruchomić i bez efektu. Oczywiście sprawdziłem zapłon i co się okazuje - zaznaczyłem jak każe instrukcja punkty na magnecie i obudowie przy najwyższym położeniu tłoka a następnie cofając tłok o 3...
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
Nic ci nie zjedzie. Silnik do regulacji musi mieć stabilne obroty, pokrętłem ustawiasz sobie opóżnienie błysku, masz znacznik OT, gdziekolwiek, czy to na kole zamachowym czy pasowym. Ustawiasz opóznienie powiedzmy na 10 stopni, ustawiasz na znaki, a zapłon i tak jest ustawiony na wyprzedzenie 10 stopni. Te lampy powstały po to, aby mieć możliwość ustawiania...
Witam panowie, do poprawnego demontażu pompy wtryskowej w jelczu trzeba zblokować koło zamachowe kołkiem m8 i punkty powinny się pokrywać a jak w takim razie poprawnie ustawić zapłon czy za pomocą otworu wtr. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Witam! Panowie interesuje mnie ustawienie zapłonu w civicu tylko nie mam punktów żeby móc pobrać pliki. O co tu chodzi?
Jeżeli jesteś absolutnie pewny, że na pozostałych przewodach masz napięcia akumulatora, to wychodzi na to, że pinie A1 w AsTronic ECU (pokrywa skrzyni) (czyli na przewodzie 1234) też masz napięcie akumulatora, a nie po zapłonie, to stąd możesz mieć taką usterkę. Jeżeli skrzynia AsTronic nie jest wprawiana w stan "uśpienia" poprzez wyłączenie zapłonu,...
Muszę znaleźć tam dwa punkty: 12V po zapłonie i 12V podczas zamykania centralnego zamka. Po zdjęciu boczka o tyle trudno, że na otwartych drzwiach nie zamknę zamka - w tym aucie wszystko jest tak zabudowane, że bez otwarcia drzwi nic nie zrobię. Po drugie włączenie zapłonu nie polega na przekręceniu kluczyka, bo kluczyka nie ma -tu jest system startu...
Cewka nie powinna dotykać koła zamachowego ani magnesów. Powinna być w minimalnej odległości od nich aby nie "obcierała". W takich silnikach odległością od magnesów regulowany był punkt zapłonu (przyśpieszanie, opóźnianie punktu zapłonu), tak że to powinno być określone w instrukcji w jakiej odległości cewka powinna być umieszczona (najlepiej mierzyć...
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
W CZ350 krzywka ma jeden garb dla obu przerywaczy, Masz rację. Moja pomyłka. Post poprawiłem. Ale maksimum rozwarcia styków praktycznie nigdy nie występuje w GMP Jak najbardziej i nie jest istotne gdzie ono jest. Trzeba go po prostu "przejechać" przy okazji sprawdzając czy odległość się nie zmienia. Reszta jest tak jak piszesz. Przy czym nie ma co...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Dla zainteresowanych wyczyściłem wszystkie kontakty masy brązowy lub czarny przewód w zależności od producenta czyli (-) z akumulatora tylko jedno kolorowy ponieważ z paskiem to (+) dobra masa okazuje się tym jakby wzrósł prąd i jest większa iskra zapłonu która nie daje się zalewać i jest lepszy zapłon,warto też wymienić świece zapłonowe na nowe ,które...
ja tam bym się podłączył do cewki od zapłonu. podłączasz się do tego punktu gdzie dochodzi do cewki impuls z przerywacza lub czujnika (jeżeli zapłon elektronik) Pozdrawiam
1. Stawiam na zużyte przewody wysokiego napięcia. Jeśli są starsze niż pięć lat wymieniłbym je w ciemno przy takim objawie... no chyba że to diesel ;-) 2. Kolejna sprawa to zużyte (zabrudzone) świece, potrzebują większego napięcia do zapłonu, przy dużej wilgotności powietrza straty na przewodach wysokiego napięcia uniemożliwiają pewny zapłon. Przegląd...
Sprawdź położenie tłoka, powinien być w GMP i wówczas kombinuj zamocować zapłon CDI w odpowiednim położeniu. Impulsator tak zamontuj, aby zgrywał się z "wypustką" (znakami ) na kole magnesowym. Jeśli Twój silnik jest w dobrej kondycji (ma właściwe ciśnienie w cylindrze), to powinien dać się uruchomić, przy czym należy się liczyć z ewentualną korekcją...
Serdecznie witam. Wiem że ten temat był już wielokrotnie poruszany na forum ale nie został jeszcze wyczerpany gdyż nie znalazłem w/w problemu. Poszukuję mianowicie schematu stroboskopu z palnikiem wyładowczym który posłuży do ustawiania zapłonu. Nie interesują mnie układy na diodach led, których jest pełno na Elektrodzie! Jeżeli ktoś ustawiał kiedyś...
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Kosi pan tylko trawnik. Na którym pewnie są kretowiska? Proszę na początek umyć lub wymienić filtr powietrza. Dalej sprężynki samoregulatora. Najlepiej wymienić bo też tracą sprężystość. Dalej i tu najwięcej pracy. Klin koła zamachowego. Kosiarka jeśli podczas uruchamiania próbuje linką urwać rękę to od razu trzeba sprawdzić klin. Jego ścięcie to przestawiony...
Wszystko rozumujesz poprawnie. Cewka z reguły pasowana indywidualnie do danego modelu (co za tym idzie punkt zapłonu może się nie zgadzać). Wszystko jest do sprawdzenia ale wymaga minimum lampy stroboskopowej. Choć ciekawe jest to odpalenie na chwilę ale to jest tylko gdybanie. Na kole magnesowym masz wtopione magnesy stąd cewka "wie" kiedy zaiskrzyć....
Zmierz kompresję. Sprawdź czujnikiem punkt zapłonu i go ustaw. Nie rób wszystkiego na raz, bo nigdy nie zrobisz. Najpierw zapłon, potem regulacja gaźnika, bo pewnie też będzie potrzebna.
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Oczywiście, że istnieje możliwość przesunięcia punktu zapłonu, spowodowane wewnętrznym uszkodzeniem modułu zapłonowego, jednak musisz wykluczyć wszystkie inne przyczyny. Rozumiem, że pilarka była sprawdzana w dobrym serwisie?
punkt zapłon punkt zapłon punkt zapłonu zapłon punkt zapłon
kabel rozciągnąć satelita astra hotbird ustawić kopiowanie schowka
skrzynia schemat skrzynia schemat
Oznaczenia palladu na rosyjskich kondensatorach Przekaźniki 433 w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004