Sprawdź układ powrotny paliwa czy nie jest gdzieś załamany lub zapchany, uszkodzony może być zawór regulacyjny paliwa na pompie.
Oj :P Znasz się zna elektryce coś? Wacha schodzi do zbiornika. Podpowiem ci sprawdź szczególnie szczelność filtra paliwa. Zawór regulacyjny pada jak pompa nie ma wachy.
Kurcze, Megawe, Twój pomysł zdecydowanie ma sens. Najpierw zbiła mnie z tropu listwa wtryskowa. W mojej niema zaworu i wężyka powrotnego tylko czujnik. Ale dzisiaj popatrzyłem, że pompa ma dwa podłączenia; zasilanie z pompy niskiego ciśnienia i powrót. Rozpiąłem wężyk na powrocie i w 1,5 sekundy nawaliło mi tamtędy litrowy słoik paliwa. Czy w takim...
Może zawór regulacyjny na pompie wysokiego ciśnienia.
Do AUTOSAN: Poz.4 na załączonym rysunku - Jeżeli temp. paliwa jest większa niż 31 stopni, zawór w kierunku filtra jest zamknięty, otwarty jest przelot do baku, czyli poz. 6 na tym rys. Jeżeli temp. paliwa jest poniżej 15 stopni zawór otwiera się na filtr umożliwiając podgrzewania zimnego filtra i zawartego w nim paliwa przez ciepłe paliwo wracające...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Witam A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Panowie! Kolego musisz nieszczelność w układzie to jedyne sensowne wytłumaczenie. Takie retoryczne zapytanie. Czy z rury 1/2" wiadro wody napełnisz w tym samym czasie przy ciśnieniu w instalacji 1 bar i np 5 barów? Oczywiście, że nale sprawdzić parametry instalacji. Przy pracach...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno przestarzała i stosowano ją w systemach wtryskowych I-ej generacji...
Witam wszystkich forumowiczów, proszę o pomoc obeznanych w temacie. Mam problem z Fiat Strada 1.3 Multijet 2008r., 72tys km. Auto do niedawna pracowało bez zarzutów. Miałem niemiłe spotkanie z dziczkiem :) Auto odstawione do mechanika stało 2 tygodnie przyjechałem odpaliłem i było w prządku. Ostatnio w trasie około po 50km od domu zapaliła się kontrolka...
Tylko że nie wiem w jaki sposób mamy pomóc komuś, kto nie posiada żadnych narzędzi ani wiedzy. Czy słychać działanie pompy w baku? Po włączeniu zapłonu powinna dość długo pracować. Przyczyn może być wiele, od braku paliwa - przypominam że są dwie komory w baku, i w jednej może być paliwo a w drugiej nie - przez uszkodzoną pompę elektryczną, moduł pompy,...
Witam podłączyłem manometr i po przekręceniu kluczyka pompa z baku pokazała około 6bar zasilanie przy filtrze 3węże dodam że dodatkowej pompy prze filtrze brak,zrobiłem zapis ciśnienia i proszę o analizę.pozdrawiam. Adres 01: Silnik (03L 906 023 FS) 18:03:31 IDE00188-ENG102817 Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista-FUP_FIL 25.842 MPa IDE00201-ENG102664...
Z tego wynika, że nie zatarła się żadna pwc, tylko zwyczajnie odmówił posłuszeństwa elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa , inaczej regulator wydatku niskiego ciśnienia (2 - przekrój pwc BOSCH CP3 poniżej). Nie jest więc to czujnik , ale nastawnik i rzeczywiście potrafi definitywnie zatrzymać silnik. Działa on hydraulicznie , tzn. dozuje ilość paliwa...
Witam, Posiadam mondeo mk3 z 2003r niestety coś szarpie silnikiem na niskich obrotach, czuć drgania karoserii.Po podłączeniu komputera cisnienie na szynie cr waha sie 200-300 bar na biegu jałowym po dodaniu gazu cisnienie rośnie ale już nie skacze i auto normalnie pracuje.Kupiłem zawór regulacyjny pompy i mam pytanie czy wystarczy poprostu go wymienic...
Słuchaj "raski". Pompy paliwa padają już teraz w każdych rocznikach. Ostatnio kilka takich tematów przerabiałem. Najlepiej będzie wstawić manometr pomiędzy zbiornik paliwa, a filtr bądź akumulator paliwa i zobaczysz wstępne ciśnienie tłoczenia. Zrób najpierw to zanim wymienisz zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia albo czujnik ciśnienia na szynie Common-Rail.
Tak, mówię o Twojej centralce, Tak podaje TD. A6 i A7 to zawór regulacyjny wolnych obrotów. Masz niezbyt właściwy schemat. Dodano po 2 A7 i A8 to zasilanie przekaźnika pompy w CRX z silnikiem B16A2
widziałem instalację bez dławików (czy zaworów do dławienia) gdzie jeden kocioł zasilał obwód CWU rurą fi28 o łącznej długości około 4 metrów oraz 5 grzejników (łącznie około 8KW) przyłączonych rurami fi18 i fi15 o długości około 50 metrów, która działa świetnie. Więc jeśli wiesz lepiej, to po co pytasz? Kolega dobrze zasugerował, że powinien być zawór...
I pompy regenerują i zawory regulacyjne, wiele razy robiłem Laguny i Citroeny...lepiej od fabryki
Może być pompa wstępna, pompa CR, zawór regulacyjny, czujnik ciśnienia. Bez diagnozy, najlepiej kogoś kto się zna się nie obejdzie. Ewentualnie jak Cie stać to wymień wszystko co wymieniłem i zadziała.
Witam . Nie wiem czy dobrze trafiłem ale wydaje mi sie że tak . Jestem w trakcie doboru i realizacji kotłowni olejowej i kotła na paliwo stałe . Oba kotły mają po ok 30 do 35 kw . Potrzebuję rozdzielić budynek na cztery kondygnacje w ogrzewaniu (kondygnacja średnio po 85 mkw plus pomieszczenie socjalne 90 mkw , rury prowadzone w proizolowanym przewoedzie...
Witam , mam problem z renault megane 2 z silnikiem 1.5 dci 74 kW na wtrysku siemensa. Pojawia się kontrolka wtrysku i auto traci moc - w pamięci błąd związany z ciśnieniem paliwa na rampie. Podpinałem auto pod clipa, cdifa i cdp wszystkie testery wskazują na usterkę związana z ciśnieniem paliwa na listwie, Co ciekawe usterka nie objawia się przy przyśpieszaniu...
Wtryskiwacze są zasilane z linii 30 przez bezpiecznik, przekaźnik, tą samą linią zasilania zasilany jest czujnik wałka rozrządu (pin 3), zawór regulacyjny wolnych obrotów (pin 2) oraz sterownik silnika (pin 3 i 59). Przekaźnik jest sterowany plusem ze stacyjki.
auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? Poniżej wklejam obrazki...
Ciśnienie na poziomie 1300 barów jest jak najbardziej prawidłowe dla systemu CR a zawór regulacyjny ciśnienia paliwa będzie je utrzymywał na takim poziomie. Jeżeli praca silnika jest uzależniona od temperatury zewnętrznej to raczej bym się doszukiwał winy w czujniku temperatury lub termostatu. Jakie to auto i jakie są błędy po wejściu w tryb awaryjny.
na kompie pokazało za wysokie ciśnienie w układzie paliwowym gdzie szukać rozwiązania?? Zakładam, że to Mk3 jest? Kontrolka świec świeci się stale po włączeniu stacyjki? Jaki błąd czyta lub jakie ciśnienie jest na listwie podczas kręcenia? Powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli tolerancja jest przekroczona - to nie zapali. Czujnik ciśnienia jest...
Dzień dobry, mam problem z samochodem Mercedes Actros 1830, VIN: WDB96300410105733. Problem objawia się brakiem mocy w całkiem losowych sytuacjach, czasami towarzyszy temu komunikat awarii silnika pojawiający się na wyświetlaczu komputera. Nie zapala się przy tym kontrolka MIL. Podłączany był tester diagnostyczny TEXA. Treść aktywnego błędu brzmi: zbyt...
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
Ja na Twoim miejscu tego bym nie ruszał. O ile się wiem to regulacja dawki paliwa odbywa się po rozebraniu pompy i przestawieniu zębatego kółka sterującego względem tulei regulacyjnej. Dzięki temu zapewniona jest możliwość takiego ustawienia objętości dawki, aby bieg silnika był równomierny i do każdego cylindra była wtryskiwana zawsze taka sama objętość...
Dzięki sigwa18 za zainteresowanie :wink: Ponieważ nie mam manometru, potrzebuję jakoś oszacować czy regulator jest jeszcze sprawny. Zakładam, że skoro sprawna pompa daje 6 barów to nawet przy stratach ciśnienia na przewodach w listwie wtryskowej będzie ciśnienie zawsze większe niż 3 bary czyli zawór regulatora zawsze jest uchylony, tylko przy zamkniętej...
Witam, mam problem z Audi - wyskakuje błąd zawór regulacji ciśnienia N276 przerwa, jak go wskazuje. Nawet nie odp ale auta wraca z powrotem. Czujnik wymieniony, do tego na pompie też nowy, o co chodzi??
przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują Spróbuj zrobić - jak sugeruje kolega - test ciśnienia na listwie PODCZAS JAZDY - przy ok. 2000 obrotów jest największa dawka wtrysku (i ciśnienie na listwie) i wtedy najczęściej ciśnienie odbiega od zadanego. U mnie w 2,0 tdci w takiej sytuacji (błędy P01211 i P0251)...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. To nie czytaj. Zasada działania pomp VP nie jest żadną tajemnicą i w necie masz wystarczającą ilośc materiałów na ten temat, nie ma potrzeby miziania się z przedstawicielstwem Bosch-a. Może lepiej porównać to do pracy wtryskiwacza CR. Pod względem mechanicznym nie różni się to od realizacji w mechanicznej pompie...
Witam,auto zgaslo w czasie jazdy i nie odpala.Błąd z czujnika ciśnienia na listwie-za niskie ,przy kręceniu rozrusznikiem wskazuje 0.Ciśnienie paliwa ze zbiornika prawidłowe.Wyjąłem zawór regulacyjny z pompy wysokiego ciśnienia,brak opiłków.Przy wysterowaniu klikają zawory regulacji w pompie i zawór regulacji na prawej listwie.Prośba o podpowiedż który...
Prawdopodobne usterki ;filtr paliwa, pompa wys. ciś. zawory regulacyjne SCV na pompie , wtryskiwacze.Ciśnienie na szynie przy obr. bieg. jałowy 31 MPa. ma być. Ogólnie za niskie ciśnienie paliwa. Do sprawdzenia sprężarka turbo, elektrozawór sterujący.
dołącze się do tematu, Master 2,2dci jak zimny praktycznie nie da się uruchomić, podczas kręcenia rozrusznikiem dym z rury wychodzi, ale jest go zbyt mało, sądze więc że za mała dawka paliwa.Pytanie, jak sprawdzić czy to wadliwy zawór regulacyjny na pompie, czy sama pompa, czy z przelewu szyny zasilającej po zdjęciu wężyka powinno wypłwać paliwo, oczywiście...
Witam, mam problem z Iveco35c14 3,0. Uruchamia normalnie, na podwyższonych obrotach pracuje normalnie, natomiast po zdjęciu nogi z gazu po paru sekundach gaśnie. KTS wykrywa błąd-regulacja ciśnienia paliwa, wartość odchyłki ujemna. Podmieniono zawór regulacyjny na pompie i zawór na listwie i komplet wtryskiwaczy. Objawy po kolejnych podmianach pozostały...
Witam, problem rozwiązany. Dla tych którzy mają podobny kłopot oraz potomnych. Otóż z mojego doświadczenia wynika że problem może dotyczyć trzech podzespołów, pierwszy dotyczy tzw, komputera, w moim przypadku po podpięciu clipa okazało się że wystąpił brak zasilania modułu wtrysku, po wyeliminowaniu usterki silnik nadal nie odpalał. Druga z możliwych...
Zaworek w pompie - sprawdź pobór prądu przy biegu jałowym i podczas dodawania gazu. On dość dużo pobiera i usterki instalacji mogą zaburzać jego pracę. Co mówi diagnostyka ? Podobny problem przechodziłem po zalaniu kiepskiego paliwa. Winowajca zawór regulacyjny w pompie.
Witam. Samochód na warsztacie z powodu problemów z uruchomieniem silnika. W sterowniku bez błędów, odpala dopiero po podpompowaniu reczną pompką na filtrze paliwa. Po zgaszeniu odpala ponownie bez problemów ale czym dłuższa przerwa od zgaszenia tym gorzej. Czasami po dziesięciu sekundach nie odpali czasami po 30 min odpali. Wtryski poszły do sprawdzenia...
Wyciągnąłem zawór regulacyjny ciśnienia na pompie i wygląda na sprawny(otwiera się i zamyka). Co może być powodem,że paliwo idzie w przelew przy kręceniu rozrusznikiem ? W takim układzie , chyba nie ma prawa być ciśnienia na listwie.
Dzięki za odpowiedź. Jak widać, nie zawsze jest oczywiste, co wydaje nam się oczywiste. Czyli jeśli "niskie ciśnienie paliwa", to winien jest zawór regulacyjny, wtryskiwacz i pompa wysokiego ciśnienia. Tak zapewne zadysponowaliby mechanicy. Dowodzi to jeszcze jednego: zawsze czytać uważnie tłumaczenie kodu usterki i zrozumieć, czego dotyczy. Po prostu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) co za ironia :) a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką.. więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..?? no właśnie! Dodam tyle że zakres działania zaworu jest niewielki a jego regulacja odbywa się podkładkami regulacyjnymi co 0.1mm od 0,2-2.00mm. W warunkach "p.w/w...
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
Zacznij od błędu związanego z ciśnieniem paliwa. Sprawdź czy nie ma opiłków na zaworze regulacyjnym pompy wysokiego ciśnienia - jeśli są pompa do wymiany i w najlepszym przypadku czyszczenie całego układu paliwowego. Jeśli nie ma opiłków, musisz sprawdzić czy leci paliwo na powrocie za zaworem regulacji ciśnienia na szynie rail. Jeśli ilość paliwa na...
Dzisiaj dorobiłem idealnie gumkę na ten twornik i Może uruchom produkcję, parę złotych wpadnie. Ludzie latają i szukają ich jak poparzeni... i wszystko byłoby ok gdyby nie wypróżniło paliwa z filtra i zgasł. Nie mogłem później zapalić. Pompka AC poszła się j...ć czy co? Zaworki mechanicznej pompki podającej mają działać na postoju jak zawór cofania....
WITAM Mam problem z autkiem KIA CARENS 2,0 CRDI , autko zimne ciężko odpala trzeba długo kręcić około 1min. Jak ciepły to jest lepiej ale też czeba chwilę pokręcić. Błędy jakie były to P0230 - obwód pierwotny pompy paliwa i P1181 - kontrola ciśnienia na szynie paliwowej. Podczas sprawdzania w parametrach wyszło ciśnienie na listwie CR jest za niskie...
Witam ponownie. Dość długo się nie odzywałem ponieważ nie miałem tematu wartego zamieszczenia na forum. No ale niestety pojawił się. Piszę niestety bo wolałbym, żeby go niebyło. Jakiś czas temu w/w fiat ducato był pozostawiony na 6 tygodni bez odpalania. Do tego czasu działał bez zarzutów (pomijając trzy incydenty w dość długich odstępach czasu, kiedy...
Witam, samochód odpala normalnie, jak jest zimny to jeszcze można nim chwile pojeździć. Jak się nagrzeje to gaśnie, czasami po chwili czasami po kilku minutach. Sprawdzałem już na prawdę wiele opcji zaczynając od pompy paliwa w zbiorniku, przekaźnika obok komputera oraz napięć na nim, świece, wtryski, regulator wysokiego ciśnienia, podłączałem pompę...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam szanownych kolegów. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto zechce mi pomóc bo ręce mi już opadły :| Kilka miesięcy temu jadąc moim wiekowym Oplem zauważyłem, że przy jeździe pod górkę jakby na ułamek sekundy stracił moc. Po przejechaniu kolejnych kilku km zgasł i nie odpala do dziś. Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo przelewa się przez rurki...
Witam. Mam problem z Fodem Eskortem 1995 1,8T. Miałem awarię wałka rozrządu pękł. Jak wiadomo głowica się rozleciała. Mam to auto 16lat i jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów. Auto ma ciężkie życie, bo wykorzystuje je do prac ciężkich, ale jak już napisałem sprawowało się do tej pory. Dlatego postanowiłem je naprawić. Zdemontowałem głowicę,...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania, Włącznik kontroli ciśnienia w oponach, Włącznik ASR...
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia na pompie oraz czujnik temperatury paliwa. Zmiana dawkowania może byc problemem z określeniem temperatury paliwa lub puszcza zawór regulacji cisnienia. Miałem ostatnio taki problem z astrą i okazał sie banalny problem z oringiem na zaworze regulacyjnym...
Auto odpala na autostarcie i jeździ, bez problemu, po zgaszeniu silnika nie ma probelmu z odpaleniem. Jest problem po dłuższym postoju. Kody błedów P0400 P1222. Znaczenie podanych kodów błędów: P0400 - Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowy sygnał zaworu. P1222 - Traction Control Output Circuit Malfunction / Sieć CAN, kontrola trakcji, awaria obwodu....
Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu. Olej w paliwie? Woda? Nieszczelność w obwodzie niskiego ciśnienia i wskutek tego zasysanie powietrza z zewnątrz wraz z wodą? Wnioski : 1. Układ paliwowy może być nieszczelny i się zapowietrza....
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
Witam, posiadam dosyć duży problem z Hyundai Tucson. Ne wiem gdzie dalej szukać usterki bo praktycznie 99% rzeczy związane z ciężkim paleniem zostało wykluczone. Proszę o pomoc. Problem zaczął się od 2 miesięcy. Klient na lawecie przywiózł swojego Hyundaia Tucsona ( 2005 rok, 2.0crdi, automat, 140km), który nie chciał zapalić. Dopiero odpalając go na...
Nie ma czegoś takiego jak błąd listwy wtryskowej. Błąd z dużą dozą prawdopodobieństwa informuje Cię o niskim ciśnieniu. Masz układ wtryskowy Delphi jak mniemam, a ten jest okrutnie awaryjny w połączeniu z naszym paliwem. Jeżeli wtryskiwaczy jesteś pewien (a po oględzinach na kompie i przelewach nie wiesz nic o stanie rozpylaczy) , to do sprawdzenia...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Fragment tabeli kodów simtec napięcie akumulatora to kod 49 a nie 56 46Przekaźnik pompy powietrza lub obwód (Simtec) 47Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec) 48Napięcie akumulatora, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec) 49Napięcie akumulatora, wysokie napięcie 51Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosh Motronic)...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM! ...czyli jak domowym sposobem...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
Auto z 2005r. 130kW. Trafił do mnie z problemem spadków mocy. Diagnozuję go carmanem. Na początku jak zimny jedzie ok.(właściciel mówił że nie zawsze). Po lekkim zagrzaniu gdy ujmę gaz i zaraz dodam to ma całkowity spadek mocy. Zapala się ESP które w błędach każe sprawdzić silnik lecz w ecu błędów brak. Parametry jak nie ma siły i trzymam wciśnięty...
Mam problem z golfem silnik 1.9 tdi 101 km axr, po dłuższym postoju, np po nocy odpali normalnie i po sekundzie gaśnie przy drugiej próbie łapie na jeden tłok i po kilkunastu sekundach odpala, wnioskuję że gdzieś się zapowietrza lub jest problem z paliwem. Do tej pory sprawdziłem ciśnienie pompki elektrycznej (0.5bar) zawór przy pompce też trzyma, ciśnienie...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Przy powyzej 2,5tys obrotów traci moc na rozgrzanym silniku, zawsze na trzecim biegu. A czy na pozostałych biegach zachowuje się normalnie, tzn. przyspiesza, jedzie pełną mocą? Jakie konkretne numery kodów usterek mechanicy odczytali, np. P1234 ? Informacja typu "Podobno komputer pokazał czujnik pompy wtryskowej" niewiele mówi, skoro dla Ciebie samego...
Ta grucha jest twarda bo prawdopodobnie zawór regulacyjny nie działa poprawnie,tak mi sie wydaje....pompa zaciąga paliwo z baku,zawór nie puszcza na listwe bo zbyt małe ciśnienie jest wytwarzane a jak pompujesz to pomagasz pompie wytworzyć odpowiednie ciśnienie....przestajesz samochód gaśnie....ja mam pompe w baku i ona pompuje paliwo do pompy wysokiego...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik prędkości B69Czujnik spalania stukowego B24Czujnik...
Czytałem gdzię, że jeżeli byłby uszkodzony zawór ciśnienia to silnik nie miał by dobrych osiągów, a u mnie jest wszystko O.K. Nie, zawór regulacyjny utrzymuje paliwo w dopuszczalnym przedziale i silnik pracuje prawidłowo, jeżeli ciśnienie przekracza dopuszczalna odchyłkę bo pompa już nie wydaje lub sam zawór jest uszkodzony - silnik jest wyłączany...
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
Twoja instalacja powinna być wydrukowana na dużej planszy i powinna być prezentowana we wszystkich szkołach o profilu hydraulicznym z ogromnym hasłem " Czy można tu jeszcze coś bardziej popsuć? " Teraz jakie błędy popełniasz: 1. Ogrzewanie podłogowe powinno pracować w układzie zamkniętym 2. Ogrzewanie podłogowe powinno być odseparowane wymiennikiem...
Witajcie. Trafił do mnie Passat B7 z 2012 roku, silnik CFFH. Przy spokojnym przyspieszaniu jest ok, ale przy normalnym dodawaniu gazu wali błąd za niskiego ciśnienia na listwie. Ciśnienie narasta płynnie do ok 1200 bar i nagle spada. Co zrobione: - Filtr paliwa drożny - Zawór regulacyjny na listwie podmieniany - czujnik ciśnienia na listwie podmieniany...
Pompka w momencie gaszenia wypompowuje paliwo z pompy i filtra paliwa, i gdy zawór przelewowy jest uszkodzony, ("latająca kulka" -częsta usterka tych zaworów także w MAN) paliwo jest uzupełniane z przewodu powrotu. Po 2 sekundach gdy silnik nie gaśnie, zawór wraca do położenia otwartego aby wyrównać podciśnienie a silnik jeśli dalej pracuje to w tym...
Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Pełne tłumaczenie kodu usterki brzmi: P0001 - Elektrozawór regulacji przepływu paliwa, obwód otwarty. Oznacza to wyłącznie usterkę elektryczną , nie hydrauliczną . Wymieniając po kolei każdy element układu wtryskowego jak wtryskiwacze, zawory regulacyjne, pompę...
Zbiornik został sprawdzony jest czysty.. filtr paliwa wymieniam zawsze regularnie w granicach 10-12 tyś km. Jak mówiłem pompa została sprawdzona i wymieniona gdyż nikt nie chciał się podjąć jej regeneracji że wzgłedu na rdze wtrysku dałem do sprawdzenia gdyż mogły tam przedostać się opiłki oraz przemysłem listwę, by ten odcinek był czysty. Czyli obstawiamy...
Witam szanowne grono ;) Mam zagwozdkę jak wpiąć kilka dodatkowych grzejników do obecnej starej instalacji c.o., tak by pracowały niezależnie od reszty starych grzejników stalowych. Założenia: - kocioł na paliwo stałe sas nwt 17kW w piwnicy + zawór 4D z siłownikiem + sterownik tech st-880 pid - stara instalacja z 8 grzejnikami stalowymi żeberkowymi...
Witam, Następny dzień walki z peugotem 307 1,6 HDI Poniżej przesyłam screny z podączenia interfejsu . Wydaje mi się że problem jest z CPU 16 . Nie mogę skasować błędów i brak jest podłączenia do sterownika ABS . Ponadto nie mam ciśnienia na listwie commander. Mam pytanie jak układ paliwowy działa wysokiego ciśnienia . 1 Najpierw tłoczy pompa potem mierzy...
No dobra ale kontrolka silnika gasnie! i Komputer usterki nie znajduje! Ja myślę że jak jest bo nie wiem podgrzewacz paliwa albo zle cisnienie wtórne pompy - zawór regulacyjny pompy wtryskowej. Miałem to w starszym Transicie. Pozdrawiam
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora odchodzą...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora biegu jalowego...
Witam pytanie zacznę od wrzucenia opisu ECU od VW 2.0 2e co by się łatwiej czytało ten temat: 1 Masa 2 Wtryskiwacz 1. 3 - 4 Akumulator 5 - 6 Wtryskiwacz rozruchowy 7 Czujnik spalania stukowego 8 Przekaźnik urządzenia sterującego 9 - 10 Złącze wiązki kabli silnika 11 Komputer pokładowy 12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 13 - 14 Przepływomierz z...
Witam w zeszłym roku swapowalem golfa mk1 na silnik z seata 2.0 8v 2e, lecz do tej pory nie udało mi się usunąć usterki z falowaniem na wolnych obrotach. Dowiedziałem się ze potrzebny jest przekaźnik z vw nr 30 którego nie mam. Podobno może to on być problemem, gdyż wyczytałem ze jest odpowiedzialny za zasilanie przepływki. Gdyby ktoś miał schemat takiego...
Wg informacji na innym forum tematycznym tego samochodu poniżej lista kodów nissana: Kody usterek: 11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego. 12 Masowy czujnik przepływu powietrza. 13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa. 14 Czujnik prędkości pojazdu. 21 Brak sygnału zapłonu. 22 Obwód pompy paliwa. 23 Czujnik położenia przepustnicy...
(at)Andie, czy możesz powiedzieć w którym dokładnie miejscu na schemacie masz podłączoną wężownicę i w jaki sposób regulujesz nadmiar ciepła i wysokie ciśnienie? Może warto by było też dodać zawór grawitacyjny/różnicowy w obiegu pompy nr2? Wydaje mi się że możesz przeceniać możliwości regulacyjne i działanie nawiewu i zaworu 4D. Myślę że regulacja dopływu...
Który rok samochodu? Silnik faluje tylko na początku jak jest zimny? Sprawdzić wartości czujników temperatury.Silnik ma tam przepływomierz? sprawdź przepływomierz przy 1tys obrotów powinno być ok 15g/s. sprawdz czy zawór egr się nie zaciął. Sprawdź w wartościach rzeczywistych jak zachowuje się ciśnienie na szynie CR na biegu jałowym to od 250-350 bar...
Witam Wszystkich. Kłopot jak w temacie. Łada ...stara już (model ze srebrną atrapą i wycieraczkami na lampach) 1300 w pewnym momencie zaczęła dziwnie się zachowywać. Mianowicie silnik na wolnych obrotach zaczął chodzić nierówno szarpać i źle trzymać na wolnych obrotach. Do tej pory w aucie zostały wymienione w celu znalezienia przyczyny: gaźnik którego...
czyli czas otwarcia dla osiągnięcia spodziewanego przyrostu prędkości musi być większy, jako że część doprowadzonego paliwa, które miało być wtryśnięte ucieka Moim zdaniem dopóki łączna wartość przelewania na wtryskach jest taka, że pompa i zawór regulacyjny potrafią je uzupełnić , zapewniając wymagane w danej chwili ciśnienie na szynie - układ pracuje...
Nadal szukamy rozwiązania problemu. Z SD wynika, że napięcie na zaworze regulacyjnym dawkowania (Y94 znajduje on się na pompie paliwa) powinno wynosić 11-14 V podczas włączonego zapłonu po zmierzeniu wynosi 4 V. Po podłączeniu pinu 1 do plusa w aucie napięcie wynosi 9 V, a pinu 2 do masy napięcie wynosi 12 V. Kostka jest 2 pinowa, pin 1 jest sygnałowy....
Dziwne jest to, że odpala całkiem różnie. Parę razy się zdarzyło, że na zimnym odpalał za trzecim razem. Świece żarowe nowe. Mogą być problemy z rozrusznikiem, akumulatorem, immo + kluczyk + stacyjka , a także wtryskiwaczami . Pracę rozrusznika można zweryfikować zapalając na "pych". Jeśli po popchnięciu startuje momentalnie, a na kluczyk nie chciał,...
Witam, mam problem z VW LT 2.8 TDI AUH CR. Auto zostało zgaszone wieczorem. z rana nie odpala. Błędy w sterowniku P0340 - czujnik wałka rozrządu oraz P1195 -zawór regulacyjny ciśnienia paliwa - zwarcie z masą. Czujnik wałka i na pompie podmieniane - bez efektu. Potrzebowałbym schemat elektryczny sterownika silnika EDC15C4 , wejścia , wyjścia i wartości...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło. Tłumaczenie kodu usterki: P1187 - Za niskie ciśnienie paliwa, odchylenie regulacji. "Odchylenie regulacji" nie oznacza więc tylko i wyłącznie usterkę regulatora...